DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Formula+

Elemzés: Hol volt gyorsabb a Ferrari a Red Bullnál?

Motorerő ide vagy oda, nem az egyenesekben verte meg Max Verstappent Charles Leclerc: biztató dolgokat találhatunk a Scuderia számára a pénteki pole-körben.

Ugyan Dr. Helmut Marko Red Bull-tanácsadó azzal magyarázta Charles Leclerc pénteki pole-körét, hogy a Ferrarié a legerősebb motor, amit egy körön maximális teljesítményen lehet használni, de a versenyen majd úgysem, nem ilyen egyszerű a magyarázat – noha van igazság abban is, amit Marko mondott.

Ha lebonjuk Leclerc körét a mögötte végző Max Verstappenéhez képest, azt látjuk, hogy annak első szakaszában még a Red Bull volt a gyorsabb. A hosszú célegyenes végén a világbajnok előrébb járt, nagyobb tempóval tudta megkezdeni a kört, és az első két kanyarból való kigyorsítás során is jobban betapadt az RB19. Leclerc és a Ferrari akkor kezdett el igazán élni, amikor elértek a négyes kanyarig: ott jóval rövidebbet tudott fékezni Verstappennél, mégis nagy tempót volt képes átvinni a kanyaron.

leclerc-ferrari-baku



A Ferrari innentől a közepes tempójú kanyarokban bizonyult igazán fürgének: a szűk 11-es kanyarból is jobban tudott kigyorsítani (míg Verstappen a tapadásra panaszkodott, nem ragadt oda úgy a Red Bull), majd a 12-estől a 15-ös kanyarig végig Leclerc a gyorsabb. Itt már (a 16-ostól) a Ferrari járt előrébb a köridő tekintetében, és a 19-20-as kanyarban is rá tudott erre tenni még egy lapáttal, ott került döntő előnybe.

A hosszú célegyenesben ugyan visszajött rá valamennyire Verstappen, de a teljes hátrányát nem tudta eltüntetni: gyakorlatilag a pálya közepén, a közepes, technikásabb kanyarokban tudta lelépni a Red Bullt, illetve egy körön a gumit is jól kezelte az SF-23, míg az RB19 nem jól melegítette be, és az utolsó kanyarokban sem tapadt már eléggé. Elsőre úgy tűnt, hogy a Ferrarinak jobban fekszik ez az aszfalt, mint a korábbiak, illetve a nyilvánvaló motorerő vállalható mértékben ellensúlyozza a Red Bullhoz képest még mindig nagyobb légellenállást.

leclerc-ferrari-11

Ebben a kanyarban is Leclerc volt a gyorsabb

Abban viszont igaza lehet Markónak, hogy ezek egykörös előnynek tűnnek: a futamon már nem lehet ennyire érvényesíteni a bombaerős motort (nagyobb lesz a hátrány az egyenesben), illetve a gumikezelés is örök kérdés a Scuderiánál: egy körön remekül tapadt az autó abban a bizonyos középső szektorban, de vajon mennyire lehet ezt megismételni akkor, amikor versenytávot kell teljesíteni, és óvni kell az abroncsokat?

Leclerc pole-köre egyébként ide kattintva visszanézhető!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: