DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

LM24, 16. óra: A Toyotát érte az élen a reggel

A #7-es Toyota előnye továbbra ia masszív a #8-ashoz képest, az LMP2-ben is két testvérautó az élen, a GTE-t pedog Próban és Am-ben is a Ferrari viszi jelenleg.

24 órás élő szöveges közvetítésünk ezen a linken követhető!

Beköszöntött a reggel Le Mans-ban, a hajnal legfontosabb eseménye pedig talán Kamui Kobayashi hibája volt – a futamot végig uraló #7-es Toyota kis híján találkozott a fallal és elolvadt az addigi előnye a #8-as testvérautóval szemben. A pilótacsere után azonban Jose Maria Lopez hamar utolérte a másik Toyotát hajtó Brendon Hartley-t, majd jelezte, hogy gyorsabb is lenne nála, az új-zélandi pedig el is engedte – innentől folyamatosan nőtt köztük a távolság, ami volt már két perc felett is. A #7-esben aztán Lopez is hibázott egyet, majd a bokszkiállás sem volt tökéletes, a pilótacsere után fél perc alá csökkent a különbség – nem sokkal reggel nyolc óra előtt aztán a #8-as is kint járt a bokszban és jelenleg másfél perc körüli köztük a távolság. A harmadik helyen az Alpine őrzi a gyorsabbik Glickenhaus előtt, míg utóbbi csapat lassabb autója a P2-esekkel csatázik, elrontott bokszkiállás miatt büntetést is kapott, úgyhogy csak a kilencedik helyen áll. 

7_5



Az LMP2-ben a Team WRT két autója küzd egymással, valamivel hajnali négy óra után a #41-es megelőzte a #31-est, de a bokszkiállások után utóbbi visszavette a vezetést és azóta is őrzi – olyannyira, hogy most, azonos bokszkiállás-szám mellett közel egy perc a különbség Robert Frijnsék javára Robert Kubicáékkal szemben. A harmadik helyért szikrázó csatát vív a Jota és a Panis, mindketten nyolc óra előtt pár perccel jártak a bokszban és mivel a Jota pilótát cserélt, így most a Panis került előre. A #49-es High Class Kevin Magnussenékkel egy nagyon hosszúra nyúlt szerelés után kelt ismét életre és ha nagyon hátul is, de újra ott lehet a pályán, ahogy a #22-es United is a „halálból éledt újra” a korareggeli órákban.

A GTE Próban az #51-es AF Corse vezet továbbra is, gond nélkül, reggel nyolckor másfél perc az előnye a #63-as Corvette-hez képest, míg a kategória dobogójának harmadik helyét jelenleg a #92-es Porsche őrzi és igyekszik közeledni a Corvette-hez. 

A GTE Am még mindig a verseny legnyugodtabb kategóriája, már ami az első helyet illeti: a #83-as AF Corse dominál és senkitől sem zavartatva uralja a futamot. Nyolc órával a vég előtt négy perc (!) az előnye a #33-as TF Sport Astonhoz képest, a harmadik helyen pedig az Iron Lynx Ferrarija áll. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: