DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Hírösszefoglaló

Verstappen titka, Hamilton és a Ferrari – kedd

Elhoztuk a Katari Nagydíj menetrendjét, szól a Formula Podcast és Motocast, Verstappen pedig elárulta a titkát. Erről szóltak a hírek a Formulán kedden.

A szezonhajrára készülve a Formula Podcast ismét sorra veszi, hogyan teljesítettek az F1-es mezőny tagjai idén: az első három aligha meglepetés, de remekelnek a 2019-es újoncok is.

 

A hétszeres világbajnok elárulta, kapott-e valaha tényleges ajánlatot a Ferraritól. Emellett arról is beszélt, milyen hatással van rá csapattársa, George Russell.



Bár a hírek szerint jól ment Ricciardo szimulátorozása, nem akarják elsietni a sérült ausztrál F1-es visszatérést, így Katarban is az új-zélandi Liam Lawson fog vezetni.

Az Aston Martin váratlanul erősen kezdte az évet, majd szépen lassan visszaesett a szezon előrehaladtával. Alonso mégis győzelmekben bízik.

Elképesztő idénye van Max Verstappennek, aki az eddigi 16 versenyből 13-at nyert meg. A holland elárulta, milyen megközelítéssel vág neki minden egyes hétvégének.

20 kilogrammal könnyebb, 10 centiméterrel keskenyebb és 20 centiméterrel rövidebb gépek: ezt célozhatja be az F1 és az FIA az új szabályokkal. Megvalósulhat ez 2026-ban?

A hétvégén rendezik a Katari nagydíjat! Sprintes hétvégével és esti futammal folytatódik az F1-es szezon, így rendhagyó a program is – mutatjuk az időtervet és a tv-közvetítéseket.

Bár az FIA befogadta a patinás amerikai istálló pályázatát, valójában a legkomolyabb akadály még csak most vár az Andrettire: körbejártuk a jelenlegi helyzetet.

Alonso visszahozná az egykörös időmérőt. Régi közhely, hogy ha valami rendben van az F1 jelenlegi szabályrendszerében és lebonyolításában, az a kvalifikációs szisztéma, de Fernando Alonsónak külön véleménye van erről. Tény és való, rengeteg a feltartás az időmérőkön, ami a spanyol szerint a rendszer elavult mivoltából fakad.

Sergio Perez ugyan szerzett két futamgyőzelmet, de összességében gyenge szezont fut 2023-ban, és többször is volt olyan hétvégéje, amikor nemcsak a tempója hiányzott Max Verstappenhez képest, de rengeteg hibát is elkövetett – mint például legutóbb Suzukában. A Red Bull-os versenyző szerint ugyanakkor a hibáit az is felnagyítja a médiában, hogy ő mexikói, nem pedig brit, mint például a Szingapúrban a hajrában balesetező George Russell.

A megbízható forrásnak számító DirtFish értesülései szerint 2024-ben ismét csapatot vált a hétvégi Chile Ralit megnyerő Ott Tanak: az M-Sportnak egyetlen év után hátat fordítva visszatér korábbi alakulatához, a Hyundaihoz. A szaklap úgy tudja, elsősorban a dél-korai gyártónál bekövetkezett vezetőségbeli változások – a korábban az F1-es Renault-t is irányító Cyril Abiteboul érkezett a Hyundai Motorsports élére – okán tér vissza az észt pilóta.

A két McLaren erős teljesítménnyel rukkolt elő a Japán Nagydíj, de emiatt eddig sem aggódtak a Ferrarinál, hiszen tudták, hogy a tempós, gyors kanyarokkal teletűzdelt suzukai pályán gyorsak lesznek a wokingiak. Ugyan a konstruktőri pontversenyben már aligha érheti utol az olaszokat a McLaren, a pályán még sok szoros csatájuk lehet az év végén, erről beszélt Carlos Sainz.

Három pontra olvadt a különbség az első két ázsiai futam után Francesco Bagnaia és Jorge Martin között, miközben a 2024-es naptárban tartalékpályaként tűnt fel a Balaton Park Circuit. Itt a Formula Motocast legfrissebb epizódja!

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: