Miután Lando Norris belehibázott az utolsó körébe, Oscar Piastrira maradt a feladat, hogy megszerezze a rajtelsőséget a remeklő George Russell ellenében, ami sikerült is neki, míg a második sorba Leclerc és Antonelli állhat majd fel holnap. Gasly ötödik lett Norris és Verstappen előtt, egyébként is jól szerepelt az Alpine, hiszen Doohan is majdnem a Q3-ba jutott, a Racing Bulls ezúttal csalódást keltett, Sainz először előzte meg Albont kvalifikáción, a Haasnak pedig rossz napja volt: Bearman utolsó lett, Ocon pedig összetörte az autót.
Frissítés: egy hellyel hátrébb sorolták George Russellt és Andrea Kimi Antonellit is, mindkét Mercedest megbüntették, mert a csapat túl korán küldte ki őket a Q2-ben a piros zászlós időszak alatt.
Q3: Piastri a pole-ban, Gasly varázsolt
A rajtelsőségről döntő szakaszban első nekifutásra csak a két Mercedes-pilóta tett fel friss szett lágy keverékű Pirellit, amit Russell maximálisan ki is tudott használni, hiszen egy másodpercet adott minden riválisnak… A McLareneket kivéve, akik használt abroncsokon is szendvicsbe fogták a Mercedes britjét. Az első körökbe többen belehibáztak, Antonelli és Hamilton idejét el is vették, míg Verstappen őket is csak ennek köszönhetően előzte meg.
Az utolsó menetre mindenki friss abroncsokon jött ki, azonban ezt az előnyt Norris nem tudta kihasználni, ugyanis belehibázott a körébe, így az élre álló Russell néhány pillanatig a pole-ban is reménykedhetett, Piastri azonban végül 168 ezredes előnnyel érvényesítette a papírformát. Leclerc már bő három tizedet kapott, Antonelli a második sorba kvalifikált, de csak három ezreddel előzte meg Gaslyt.
Azt a Gaslyt, aki a hibázó Norrist és a szenvedő Verstappent és megelőzte az Alpine-nal, Sainznak köszönhetően ismét van egy Williams a középmezőny elejében, Hamilton pedig csak a kilencedik lett, de így is adott fél másodpercet a Q3-ban versenyképtelen Tsunodának.
Q2: Ocon összetörte, Doohan majdnem továbbment
Nem tartott sokáig első nekifutásra a Q2, ugyanis Esteban Ocon első gyorskörében az első kanyarkombináció kijáratán eldobta az autót, melynek hátulja alaposan összetört – szerencsére a francia versenyző sérülés nélkül megúszta az esetet. Az újraindítást követően 11 perce maradt a mezőnynek, a versenyzők nagy része ennek megfelelően rohant is a pályára, de nem mindenki csinálta végig a körét, így például Hadjar és Hamilton is visszatért a bokszba.
Öt perccel a vége előtt Ocon mellett öt további versenyzőnek, a két Red Bullnak, Hamiltonnak, Hadjarnak és Alonsónak nem volt mért köre, nekik tehát csak egy lövésük maradt, a többiek viszont visszatérhettek egy újabb menetre, így is tett mindenki, még Norris is, pedig fél másodperccel előzte meg a harmadik helyezett Leclerc-t ezen a ponton.
Annak, hogy idén először Q3-ba jutott Verstappen csapattársa, Jack Doohan látta kárát, ugyanis 17 ezreddel lecsúszott a harmadik szakaszba jutásról a hétvégén, mely egyes pletykák szerint az utolsó lehet a számára. Isack Hadjar komoly csalódást keltve csak a 12. lett, bár az ő továbbjutása is csak 43 ezreden múlott, míg Hülkenberg és Alonso kiesése papírformának nevezhető.
Q1: Öt csapat öt pilótája búcsúzott, a Red Bull megúszta
Az első szakaszban mindenekelőtt az szolgáltatta az izgalmat, hogy az első gyorskörök után egyik Red Bull-pilótának sem volt mért ideje, miután mindketten pályaelhagyást követtek el – Verstappen be sem fejezte a maga körét. Aztán a hajrában mindketten biztosították helyüket a Q2-ben, a holland simán, a harmadik helyen, míg a japán csak 14. lett, de így is tizedik választották el a kieséstől.
Ennek a bizonyos kiesőzónának az első helyén (azaz összesítésben a 16. pozícióban) Albon végzett, akit egy komoly elfékezés hátráltatott, míg a mögötte kieső Lawson a visszacsukló DRS miatt veszített időt – ezeknek elsősorban Tsunoda és a mögötte továbbcsúszó Hülkenberg örvendhetett. Kiesett még Bortoleto, Stroll, valamint a kulcsfontosságú körében szintén hibázó Bearman, aki így az utolsó helyre kvalifikált a Haasszal.
Az F1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzésének végeredménye
1. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | 1:29,841 | - |
2. | George Russell | Mercedes | 1:30,009 | +0,168 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:30,175 | +0,334 |
4. | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:30,213 | +0,372 |
5. | Pierre Gasly | Alpine–Renault | 1:30,216 | +0,375 |
6. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | 1:30,267 | +0,426 |
7. | Max Verstappen | Red Bull–Honda RBPT | 1:30,423 | +0,582 |
8. | Carlos Sainz | Williams–Mercedes | 1:30,680 | +0,839 |
9. | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:30,772 | +0,931 |
10. | Yuki Tsunoda | Red Bull–Honda RBPT | 1:31,303 | +1,462 |
11. | Jack Doohan | Alpine–Renault | 1:31,245 | +1,404 |
12. | Isack Hadjar | Racing Bulls–Honda RBPT | 1:31,271 | +1,430 |
13. | Fernando Alonso | Aston Martin–Mercedes | 1:31,886 | +2,045 |
14. | Esteban Ocon | Haas–Ferrari | - | - |
15. | Alexander Albon | Williams–Mercedes | 1:32,040 | +2,199 |
16. | Nico Hülkenberg | Sauber–Ferrari | * | |
17. | Liam Lawson | Racing Bulls–Honda RBPT | 1:32,165 | +2,324 |
18. | Gabriel Bortoleto | Sauber–Ferrari | 1:32,186 | +2,345 |
19. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | 1:32,283 | +2,442 |
20. | Oliver Bearman | Haas–Ferrari | 1:32,373 | +2,532 |
* Hülkenberg eredetileg a Q2-ben szerepelve a 13. helyet szerezte meg, de utólag törölték a Q1-es körét, így visszakerült Albon mögé.