A költséglimit és egyéb korlátozások mellett a csapatoknak egy ponton dönteniük kell a szezon folyamán: a 2025-ös legjobb eredményre koncentrálnak, vagy elengedik az új szabályrendszer miatt.
A 2024-es konstruktőri világbajnoki címről csak 14 ponttal lemaradó Ferrari bevallottan mindkét világbajnokság megnyerésére tör 2025-ben, ez azonban magában hordozza a kockázatot, hogy az SF-25 fejlesztésére összpontosító csapatnak nem marad elég erőforrása a 2026-os projektre, és hátrányból indítja az új szabályrendszert, ahonnan nagyon nehéz lesz felzárkózni. A Ferrarinak a szezon korai pontján már döntenie kell.
„Minden csapat számára ugyanez lesz a helyzet, hiszen teljesen igaz, egy szabályrendszer utolsó évében vagyunk. Nyilvánvaló mindenki számára, hogy egy ponton választani kell 2026 és 2025 között, de döntés fő indítéka a bajnokság állása lesz” – mondta Fred Vasseur a Ferrari sajtótájékoztatóján.
„A jelenlegi autó a 2024-es folytatása. Végső soron mindig igaz, hogy az előző autó folytatása a következő” – mondta a csapatfőnök. Hírek szerint a Ferrari azért több műszaki megoldásával már az idei autó megtervezésénél készült 2026-ra, ezek egyike a legtöbbet emlegetett újdonság, a vonórudas első felfüggesztés, amely várhatóan az új szabályrendszerben is meg lesz tartva.
„A négy-öt nagydíj után aktuális állás fogja meghatározni ezt a szituációt, az alapján döntünk 2025 és 2026 között” – beszélt arról Vasseur, hogy már nagyon korán, a bahreini és szaúdi versenyek magasságában választaniuk kell, átállnak-e nagy erővel a 2026-os projektre.
Ősszel már senki sem fogja a 2025-ös autót fejleszteni
A múltban láthattuk a fejlesztési versenyben, hogy egy szabályrendszer utolsó évének hajrájában is jelentős újdonságokat hoztak a bajnoki címért még harcban levő nagycsapatok, de Vasseur azzal kalkulál, hogy ősszel már minden istálló az új modellel foglalkozik.
„Tudjuk, hogy az átfutási idő fontos a nagyobb alkatrészek szempontjából, ezért talán a nyári szünet idején már mind 2026-ra koncentrálunk. Korábban előfordult már, a 2021 végi szabályváltozásnál, hogy az egymással küzdő Mercedes és Red Bull fejlesztéseket tudott hozni az utolsó eseményekre. Az FIA által engedélyezett néhány fejlesztési etapot még lehet, hogy fordítunk a jelenlegi autóra, de szeptember és október után már nem, akkor már nem lesz értelme” – mondta Vasseur.
A csapatfőnök arra számít, hogy ismét négy istálló alkotja az élmezőnyt – emiatt viszont valószínűtlen akkora lemaradás vagy éppen előny, hogy a négyes bármelyike elengedhesse 2025-öt a következő szezonért.
„Még ha van is előzetes terv, néhány nagydíj után meglátjuk, hol állunk a bajnokságban. Ha egy másodperc a lemaradás, akkor nincs értelme folytatni a fejlesztést. Ha egy másodperc az előny, akkor kicsit jobban lehet 2026-ra koncentrálni, de nem hiszem, hogy ez a két eset reális lenne. Arra számítok, hogy az előző szezon folytatásaként négy csapat nyerhet versenyeket, nyerheti meg a bajnokságot, és jó harcot fognak vívni.”