DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

WEC: Ütközött, de így is nyert az Alpine

Bár a #7-es Toyotával még koccant is, így is győzni tudott a monzai hatóráson a világbajnokságot is vezető egység. Az egyik Peugeot célba ért, hatalmas baleset a GTE Am kategóriában.

Egy hónappal a Le Mans-i 24 órást követően Monzában, egy hatórás versennyel folytatódott az Endurance-világbajnokság 2022-es idénye. A BoP révén versenyképesebbé váló Glickenhaus indulhatott a pole-pozícióból, s a verseny első fázisában uralták is a futamot. Aztán azonban egy turbóhiba megfosztotta őket a győzelem lehetőségétől, az első helyért így a két Toyota és az Alpine vívott egymással.

Méghozzá nem is akárhogy: nem sokkal az utolsó óra kezdete előtt az Alpine a vezetésért támadta a #7-es Toyotát, ám összeértek a célegyenesben. Kamui Kobayashiék autója kissé meg is sérült a kontaktban, amelyért őket tették felelőssé, így később másfél perces stop & go büntetést kaptak. Az Alpine viszont folytatni tudta, s végül meg sem állt a győzelemig: a Nicolas Lapierre, Andre Negrao, Matthieu Vaxiviere trió idén már második sikerét gyűjtötte be a sebringi nyitány után, ezzel pedig a világbajnoki összetettben is növelték az előnyüket.

 

A Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa fémjelezte #8-as Toyota lett a második, a Kobayashi mellett Jose Maria Lopezt és Mike Conway-t a soraiban tudó #7-es testvérautó pedig a történtek ellenére is bejött harmadiknak

A monzai hatórás egyik fő szenzációja persze a Peugeot Hypercar-modelljének debütálása volt: tempóból is némileg elmaradtak a riválisoktól, de főként megbízhatóság terén akadtak gondjaik. A #93-as egység már az első fél órában lelassult, a #94-es viszont legalább meglátta a kockás zászlót, azaz az elsődleges célt teljesítették – még ha egyszer ők is megálltak a pályán, s többszöri bokszlátogatás révén több kör hátrányt is gyűjtöttek össze.

Ami a többi kategóriát illeti: az LMP2-ben az utolsó bokszkiállások során tört az élre a #41-es WRT, amely a Habsburg Ferdinánd, Norman Nato, Rui Andrade hármassal húzta be az első helyet a Le Mans-ban győztes #38-as Jota és a Vector Sport #10-es autója előtt.

A GTE Pro szokás szerint a végsőkig kiélezett küzdelmet hozott, az elsőséget pedig az döntötte el, hogy az AF Corse Ferrari elszámolta magát és néhány perccel a vége előtt még egyszer tankolniuk kellett az addig vezető #52-essel, így végül a vörösök két egysége elől elhappolta a diadalt a #64-es Corvette (Nick Tandy és Tommy Milner). A Porschék közül a #92-es egy áthajtásos büntetést is begyűjtött a hajrában, miután többször is összeért az #51-es Ferrarival a csata hevében.

 

A GTE Am kategóriában a #77-es Dempsey Proton Racing győzött (Christian Ried, Sebastian Priaulx, Harry Tincknell) a pole-ból induló női alakulat, az Iron Dames előtt. A monzai futam legnagyobb balesete is ebben a kategóriában történt: Henrique Chaves TF Sport Aston Martinja fékhibával érkezett meg a sikánba, amelynél a hurkakerékvető hatalmasat dobott az autón. Fentebbi videón az incidens, amely után szerencsére a pilóta magától tudott kiszállni a versenygépből.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: