Ahelyett, hogy folyamatosan panaszkodnak, inkább végezzenek jobb munkát – üzent Lando Norris a Red Bullnak azok után, hogy ismét felmerült a gyanú, hogy a szigorúbb szárnyellenőrzések ellenére még mindig hajlik a McLaren F1-es autójának hátsó szárnya.
A wokingiak hátsó légterelője a múlt hétvégi Japán Nagydíj után került ismét fókuszba, miután a közösségi médiában terjedni kezdett egy videó, amelyen úgy tűnik, hogy az MCL39-es szárnya a nemrég bevezetett szigorúbb tesztek ellenére is elhajlik.
Yeah the season definitely starts in Spain, McLaren is a monster when it comes to wing flex pic.twitter.com/E9JT4V0XVI
— Cytrus (@cytrusf1) April 9, 2025
A posztot még Jos Verstappen is újraosztotta, fia, a regnáló F1-es világbajnok Max Verstappen ellenben nem igazán kommentálta a dolgot, mondván, hogy nem ő hozza a szabályokat.
A The Race értesülései szerint egyébként az FIA-nál is tudnak a fentebbi felvételekről, a McLaren szárnya azonban Suzukában is átment a teszteken, így az legálisnak számít, addig pedig nem érzik szükségét további vizsgálatnak, amíg nem érkezik hivatalos panasz vagy nem tűnik úgy, hogy egyértelmű a szabálysértés.
Bahreinben aztán Norris az Independentnek nyilatkozva visszaszólt az ellenfeleknek, mindenekelőtt a Red Bullnak:
„Szerintem rossz irányból közelítik meg ezt az embere. Teljes mértékben megfelelünk a szabályoknak. Jó munkát végzünk. A Red Bullnak rengeteg ideje van arra, hogy ugyanazt megcsinálja, amit mi, de nem teszik. Inkább arról van szó, hogy jobb munkát kellene végezniük ahelyett, hogy folyamatosan panaszkodnak.”
„A szabályok adottak. Mi megfelelünk a szabályoknak, és ez minden, ami elvárható. Tiszteljük, amit az FIA csinál, és elégedettek vagyunk azzal, hogy próbálják korrigálni a dolgokat, mert nem akarjuk, hogy bárki is ne feleljen meg a szabályoknak. Az utóbbiak viszont nem érintettek minket.”
„Nem tudom, hogy a még újabbak fognak-e vagy sem, de rengeteg olyan dolgot csinál a Red Bull is, ami ugyanúgy feszegeti a határokat.”
Norris arra is felhívta a figyelmet, hogy a videofelvétel olykor csalóka is lehet – és egyébként ez is belejátszhat, hogy az FIA nem indított vizsgálatot, hiszen nekik rendelkezésre áll több extra nagyfelbontású kamerakép is, ami külön a szárnyat figyeli:
„Szerintem azok is kissé tudatlanok, akik csak nézik ezeket a videókat. Honnan tudják, hogy a hátsó szárny hajol meg? Nem az, lehet az egész autó is, szóval az emberek csak előállnak, amivel akarnak, de közben abszolút elképzelésük sincs a dolgokról.”