DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Hírösszefoglaló

Lawson válthatja Perezt, Verstappen előre szólt: a keddi F1-es hírek

Egy cikkbe gyűjtöttük a nap legfontosabb és legérdekesebb híreit, nyilatkozatait: íme a Formula.hu szokásos esti összefoglalója.

Dübörög az F1 őszi szünete, kevesebb a hír, mint a versenyhetek során, de azért több érdekesség elhangzott most is, hozzuk a ma megjelent hírek legfontosabb részleteit.

 

Horner és a „nagyobb kép”: Lawsont Perez helyére szánják?

A Red Bull F1-es csapatfőnöke erősen utalt rá, hogy a Daniel Ricciardót váltó új-zélandit azért vetik be, hogy felmérjék a mexikói esetleges utódjaként.

SI202409210293_resize



„Ez túlmutat a VCARB-on, a Red Bull Racinget is érinti” – jelentette ki Horner. „Nyilvánvalóan szerződésünk van Sergióval a következő évre, de mindig rajta kell tartanunk a szemünket azon, hogy mi következik. Vajon Liam lesz az? Vagy kívülre kell néznünk a saját versenyzőinken túlra? Vagy idővel valamelyik másik juniorunk fog fellépni, legyen az akár Isack Hadjar, akár Arvid Lindblad?”

 

Marko már nyár elején kirakta volna Ricciardót

Ezt Christian Horner árulta el: a Red Bull F1-es főnöke a kiegyensúlyozottság hiányával indokolta, hogy végül lecserélték az ausztrált a Visa RB-ben.

„Úgy gondolom, a kiegyensúlyozottság hiánya volt az” – fogalmazott Horner. „Nehezen kezdte a szezont, aztán Miami pedig egy kétarcú hétvége volt. A péntek és a szombat délelőtt fantasztikusan alakult, ott a régi Danielnek tűnt, védekezve a Ferrarik ellen és felülmúlva az autót.”

„Aztán viszont a szombat délután és a vasárnap katasztrofális volt. És már Barcelona körül azt akarta Helmut, hogy rakjuk ki az autóból, már akkor nagy nyomás volt rajta” – fedte fel a csapatvezető, hogy Helmut Marko tanácsadó a pletykáknak megfelelően már jóval korábban menesztette volna Ricciardót.

 

Jos Verstappen: Pontosan erre figyelmeztettem

Max Verstappen édesapja jelezte: ő előre szólt, hogy fel fog bomlani a Red Bull F1-es alakulata, ha Christian Horner a helyén marad…

„Igen, pontosan erre figyelmeztettem” – fogalmazott idősebb Verstappen a Motorsport.com szakoldal kérdésére. „A csapat aztán azt mondja: ’ó, nem számít, van más, akit a helyére rakhatunk’. De most már túl sok ember távozik. Max pedig minden egyes alkalommal kérdéseket kap erről, és így tovább. Úgyhogy igen, szerintem egyszerűen nem jó, ami most történik.”

 

Verstappent nem aggasztja a versenymérnöke előléptetése

Nemrég jelentette be a Red Bull, hogy – Jonathan Wheatley sportigazgató Audihoz való távozására reagálva – némileg átszabják a versenycsapat struktúráját. Ennek egyik nagy nyertese pedig Gianpiero Lambiase, aki mostantól a teljes versenyrészleg vezetője lesz – azon túl, hogy továbbra is megmarad Max Verstappen versenymérnökének, amely pozíciót a holland 2016-os megérkezése óta betölt.

f1-verstappen-marko-redbull

Amikor Verstappent arról kérdezték, hogy aggasztja-e, hogy a ’GP’ becenévre hallgató mérnöke más feladatot is vállal a csapatnál, a regnáló F1-es világbajnok rámutatott: Lambiase a versenymérnökök vezetőjeként már eddig is nagyobb szerepkörrel rendelkezett. „Nem, nem aggaszt. Mármint úgy értem, amúgy is már több feladatot látott el, nem csak az én versenymérnököm volt. Úgyhogy ezt szerintem jól átgondolták, és ezzel némileg szétosztják a terhelést. Szóval részemről ez rendben van” – fogalmazott a 27 éves pilóta.

 

„Sok pénzbe kerül az ügy, nagyon drága” – Massa

Négy-öt hónapja zajlik Felipe Massa jogi ügye a 2008-as F1-es vb-címmel kapcsolatban, erről beszélt ismét a brazil expilóta.

„Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen dolognak leszek része az életem során. Ez nem könnyű. Emellett nagyon drága is, sok pénzbe kerül, úgyhogy nagyon remélem, hogy hamarosan véget érnek a dolgok. De már olyan régóta várunk az igazságra, reméljük, hogy kiderül, és lesz igazságszolgáltatás.” Részletek ebben a cikkben!

 

„Nem tudok gyenge pontot Lewisnál” – Leclerc

Alig várja a monacói, hogy a hétszeres F1-es világbajnoktól tanulhasson és megmutathassa, mire képes vele azonos autóban a Ferrarinál.

„Rendkívül kíváncsi leszek, hogy lássam, mit csinált megfelelően a pályafutása során, hogy olyan sok sikert ért el. Nagyon kevés gyengesége van – nos, igazából egyetlen gyengeségéről sem tudok” – beszélt Hamiltonról Leclerc a The Race szaklapnak adott interjúban.

Részletek itt olvashatók!

 

„Lewisnak 40 évesen nem lesz könnyű…”

Sir Jackie Stewart szerint a kora miatt már nem lesz könnyű a Ferrarira való váltás Lewis Hamilton számára, hiába van meg a tudása és a tehetsége.

A háromszoros világbajnok szavai ezen a linken olvashatók!

 

„Piastri két éven belül F1-es világbajnok lesz” – Ecclestone

Bernie Ececlestone szerint Oscar Piastri varázslatos, aki egy jó McLarennel két éven belül felérhet a csúcsra az F1-ben is.

GP2407_160409_U1A6973_resize

„Ő egy varázslatos srác” – mondta Ecclestone a sport.de-nek adott interjúban. „Ő biztosan világbajnok lesz”.

Arra, hogy ez mikor fog bekövetkezni, Ecclestone így válaszolt: „A következő két évben. Ha az autó továbbra is úgy teljesít, ahogyan most, akkor ez meg fog történni, mert kiemelkedik a többiek közül” – fogalmazott.

 

Nem lát trendet Norris elszúrt rajtjaiban a McLaren

Nem tagadják, hogy voltak kihagyott lehetőségek ilyen téren, de Andrea Stella F1-es csapatfőnök szerint nem áll egyetlen egyértelmű ok a jelenség mögött.

„Nem tagadom, hogy pusztán a rajtokat és az első kanyarok megközelítését illetően tűnhetett úgy, hogy ez egy kihagyott lehetőség Landónak. De lefolytattunk némi elemzést csoportosan, beleértve Landót is, végigvettük a szezon minden egyes startját és minden egyes első körét” – fogalmazott Stella még Szingapúrban a Formula.hu jelenlétében.

„Az igazat megvallva, még azokban az esetekben, amikor Lando a pole-ból indult, de nem állt az első helyen az első kör végén, sem tapasztaltuk azt, hogy nagyon benne hagyott volna teljesítményt. Megnéztük Barcelonát, és úgy gondoljuk, Russell akkor is elsőként fordult volna, ha Lando valami mással próbálkozik.”

 

Miért fontos a pilóta az F1-es autók fejlesztéseinél?

Jock Clear szerint a mostani autógeneráció sajátossága, hogy bizonyos dolgokban nem tudnak másra hagyatkozni, csak a versenyzők visszajelzéseire.

A leszorítóerő csak akkor hasznos, ha stabil. Ez hozza meg a pilóta bizalmát az autóban, és még magabiztosabban keresheti a határokat” – magyarázza Clear.

A Ferrari a 2023-as Holland Nagydíj óta kezdte el a leszorítóerőt használhatóbbá tenni. „Ebben a folyamatban a pilóta visszajelzései fontosabbak, mint valaha, mert olyan dolgokat érez, amelyeket a szélcsatornában nem látunk. A bizalmat nem lehet matematikai modellel szimulálni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: