Közzétették a 2025-ös F1-es futamok időpontjait
Hírösszefoglalónkat kezdjük a nap utolsó bejelentését: az FIA kiadta az összes Formula-1-es kezdési időpontot a szabadedzésektől az időmérőkön és a sprinteken át a futamokig. Az egyetlen lényeges változás Las Vegast érinti, ahol helyi idő szerint szombat 22 óra helyett 20 órakor startol a futam, ami magyar idő szerint vasárnap hajnali 5 órás kezdést jelent. A teljes táblázat a magyar idő szerinti kezdési időpontokkal IDE KATTINTVA böngészhető.
Nem Perez versenymérnökét kapja meg Lawson
Hugh Bird helyett Sergio Perez korábbi teljesítménymérnöke, Richard Wood dolgozik majd versenymérnökként a Red Bullhoz fellépő Liam Lawsonnal – bővebben itt.
S ha már versenymérnökök: a Max Verstappen oldalán dolgozó Gianpiero Lambiase arról beszélt, hogy az F1-es versenymérnököknek tisztában kell lenniük azzal, hogy alárendelt viszonyban vannak a pilótákkal – és egyúttal a holland brazíliai győzelméről is mesélt.
A Ferrari, Doohan, az Alpine és Hadjar céljai
„Kockázatot kell vállalni, különben halott vagy” – jelentette ki Frederic Vasseur az autójuk fejlesztése kapcsán. A Ferrari csapatfőnöke szerint fontos az erős évkezdet 2025-ben, mivel nem lesz sok lehetőség a javításra a szezon második felében.
A Scuderiától távozni kényszerült Carlos Sainzról új főnöke, James Vowles nyilatkozott: a Williams-vezér elmondása szerint új pilótájuk remekül beilleszkedett, már most pozitív lendületet adott nekik a spanyol.
„Alig várom, hogy megszilárdítsam a helyem a jövőre nézve” – fogalmazott Jack Doohan, aki a Franco Colapintóval kapcsolatos pletykák ellenére is izgatottan várja, hogy belevágjon a 2025-ös idénybe.
Eközben alpine-os csapattársa, Pierre Gasly merésznek tűnő célt tűzött ki az istálló elé: szerinte a top 5-ben végezhetnek, legyőzhetik az Aston Martint a konstruktőri világbajnoki értékelésben.
Nem volt sokkal visszafogottabb a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar sem: rögtön Q3-as szereplést és pontszerzést vár magától a francia, aki a dobogós helyezés reményét is szóba hozta debütáló évében.
A Racing Bulls helyzete és múltja
Ha már az RB szóba került: Günther Steiner volt Haas-csapatfőnök szerint a Red Bull rosszul döntött, amikor Yuki Tsunoda helyett Liam Lawsont léptették elő a nagycsapatba – emellett a Racing Bulls juniorcsapat jellegét is megkérdőjelezte.
Az akkor még AlphaTauri néven futó istállónál mindössze tíz futamig jutó Nyck de Vries eközben elárulta, hogyan próbált küzdeni a rövid F1-es karrierjét övező kételyekkel és pletykákkal, ahogy azt, hogy hogyan élte meg az F1-es távozását – a holland nyilatkozata itt olvasható.
Kiderült, mi okozta Hamiltonék katari defektjeit
Nem Albon tükrének törmelékei, és nem is a rázókővel kapcsolatos előző évi gondok vezettek Hamilton és Sainz problémáihoz: bő két hónappal a 2024-es F1-es Katari Nagydíj után a Pirelli közölte a csapatokkal, hogy egyszerűen a gumik túlzott elhasználódása vezetett Lewis Hamilton és Carlos Sainz defektjeihez a december 1-jei versenyen – részletek ide kattintva.
Pitwall: Belenyúl az FIA?
Végezetül ajánljuk figyelmetekbe szokásos hétfő esti hírkibeszélőnk, a Pitwall friss adását: év közben változtathat a szövetség, amely nem egyeztetett az F1-es pilótákkal – ezek mellett Hamilton balesetéről, a friss F1-es tesztekről, Adrian Newey szavairól és minden fontos érdekességről beszélgettünk: