DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 15. szerda
Hírösszefoglaló

Hamilton és Antonelli tesztjei – keddi F1-es hírek

Egyszerűsíti autóját a Red Bull, Binotto 2030-as vb-címet céloz az Audival, új éllovas a Dakaron, leleplezték az első idei MotoGP-motort: a nap hírei egy helyen.

Tervek Hamiltonnal és Antonellivel

Újabb részletek jelentek meg az olasz sajtóban Lewis Hamilton várható első ferraris „munkanapjairól”. Az Autoracer információi szerint jövő hétfőn mérnöki megbeszéléssel és szimulátorozással kezdi meg az életét vörös színekben a hétszeres F1-es világbajnok, majd a következő napokban Fioranóban körözhet a 2022-es autóval – bővebben itt írtunk minderről.

f1-antonelli-mercedes



Mindeközben a Mercedesnél is zajlik Hamilton utódjának, Andrea Kimi Antonellinek a felkészítése: szerdán egy 2020-as autóval fog tesztelni a 18 éves olasz, akivel az Ezüst Nyilak a szabályok adta kiskapukat használva igyekeznek elérni, hogy a lehető legtöbb rutinnal debütálhasson – arról, hogy miért ül be egy ötéves technikába Antonelli, itt írtunk hosszabban.

 

Technika: Mi és miért változik az új F1-es Red Bullon?

Ugyan Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgató azt mondta, hogy nem lesznek forradalmi változások a 2025-ös F1-es autójukon, de így is több jelentős módosítás várható: Paolo Filisetti szerint egyszerűsítik az új autót, és megtalálták azokat a pontokat, amik a tavalyi problémákat okozták – részletek ide kattintva FormulaPlusz rovatunk cikkében.

A regnáló világbajnok, Max Verstappen édesapja, Jos azonban meglehetősen szkeptikus az energiaitalosok idei esélyeivel kapcsolatban: „A Red Bullnak olyan autót kell építenie, amely minden körülmények között kiszámíthatóbb. Ha 2024 második felét nézzük, nem lehetünk optimisták. A Red Bullnak egyszerűen nem sikerült következetesen gyorsabbá tennie az autót, miért is lenne ez így idén?”

f1-redbull

Még Jos Verstappennél is pesszimistább az idei kilátások kapcsán az Audi F1-es vezére, Mattia Binotto, aki szerint egy-két éven belül nem várhatók még sikerek a Saubernél. Viszont: „Talán három éven belül elérhetjük azt a célunkat, hogy győzelmekért harcoljunk, és azt mondanám, hogy 2030-ra a vb-címért is. Ez még így is igen ambiciózus és nagy kihívást jelentő célkitűzés. De ez ilyen hosszú időbe fog telni.”

 

Csak nyolc európai futam lesz az F1-ben?

A néhány napja rotációs szerződéshosszabbítást aláíró Belga Nagydíj főnöke, Melchior Wathelet árult el néhány részletet az F1 tervei kapcsán: „A Formula-1 csak nyolc nagydíjat akar Európában. Éppen ezért nehéz volt állandó szerződést kötni hosszabb időtávra. A kompromisszum ezért az volt, hogy 2028-tól váltakozni fogunk, valószínűleg a barcelonai pályával”.

 

Új éllovas a Dakaron, leleplezték az első 2025-ös MotoGP-motort

dakar-alrajhi

Ami az F1-en kívüli híreket illeti: változás történt az autósoknál az összetett első helyén a Dakar Ralin, ugyanis immár Yazeed Al-Rajhi vezet az eddigi éllovas Henk Lategan előtt. A keddi szakaszt ugyanakkor Nasser Al-Attiyah nyerte – részletes beszámoló és eredmények ide kattintva.

Mindeközben a MotoGP-ben megkezdődött a csapat- és motorbemutatók sora, méghozzá a Trackhouse Apriliával, amely alakulat teljesen új dizájnnal rukkolt elő, az amerikai zászló színeit felváltotta a világoskék – fotók itt nézhetők róla.

S ha már MotoGP: a korábbi kilencszeres világbajnok motoros legenda, Valentino Rossi idén is marad a Team WRT #46-os BMW-jében az Endurance-világbajnokság LMGT3-as kategóriájában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: