Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke szerint a Formula-1-nek legalább azt meg kellene fontolnia, hogy a jövőben visszatérjen a fenntartható üzemanyaggal működő V10-es motorokhoz.
Az F1 a jövő évtől teljesen szintetikus üzemanyagra tér át a motorformula megváltoztatásának részeként, amely közel 50/50 arányban osztja majd el a V6-os belsőégésű motorok és a nagyobb teljesítményű elektromos motorok teljesítményét, növelve az elektromos energiára való támaszkodást a jelenlegi hajtásláncokhoz képest.
„Az F1 eheti londoni bemutatkozása sok pozitív vitát váltott ki a sportág jövőjéről” – írta az irányító testület elnöke a közösségi médiában.
„Miközben várakozással tekintünk a karosszériára és a hajtóműre vonatkozó 2026-os szabályok bevezetése elé, a jövő technológiai motorsport trendjeit illetően is élen kell járnunk.”
„Többféle irányt is figyelembe kell vennünk, beleértve a fenntartható üzemanyaggal működő V10-esek üvöltő hangját. Bármelyik irányt is választjuk, támogatnunk kell a csapatokat és a gyártókat a K+F-kiadások költségkontrolljának biztosításában.”
Ez visszhangozza az F1 vezérigazgatójának, Stefano Domenicalinak a megjegyzéseit, amelyben azt sugallta, hogy ő is szeretné megvizsgálni, hogy a jelenlegi hibrid erőforrás-egységek helyett milyen alternatívák lennének életképesek az iparágon belül.
„Ha a fenntartható üzemanyag jól teszi a dolgát, hogy zéró emissziójú legyen, és a fenntarthatóság szempontját a megfelelő módon vesszük figyelembe – talán már nem kell olyan bonyolultnak vagy drágának lennie a motorfejlesztésnek” – mondta Domenicali tavaly augusztusban az Autosportnak.
„Szóval lehet, hogy elgondolkodunk azon, hogy visszatérjünk a sokkal könnyebb és talán jó hangzású motorokhoz.”