Korábban egyértelműen meg lehetett határozni, hogy a Mercedes mögött második-harmadik helyen lavírozó grove-i gárda miért gyengélkedik: nem kedveztek számukra a lassú pályák (Monaco, Hungaroring), ahogyan a nedves körülmények sem, most viszont a gyors Spielbergben és Silverstone-ban sem tudták felpörgetni teljesítményüket. A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds fő feladata jelenleg az, hogy kivizsgálja a visszaesés okát.
„Nem csak az a baj, hogy az abroncsokat nem sikerül működésre fogni” - idézte az Autosport a britet. „Rengetegszer megnézzük, hogy mi történhetett, mélyreható elemzéseket végzünk - őszintének kell lenni magunkkal, hogy visszaszerezzük az elveszett teljesítményt. A legfontosabb, hogy gumitéren előrelépjünk, de az aerodinamikát is fejlesztenünk kell.” A Williams három féle első szárnyat próbált ki a silverstone-i teszt során, ahogy a szabálytalan, kételemű hátsó szárnyat is.
Symonds megerősítette, hogy a Magyar Nagydíjon kisebb módosítások mellett új padlólemezt fognak bevetni, hogy aztán a nyári szünetet követően már a 2017-es szezonra koncentráljanak. „A Force India fontos lépéseket tett előre aerodinamika terén Barcelona óta, ezzel pedig nem tudtuk tartani a lépést” - mondta a szakember, akinek csapata 19 ponttal előzi meg a silverstone-iakat. „Muszáj új elemeket bevetnünk, Magyarországon jön az új padlólemez, ami nagyon fontos. Azonban lassan végére érünk az idei aerodinamikai fejlesztéseknek, mert az új autót hamarosan be kell vetnünk a szélcsatornában” - mondta Symonds, aki korábban azt is nyilatkozta, hogy a 2017-es szabályok nem hozhatnak olyan változást, mint 2009-ben a Brawn GP esetében.
„Ez nem azt jelenti, hogy nem jön több újabb elem, mert folyamatban vannak, és nem akadályozzák meg, hogy más területeken dolgozzunk” - mondta a szakember, hozzátéve, hogy biztos abban, hogy a Williams meg tudja tartani negyedik helyét a Force India előtt a konstruktőrök pontversenyében.