Charles Leclerc szerint a kötelező extra kiállás bevezetése érdekesebbé teheti a monacói futamot, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ha a módosítás nem válik be, készen kell állni a szabály eltörlésére. Max Verstappen szkeptikusan reagált, mondván, hogy a versenyzők véleménye amúgy sem sokat számít, s hozzátette, hogy szerinte a fő probléma az autók mérete.
Amint arról a héten hírt adhattunk, az F1 Bizottság egy speciális Monaco-szabály bevezetését fontolgatja az unalom elkerülése (vagy legalább mérséklése) érdekében, amely több bokszkiállást tenne kötelezővé a Hercegség versenyein. Christian Horner szerint az egyik javaslat az, hogy száraz futamon mindhárom gumikeverék használata kötelező legyen, míg esős körülmények között legalább két kerékcserét kelljen végrehajtani a látványosabb versenyzés érdekében.
Több versenyző is megszólalt a témában, a helyi hős, Leclerc kifejtette, hogy szerinte ez a megoldás érdekesebbé teheti a versenyt, de a sportágbak arra is fel kell készülnie, hogy elengedik a koncepciót, ha nem válik be: „Mivel a stratégia egy kicsit jobban számít majd, szerintem ez egy jó dolog.”
„Monaco szuperizgalmas szombaton, nekünk, versenyzőknek egészen hihetetlen, ez az év legjobb kvalifikációja. Vasárnap aztán egy kicsit.., Hát, nem sok minden történik” – nyilatkozta a kérdésről a tavaly első hazai győzelmét szerző pilóta, majd így folytatta:
„Úgy gondolom, hogy ez az egyik lehetséges módja annak, hogy egy kicsit feldobjuk a dolgokat. De nyitottnak kell lennünk. Ha elindulunk ebbe az irányba, akkor meg kell néznünk, hogy ez valóban változást hoz-e vagy sem, és nyitottnak kell lennünk arra is, hogy visszacsináljuk, ha mégsem ez lenne a jó megoldás.”
Verstappen szintén megszólalt a témában a minap, s meglehetősen pikírt választ adott, utalva arra, hogy a versenyzők véleménye vajmi keveset számít – ahogy azt a sprintek kapcsán ő és mások is többször hangoztatták: „Nem tudom, hogy ez mennyire fog számítani.”
„Őszintén szólva nekem mindegy, hogy egy, két vagy 25 kiállásról van szó. Minden megfelel! Azt teszem, amilyen döntést hoznak, nem igaz?” – tette fel a retorikai kérdést a holland, aki azok sorához csatlakozott, akik szerint a megoldást az autók méretének megváltoztatása jelenthetné:
„Ezen a pályán nehéz előzni, és minél nagyobbá tesszük az autókat, annál nehezebb a versenyzés is. Úgy éreztem, hogy 2016-ban még volt egy kis lehetőség, de mostanra már nincs. Hogy a két bokszkiállás segít-e ezen? Azt nem tudom.”