A Hypercar kategória szempontjából egyértelműen a legnyugodtabb órákat jelentették a 91. Le Mans-i 24 óráson a hajnali és kora reggeli időszak, de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne óriási a csata az elsőségért. Az #51-es Ferrari és az egyetlen versenyben maradt Toyota, a #8-as között többször is változott a sorrend: az egyik lassú zóna kifejezetten jól jött Sebastien Buemiéknek, de Alessandro Pier Guidi remek tempóban zárkózott vissza reggel 7 körül, s a legutóbbi bokszkiállás alkalmával a vörösök át is ugrottak riválisukat, így pillanatnyilag tíz másodperc körüli a különbség közöttük.
A dobogó alsó fokát magabiztosan őrzi a #2-es Cadillac, amely még szintén körön belül van az említett pároshoz képest, bár a lemaradásuk két perc fölötti már. A negyedik helyért szintén nagy volt a csata a #3-as Cadillac és a #6-os Porsche között, ők viszont már egykörös hátrányban vannak az éllovas trió mögött – igaz, épp nem sokkal reggel 8 után száguldott ki egy balul sikerült lekörözési kísérlet nyomán a sóderágyba Kevin Estre, aki így leszakadt Sebastien Bourdais-tól.
A hatodik a #93-as Peugeot, megelőzve a Glickenhausokat – így az első hét helyen hat gyártó autói! –, míg a tízben az #5-ös Porsche és az éjszaka fél órán át hűtősérülés miatt fél órán át szerelt #50-es Ferrari. Fél nyolc körül viszont elfüstölt és kiesett a Vanwall: a #75-ös Porsche és az éjfél körül balesetbe keveredő #7-es Toyota után ez a harmadik Hypercar-egység, amely feladta a küzdelmet.
The #88 Proton Competition loses it and hits the barrier.#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary pic.twitter.com/pjofmyhNiM
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 11, 2023
Az LMP2-ben is kiélezett a csata: Fabio Scherer nemrég a pályán előzte meg Robert Kubicát, így a #34-es Inter Europol vezet a #41-es WRT előtt, míg két perc körüli hátránnyal követi őket a #30-as Duqueine Team és a pole-pozíciós Idec Sport. A GTE Amban az #57-es Kessel Racing Ferrari birtokolja az első pozíciót, de körön belül van összesen hat egység, köztük a dobogóért abszolút versenyben lévő Iron Dames is. Ami pedig a NASCAR-autót illeti: Jenson Buttonék az összetett 29. helyen haladnak nyolc órával a vége előtt.
Az előző évekhez képest egyébként szokatlanul sok a kieső, már húsz egység hullott el: az említett három Hypercar mellett feladta hét LMP2-es egység – köztük az autót falnak csapó #47-es és #80-as (Reshad de Gérus és Ben Barnicoat volt a két elkövető) –, valamint tíz GTE-autó, például a #88-as, amely miatt a korlátot is javítani kellett egy ideig.
A Le Mans-i 24 órásról a teljes verseny alatt folyamatosan frissülő szöveges közvetítés formájában tudósítunk, amely IDE KATTINTVA érhető el.