Menetrend, időjárás, a pálya jellemzői, beállítások, vezetési stílus, gumik: egy helyen minden, amivel tisztában kell lennünk a spielbergi F1-es hétvége előtt. Ehhez kapcsolódnak a Formula.hu szerkesztőinek várakozásai az osztrák F1-es hétvégével kapcsolatban: megszoríthatja-e bárki a Red Bullt, javulhat-e a Ferrari?
Nincs köze a felek kapcsolatának ahhoz, hogy nem használja tovább a Toyota szélcsatornáját a McLaren. Hatékonyabb és gazdaságosabb is sajátot üzemeltetni.
A szabályváltozások óta milliószor esett már szó oldaldobozokról. James Allison szerint nem ez a Red Bull titka – Dan Fallows azonban nem ért vele egyet.
Max apja árulta el: a Scuderia megkereste a fiatal hollandot az első F1-es éve után. Azt is felidézte, hogyan kerültek a Red Bullhoz a Mercedes helyett.
A kiskapu kiskapuja lehetővé tette, hogy egy autó friss lágy híján köztes abronccsal kihajtson a pályára a szétlövés harmadik fázisában. Ausztriától ezt korrigálják.
Egyelőre csak az egyik McLarenre kerül fel az újítások első köre az F1-es Osztrák Nagydíjon: a fejlesztési csomag a Hungaroringen teljesedhet ki.
George Russell szerint nem a fejlesztéseknek köszönhető, hogy csapattársa jobban teljesít az utóbbi futamokon. Úgy érzi, Spielberg jobban passzol majd a W14-eshez.
Érdekes felvetéssel állt elő a hétszeres világbajnok, aki szerint meg kellene határozni, mikor lehet nekiállni a következő évi F1-es autók fejlesztésének. Verstappen persze nem volt rest visszaszólni Lewis Hamiltonnak.
Leclerc szerződése 2024 végén jár le a Ferrarinál. A monacói Ausztriában elmondta, már elkezdődtek a tárgyalások a hosszabbításról.
Nemrég a Red Bull F1-es tanácsadója Hornernek adott igazat, akinek kétségei voltak a holland kapcsán – most erre cáfolna rá Nyck de Vries.
Többen támogatták Fernando Alonso azon felvetését a csütörtöki sajtónapon, hogy vissza kellene hozni az egykörös kvalifikációs rendszert a rövidebb pályákon.
A nyolcból nyolc nagydíjat megnyerő Red Bullé mellett Max Verstappen győzelmi szériája is meggyőző, a holland már négy futam óta veretlen. A csapat hazai versenyén, az Osztrák Nagydíjon azonban több tényező is megnehezítheti, hogy a címvédő folytassa a sorozatot – ezekről beszélt Mika Hakkinen.
Azok után, hogy a Suzuki az előző idény végén váratlanul kiszállt, 24-ről 22-re csökkent a rajtrácson álló motorok száma a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájában. Az elmúlt hetekben ugyanakkor felröppentek olyan pletykák, miszerint a KTM indítana egy harmadik csapatot is a gyári alakulat is a Gas Gas néven futó Tech3 mellett, amely akár a Husqvarna márkanevet is behozhatná a MotoGP-be. Végül nem így lesz…
A Red Bull rövid közleményben arról tájékoztatott, hogy Sergio Perez rosszullét miatt kihagyja a csütörtöki napot: „Checo nem lesz jelen ma a pályán. Tegnap este rosszul lett, s a mai napot pihenésre fordítja, hogy a lehető legegészségesebb állapotban legyen a hétvégi versenyre” – írta a csapat.
Mint arról mi is írtunk, a héten Fioranóban tartott filmforgatási napot a Ferrari, amelyen a jelentések szerint a fejlesztéseket is kipróbálták Carlos Sainzék: ezzel akart időt nyerni a csapat, hiszen az Osztrák Nagydíj sprintlebonyolítása miatt egyetlen szabadedzést előzi meg az időmérőt. Az újítások közé tartozott egy új első szárny is, amely fel is tűnt a spielbergi paddockban, és köszönhetően Albert Fabrega fotóinak, közelről is megcsodálhatjuk a fejlesztést.
Lando Norris az F1-es Osztrák Nagydíj csütörtökjén a PA hírügynökségnek megerősítette, hogy kirabolták az elmúlt hetekben, amikor Spanyolországban nyaralt – nem először járt így a McLaren versenyzője.