DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 13. vasárnap
F1

„Ha komfortosabb, akkor lassabb” – ezzel küzd Tsunoda

Kénytelen megbirkózni a Red Bull trükkös hátsó tengelyével, mert úgy jobb a köridő – erre jutott a japán az F1-es Bahreini Nagydíj pénteki edzésein.

Hiába érezte egy beállítással jobban magát a Red Bullban, ezzel lassabb lett – árulta el Yuki Tsunoda a Bahreini Nagydíj első napja után. A japán úgy érzi, még a mérnökével és a csapatával is jobban össze kell csiszolódnia.

A suzukai edzéseken még biztatóan kezdett a Red Bullba átülő Tsunoda, hazai nagydíján viszont végül kiesett a Q2-ben és pont nélkül maradt. Bahreinben viszont sokkal harmatosabb a kezdés, a villanyfényben rendezett második szabadedzésen csupán a 18. időt érte el a japán.

Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója arról beszélt pénteken, hogy Tsunoda más beállítást próbálgatott, ezért volt lemaradva Max Verstappentől. A japán maga viszont elismerte, hogy hiába sikerült vezethetőbbé tenniük egy beállítással az RB21-est, azzal lassabbá vált:

f1-tsunoda-redbull-bahrein-day1-1



„Sikerült elérnem, hogy az autó kevésbé élesen kanyarodjon a második edzésen. Így most inkább olyan, mint a VCARB-nál. Elég komfortosan éreztem magam az autóban, és azt gondoltam, ez egy igazán jó irány.”

„Köridő tekintetében viszont lassabb lettem. Az autóban úgy éreztem, a köridő legalább az FP1-esnél gyorsabb, mert ott úgy kezdtem, hogy trükkösebb volt az autó hátulja, és úgy éreztem, van még tér a fejlődésre a vezetésbe vetett önbizalmam terén.”

„Aztán a második edzésen nyilván jobb volt a vezetési minőség, elég jól éreztem magam a beállításokkal, de valójában lassabb lettem. Úgyhogy csak jobban meg kell birkóznom a trükkösséggel, mert köridő tekintetében jobb lehet” – magyarázta Tsunoda a The Race szaklapnak.

Ami az időmérős esélyeket illeti, a pilóta megjegyezte: „Remélem, hogy jobb lesz. Jobbnak kell lennie ennél. Biztos vagyok benne, hogy sok mindenen változtatunk. Így is optimista vagyok, de igen, nehéz lesz bejutni a Q3-ba.”

f1-tsunoda-redbull-bahrein-day1-2

Még a mérnökével és a csapattal sem csiszolódott össze

Tsunoda azt is elismerte, hogy versenymérnökével, Richard Wooddal sem tökéletes még az összhang: „Rengeteg kommunikációs félreértés volt a mi oldalunkon a garázsban, például a rádión. Ez része a tanulási folyamatnak, hiszen még mindig csak az ötödik pályaesemény volt ez, amikor autóba ültem.”

„Nyilvánvalóan nem a legjobb edzés volt. Gördülékenyebbé kell tennünk a dolgokat működési fronton, az előkészületet illetően, a gombokat, mindent. Összességében nagyon zavaros volt, egyszerűen csak el kell kerülnünk ezt a helyzetet a jövőben. Talán Woodyval közös estét kell csapnunk, hogy jobban kiépítsük a kapcsolatokat.”

A Red Bull pilótája azt is elárulta, hogy a japán időmérő második szakaszában is azon ment el főként a továbbjutás, hogy a nagycsapatnál másképp állnak hozzá a gumik előkészítéséhez, mint amit a Racing Bullsnál megszokott:

„Ha egyszerűen akarok fogalmazni, akkor a VCARB jobban megmondja, hogyan csináljuk. A Red Bullnál inkább veszik a hétvége során teljesített kivezető köreid paramétereit” – magyarázta Tsunoda. „Nem mondom azt, hogy ez vagy az jobb. Van néhány dolog, ahol úgy érzem, a VCARB egyszerűbb hozzáállást választ a pilótákhoz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: