Bár szerdán hullt le a lepel az Alpine 2024-es F1-es versenygépéről, még csütörtökön is a franciák szolgáltatták az egyik fő beszédtémát. Például közelebbről is szemügyre vettük az átszabott A524-est: újracsomagoltak több alkatrészt, és át is helyeztek néhányat, de a lényeg az autó alatt, a szemünk elől elzártan történik – bővebb elemzés ide kattintva olvasható Pierre Gasly és Esteban Ocon idei versenygépéről.
Az Alpine részéről megszólaltak az Andretti elutasítása kapcsán is, elvégre ők tűntek a fő esélyesnek arra, hogy az amerikai formációt motorral lássák el a General Motors/Cadillac 2028-ra ígért erőforrásáig. Bruno Famin szerint újra beszéltek volna az Andrettivel, ha az amerikaiak megkapták volna az engedélyt, de az FOM felelőssége, hogy milyen döntést hoz – részletek itt.
Az Alpine-nal második idényére készülő Gasly eközben Lewis Hamilton ferraris átigazolásáról is beszélt a minapi bemutatón: a francia saját bevallása szerint tudott arról, hogy zajlanak egyeztetések a felek között.
Hamilton és a Ferrari: nem lesz sétagalopp?
S ha már szóba került a múlt héten bejelentett átigazolás: sajtóhírek arról számolnak be, hogy a Mercedes előre gondolt a most kialakult helyzetre, s a hétszeres világbajnok szerződésének egyik záradékába beleírták, hogy nem tudja csak úgy magával vinni a mérnökeit Maranellóba – erről itt írtunk bővebben.
Eközben egy korábbi F1-es pilóta, Hans-Joachim Stuck szerint a Scuderiánál egy kicsit minden más, és csúnya véget is érhet náluk Hamilton karrierje: sok mindent kell megszoknia a britnek, például azt, hogy a vörösöknél mindenkit a csapat alá rendelnek – és emellett Charles Leclerc is veszélyt jelenthet rá.
Hamilton átszerződése kapcsán megszólalt az egyszerre az Alpine WEC-pilótájaként és a Mercedes tesztversenyzőjeként is tevékenykedő Mick Schumacher is: „Ez nyilván mindenkit sokként ért – köztük engem is” – mondta el a fiatal német. „Másrészről azonban mindenkinek azt kell tennie, amit jónak érez. Hogy mi történik jövőre vagy a következő hetekben, még talány, számomra is. Ezért egyszerűen izgalommal várom, hogy mi lesz, mit tartogat a jövő.”
Silverstone biztosította a helyét az F1-ben
Történt egy konkrét és örömteli bejelentés is csütörtökön: további tíz évvel meghosszabbították Silverstone szerződését a Formula-1-gyel, így 2034-ig biztosan a naptár része lesz és ott rendezik majd a Brit Nagydíjat – részletek ide kattintva.
Végezetül az F1-es témák közül írtunk Alain Prostról, aki egy interjúban az Ayrton Sennához fűződő viszonyáról beszélt: „Nem mondhatom azt, hogy ugyanúgy élveztem, mint a korábbi harcokat” – ismerte el a francia, aki szerint a versenyeken az esetek többségében jobban teljesített a brazilnál, s úgy érzi, alulértékelik a karrierjét.
Ducati-fölény a sepangi MotoGP-teszten
A harmadik napjával véget ért a MotoGP sepangi tesztje: Francesco Bagnaia 1:56,682-es nem hivatalos körrekorddal zárt az élen, a szintén GP24-es Ducatit használó Jorge Martint és Enea Bastianinit megelőzve. Marc Marquez fejlődött, Pedro Acosta továbbra is remekel újoncként – itt található a tesztnap beszámolója és az eredmények, ide kattintva pedig részletes elemzés olvasható a malajziai gyakorlás tapasztalatairól a domináns Ducatiktól a fő üldözőnek látszó KTM-eken át a felemás fejlődést felmutató Hondáig és Yamaháig.
Emellett érkezett még egy fontos hír a motorosok háza tájáról is: az új Trackhouse Racing csapatvezetőjeként tér vissza a MotoGP-be a korábban a Yamahával és a Suzukival is csúcsra jutó, az elmúlt években az Alpine F1-es alakulatánál is megforduló Davide Brivio – részletek itt.
Ha pedig a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!