Több versenyigazgató és fegyelem
Az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem több fontos témáról is beszélt a szövetség madridi eseményén. A nap legfontosabb híre, hogy az elnök egy lényeges változásról számolt be: az idei szezonban több versenyigazgatója is lesz a száguldó cirkusznak.
„Sok a hiba, és mindig az FIA-ra hárul a felelősség. Könnyű az FIA-t hibáztatni. Miért ne lehetnénk produktívak a kritikák közepette, és kérdezhetnénk: hogyan tudunk erre egy megoldást találni? De hol van a megoldás? A megoldás a tanulás, illetve az új emberek behozása” – mondta az elnök, aki azt is elárulta, hogy napokon belül bejelentik a szakemberek személyét és számát.
Emellett az új iránymutatásokról – amelyek szerint pénzbírságokkal, világbajnoki pontok elvételével és akár eltiltással is sújthatják a helytelenül beszélő és viselkedő pilótákat – szóló kritikákra is reagált Ben Sulayem: „Felelősséggel tartoznak az FIA-nak és a közönségnek a munkájukban. Tisztelniük kéne a szabályokat abban a sportban, ami olyan sokat adott nekik.”
Lindblad egy lépéssel közelebb került az F1-hez, Hadjarnak a nagycsapatban a helye?
Két, Red Bull-juniorokhoz köthető hírünk is volt ma. Az egyik, hogy a 17 éves Arvid Lindblad megnyerte a Formula Regional óceániai bajnokságát, ezzel elegendő szuperlicenszpontot gyűjtött ahhoz, hogy az F1-ben szerepelhessen. Mivel Helmut Marko korábban többször is dicsérte a pilóta kvalitásait, elképzelhető, hogy hamarosan tartalékversenyzői pozícióba kerül az energiaitalosok egyik csapatánál a száguldó cirkuszban.
Lindbladnak lehet, hogy éppen annak az Isack Hadjarnak a helyére kéne beugrania, aki 2025-ben debütál a csúcskategóriában a Racing Bulls színeiben – az ex F1-es pilóta, Juan Pablo Montoya szerint viszont rögtön a Red Bullba kellett volna ültetni a francia versenyzőt.
Ferrari, McLaren, Haas, Cadillac
A korábbi F1-es csapatfőnök, Eddie Jordan szerint a szezon elején kell kihasználnia Charles Leclerc-nek kezdeti előnyét Lewis Hamiltonnal szemben, a brit viszont erőt meríthet abból a rengeteg szeretetből, amit már az idény előtt megkapott a Ferrari-drukkerektől. Bernie Ecclestone úgy véli, hogy a hétszeres világbajnokot több dolog is hátráltatni fogja az olaszoknál, így ő nem számít nagy sikerekre Hamiltontól.
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown arról beszélt, milyen toxikus légkör fogadta őt a brit csapatnál, amikor először megkezdte a munkát náluk. „Sokkal rosszabb volt, mint gondoltam. Úgy jöttem, hogy tudtam, nem nagyszerű a dolgok állása, hiszen látni lehetett a márkanevek hiányát az autón, látni lehetett az eredményeket. De amint megérkeztem. rájöttem, hogy tényleg rossz a helyzet.”
A Haasnál optimistán várják a szezont: Ayao Komatsu, az istálló csapatfőnöke arról beszélt, hogy nem tart az alakulaton belüli összecsapásoktól és az ebből fakadó kiesésektől, mivel előre tisztázzák a pilótáikkal a szabályokat. Új versenyzőjükről, Oliver Bearmanről is beszélt, akit tapasztalata miatt már nem is tekint újoncnak.
A száguldó cirkusz 11. csapataként debütál 2026-ban a Cadillac istálló, mely egyes területeket figyelembe véve egészen kedvező helyzetből készülhet első szezonjára. Mario Andretti elmondása szerint az új szabályok és a rendelkezésükre álló felkészülési idő is előnyükre válhat.
MotoGP: Tesztelemzés
Végül pedig egy kis MotoGP: véget ért a széria első kollektív előszezoni tesztje Sepangban. FormulaPlusz rovatunkban öt pontba gyűjtöttük össze a teszt legfontosabb tanulságait. A részletes elemzés itt elolvasható.