A 25 esztendős, korábbi F2-es bronzérmes versenyző három éve az elitkategóriában szerepel, a Sauber kötelékében. A 2026-ra Audivá alakuló, a transzformáció kellős közepén járó svájci alakulat a Sao Pauló-i Nagydíjat követő napokban jelentette be, hogy Zhou és csapattársa, Valtteri Bottas is távozik az idény végén. A dolgok jelenlegi állása szerint szinte biztosra vehető, hogy a kínai nem lesz a versenyzői mezőny tagja 2025-ben, azonban úgy tűnik, komoly esélye van arra, hogy az F1-es körforgás része maradjon.
Zhou számára egy teszt- és tartalékpilótai státusz jelentheti a folytatást: számos online hírforrás szombaton arról számolt be, hogy a Ferrarinál köt majd ki. A Formula.hu információi szerint erre valós és komoly esély van, azonban a megállapodás még nem köttettet meg.
Esélyek a Ferrarinál?
Pilótapiaci informátoraink beszámolói alapján majdhogynem az összes csapat szívesen látná a kínait, akivel kapcsolatban úgy tartják: elsősorban a Sauber C44 totális versenyképtelensége volt az oka annak, hogy idén teljesen beleszürkült a mezőnybe, éppen úgy, ahogyan csapattársa, a tízszeres nagydíjgyőztes Bottas is.
A lehetőségek között minden kétséget kizáróan előkelő helyet foglal el a Ferrari, ahol nagy szükség van egy tapasztalt harmadik emberre. Oliver Bearman 2025-től a Haas kötelékében versenyez, míg Robert Shwartzman az Indycar mezőnyében, a Premánál folytatja pályafutását. A vörösök akadémiájának további tagjai fiatalok és tapasztalatlanok, így Zhou megfelelő megoldás lehet számukra harmadik pilóta pozíciójára. Extra ízt adna az együttműködésnek az is, hogy a szakági történelem első kínai versenyzője 2014-től 2018-ig szintén a maranellói csapat akadémiáján pallérozódott.
További esélyek és döntés
Elméletileg tartalékosként jelenlegi munkaadója, a Sauber is szívesen megtartaná Zhout, de mivel megfordult és eltöltött néhány évet az Alpine akadémiáján, egyes hangok szerint kínálkozhat esélye az enstone-i alakulatnál is.
Forrásaink szerint a pletykák ellenére a pilóta menedzsmentje még nem döntött: számba veszik és mérlegelik az összes lehetőséget és nagy valószínűség szerint az idény lezárulta után hoznak majd döntést. Az is biztosra vehető egyébként, hogy az F1-nél is örülnének, ha Zhou a sportági körforgásban maradna. Ezzel a lépéssel nyitva maradna a kapu a kínai piac meghódítása felé, amellyel kapcsolatban az első igazán bíztató jeleket épp idén kapták meg: ez volt az első szezon, amikor Zhou hazai pályán versenyezhetett és emlékezhetünk rá, hogy míg korábban szinte üres lelátók előtt zajlott a Kínai Nagydíj, addig idén a pilóta rajongói idén megtöltötték a sanghaji versenypályát és igazi fesztiválhangulatot teremtettek.