DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 5. péntek
WEC

LM24 4. óra: Esőkáosz és Peugeot-vezetés

Négy óra alatt öt gyártó is megfordult már az élen Le Mans-ban, ahol balesetek, eltérő stratégiák és az eső is megkavarta a lapokat.

Elképesztő izgalmakkal indult a centenáriumi Le Mans-i 24 órás, amelyen már az első négy órában megfordult az első helyen a Toyota, a Ferrari, a Cadillac, a Porsche és a Peugeot is. Az élről a Hyperpole-on elért eredmények alapján a két Ferrari indulhatott, ám az első körökben – amelyet egy ízben biztonsági autóval kellett félbeszakítani – a Toyota gyorsabbnak tűnt, sőt Sebastien Buemi a #8-as autóval le is hagyta néhány másodperccel az üldözőket.

Hamar fordult azonban a kocka, a #7-est visszaelőzték a Ferrarik, amelyek közül az #50-est a vártnál hamarabb kihozták a bokszba az első cserére. Az eltérő taktika révén viszont később ez az egység is megfordult az élen, majd ahogy különböző LMP2-es és GT-balesetek miatt több lassú zónát is életbe léptettek, végleg elcsúsztak egymáshoz képest a stratégiák a Hypercarok között, így került az első helyre a #2-es Cadillac és az egyik Porsche is.

 

A legnagyobb káosz aztán a harmadik óra végéhez közeledve következett be, amikor a pálya jelentős részén leszakadt az eső. Ennek köszönhetően pedig a tempóból amúgy a többiektől elmaradó Peugeot keveredett az első pozícióba a #94-es egységgel, s négy óra elteltével ők vezetik a futamot a safety car mögött, megelőzve a #6-os Porschét és a két Toyotát. A Ferrarik a 8-9. helyeken, ők azonban már újra slick gumikon haladnak. A safety car mögött pörgött meg egyébként a #93-as Peugeot, így ez az egység hátrányba került.

Ami a többi géposztályt illeti: az LMP2-ben négy óra elteltével a két Alpine vezet, míg a GTE Am kategóriában a női egység, az Iron Dames áll az élen. A GT-sek között a rajtelső Corvette-et egyébként hamar utolérte a balszerencse, a bokszba is be kellett tolni Nicky Catsburgék autóját.

Eddig egyébként összesen hat egység adta fel hivatalosan a versenyt: két LMP2-es és négy GT-autó, köztük az egymással ütköző #60-as Iron Lynx és a #16-os Proton. A jelenleg még versenyben lévő gépek közül utolsó helyen halad az Action Express Cadillacje, amely rögtön az első kör felénél tört össze, de bő egy óra szerelés után vissza tudott állni a versenybe.

A Le Mans-i 24 órás versenyt teljes egészében folyamatosan frissülő szöveges tudósítás formájában közvetítjük, ez IDE KATTINTVA érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: