DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Lebeszélték a nyugdíjról Ross Brawn jobbkezét

Eredetileg az F1 műszaki igazgatója, Pat Symonds is befejezte volna idén: de Stefano Domenicali meggyőzte, hogy maradjon és működjön közre a 2026-as szabályok kidolgozásában.

Éppen egy évvel ezelőtt, 2022 januárjában számoltunk be arról a sajtóhírről, amely szerint mind a Formula-1 sportigazgatója, Ross Brawn, mind a sportág technikai igazgatója, Pat Symonds feladhatja pozícióját a szezon befejeztével. Brawn valóban bejelentette visszavonulását, Symonds azonban meggondolta magát, és maradt az F1 kötelékében – a 69 éves szakember az Autosport International konferencián beszélt döntése körülményeiről.

„Múlt nyáron az volt a tervem, hogy nyugdíjba vonulok. Igazság szerint egy évvel előre be is nyújtottam a felmondási igényem. Az ilyeneken alaposan el kell gondolkodni. A felmondást elfogadták, de Stefano csak azután hallott róla, és azt mondta, nem gondolja, hogy ez jó ötlet lenne. Így vagyok még mindig itt, továbbra is végzem a munkát és egy jó darabig még fogom is” – idézi az F1i.com Symondst, aki közel negyven éve aktív a sportban, a Toleman, Benetton, Renault, Virgin és Williams csapatoknál is dolgozott.

Symonds irányította a 2022-es szabályok kidolgozását



A technikai igazgató mérnökcsapata állította össze a tavaly bevezetett aerodinamikai szabálycsomagot. Bár a szakembercsapat sem számított előzetesen a pattogás jelenségére vagy például a Mercedes sajátos oldaldoboz-megoldására, Symonds a 2009-es szabályokkal összehasonlítva illusztrálta, mennyire alapos és szervezett munka folyt a háttérben.

„Egy apró, de nagyon tehetséges csapatot állítottunk össze, és visszatértünk az alapokhoz. Ehhez képest a 2009-es egy egyetemi projektnek tűnt” – mondta Symonds, aki az említett szabályrendszer összeállításában is szerepet vállalt. „Két célunk volt, az egyik az autó mögötti légáramlás mérséklése, a másik olyan autót előállítani, amelyre ez a légáramlás kevesebb hatással van.”

„Láttunk pár különböző megoldást, az autók eltérő külsőt kaptak, a versenyzők dicsérően nyilatkoztak, a statisztikák alapján az autók szorosabban tudták követni egymást. Általánosságban úgy érzem, jó munkát végeztünk, meglehetős sikerrel jártunk” – fogalmazott Symonds, aki most már a 2026-os szabályokon dolgozik az FIA együléses bizottságának vezetőjével, Nikolas Tombazisszal együttműködve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: