Új versenyigazgató-helyettes és rádiócsend (?) az F1-ben
Bár hivatalos megerősítés még nem érkezett erről, a hírek szerint véglegesítette a 2025-ös Formula-1-es versenyigazgatói felállást az FIA: a The Race értesülései szerint poszton marad a tavalyi szezon végén Niels Wittich helyét átvevő Rui Marques, mellé pedig helyettesként kinevezték Claire Dubbelmant – bővebben itt.
Szintén az FIA-val kapcsolatos hír, hogy Mohammed Ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke akár azt is elképzelhetőnek tartja, hogy egy az egyben lekapcsolják a csapatrádiós bejátszásokat a Formula-1-es közvetítésekben, hogy ne hallhassuk a pilótákat káromkodni.
Ennek kapcsán szólalt meg Zak Brown is, aki mérsékelt álláspontot képvisel: szerinte a versenyek hevében elfogadható a káromkodás, de a sajtótájékoztatókon, ahol a környezet nyugodt, nincs helye az ilyen szavaknak – hozzátéve, hogy az érzelmek megjelenítése és a szenvedély fontos, de a stúdióban felelősséggel kell kezelni a szitkozódásokat.
A Red Bull motortechnikusa, Calum Nicholas is megszólalt a témában: kifejtette, hogy ő személy szerint nem tartja ezt akkora problémának, szerinte a versenyzőknek nem feladatuk szerepmodellekké válni a fiatal nézők számára, s a szülőknek kell megtanítaniuk, hogy milyen nyelvezet megfelelő vagy nem megfelelő egyes helyzetekben.
Új kriptós szponzort jelentett be a Red Bull
Igaznak bizonyultak a korábbi híresztelések: a Red Bull hétfőn bejelentette, hogy többéves megállapodást kötöttek a Gate.io kriptocéggel. A szerződés értelmében a Gate.io az energiaitalosok hivatalos kriptopartnere lesz, a logóik megjelennek majd a 2025-ös F1-es autójukon, az RB21-esen – egész pontosan annak hátsó szárnyán, orrkúpján és a fejtámasznál –, valamint a csapatruházaton, illetve Max Verstappen sisakján.
Williams-nagykövet lesz Villeneuve
2025-ben immár Jacques Villeneuve is a Williams nagykövete lesz Jenson Button és Jamie Chadwick mellett – jelentette be a grove-i Formula-1-es alakulat. Villeneuve F1-es karrierje első három idényében, 1996-tól 1998-ig versenyzett a Williamsnél, a második szezonjában pedig vb-címet nyert, ezzel máig a legendás istálló utolsó világbajnokának számít. A kanadai most 27 év után tér vissza a csapathoz, ahol nagyköveti szerepkört fog betölteni.
Futóművet is a Ferraritól vehet a Cadillac?
A Motorsport értesülései szerint nemcsak a hajtásláncot és a váltót, hanem akár a felfüggesztést is a Ferraritól szerezheti be a 2026-ban tizenegyedik csapatként a Formula-1-es mezőnyhöz csatlakozó Cadillac. Ezzel a Haas útjára lépne az F1 új alakulata – részletek ide kattintva.
Jordan már érti Hamilton ferraris leigazolását
Eddie Jordan egykori F1-es csapatfőnök megváltoztatta véleményét a Carlos Sainz helyére Lewis Hamiltont szerződtető Ferrari döntésével kapcsolatban: bár kezdetben úgy fogalmazott, hogy John Elkann elnöknek kő van az agya helyén, most viszont már zseniális húzásnak tartja az igazolást. A véleményváltozás többek között az elnökről és Hamiltonról készült fotóra vezethető vissza.
Eközben a Mercedes által Hamilton helyére szerződtetett Andrea Kimi Antonelli tisztában van a rá nehezedő nyomással, hiszen egy hétszeres világbajnok autóját veszi át, és egész Olaszország tőle várja a sikert, de elmondása szerint Toto Wolff támogatása kulcsfontosságú számára, sőt még a csapatfőnök fiának, Jack Wolffnak is segít a gokartos fejlődésben.
Végezetül pedig ajánljuk figyelmetekbe Pitwall című hírháttérműsorunk friss adását, benne többek között tesztekkel, Sauberrel és MotoGP-vel: