A 7. rajtszámú TS050 HYBRID legénységének sikerült az idény utolsó versenyén behoznia ponthátrányát, és a pole pozícióból rajtolva győzni, végre kárpótolva magukat az utóbbi két Le Mans-futamon elszenvedett csalódásokért is. Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima – a korábbi világbajnokok –, illetve Brendon Hartley tökéletes eredményt hoztak a csapat számára a 8. rajtszámú TS050 HYBRID-del, megszerezve a második helyet, és alig 64,594 másodperccel maradva el a győztes idejétől.
A múlt hétvégi futam jelentette az LMP1 korszak végét a hosszútávú versenyzés történetében, amiben a Toyota 2012 óta vett részt. Az összesen 64 futamból a csapat 29-et nyert meg, 26 alkalommal rajtolt a pole pozícióból, és 24 alkalommal ért el legjobb köridőt – ás a nyolc idényből háromszor nyerte el a világbajnoki címet mind a pilóták, mind a csapatok mezőnyében. Ebben az időszakban sikerült 35 százalékkal csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást, miközben a Le Mans-i köridők nagyjából 10 másodpercet javultak. A csapat utolsó LMP1 autója, a TS050 HYBRID új fejezetet nyitott a hosszútávú versenyzés történetében azzal, hogy minden idők leggyorsabb körét teljesítette a legendás Circuit de la Sarthe pályán. 2016-os bemutatkozása óta a TS050 HYBRID-del összesen 11 pilóta versenyzett 34 futamon. A 19 WEC futamgyőzelemből háromszor nyertek a Le Mans-on, 16 alkalommal szerezték meg a pole pozíciót és tizenötször érték el a legjobb köridőt.
Az idény utolsó WEC futamán a két TS050 HYBRID csapott össze a világbajnoki címért úgy, hogy a 8. rajtszámú autó az összetett helyezések alapján elméletileg 0,54 másodperces sikerhendikeppel indult a hetessel szemben. Mike a pole pozícióból rajtolva előnnyel indult, majd ezt az előnyt Kamui és José folyamatosan növelte a következő nyolc óra során. A 8. rajtszámú legénységnek nem volt könnyű dolga a sikerhendikeppel, még annak ellenére sem, hogy Sébastien, majd utána Brendon és Kazuki is mindent megtettek, ami tőlük tellett. Nem sokkal a táv fele után már elérte a 75 másodpercet a két autó közti időkülönbség, majd szinte nullára csökkent safety car miatt, amit a bokszutca bejáratánál a pályára került törmelék miatt küldtek be. Először Kazuki, majd Sébastien is próbálta megelőzni a hetes autót, de José, illetve utána Mike is visszaverte a támadásokat, és újra növelték előnyüket. A futam utolsó negyedébe lépve a hetes autó előnye félperces volt, ami azt jelentette, hogy nem hibázhattak, de sikerült felnőniük a feladathoz, és az utolsó órát már egyperces előnnyel kezdték meg. Végül Kamui ért célba elsőként 263 kör után, megszerezve ezzel a világbajnoki címet. Kazuki másodikként fejezte be a futamot a 8. rajtszámú autóval, így összetettben öt ponttal végeztek a győztes mögött. Miközben a 2019-2020 évi idényt követően lassan leszáll a sivatag pora, már el is kezdődött a felkészülés a hat futamból álló 2021-es sorozatra. A csapat a következő hónapokban az új Hypercar hosszútávú tesztelését tervezi, mielőtt az első alkalommal rajthoz állna az 1000 mérföldes Sebring futamon március 19-én.
Hisatake Murata, a csapat elnöke
“Gratulálok Mike-nak, Kamuinak és Josénak a világbajnoki címükhöz. A hosszútávú versenyzés csapatsport, és az egész csapatnak gratulálok az ebben az idényben mutatott szereplésért. Büszke vagyok a csapatszellemre és az elszántságukra. Szeretném megköszönni a bajnokság és a futamok szervezőinek remek munkájukat, ami a globális helyzet ellenére is lehetővé tette az idény lebonyolítását. Emellett szeretnék köszönetet mondani a szurkolóinknak is töretlen támogatásukért. Megható pillanat volt látni az LMP1-korszak, illetve a TS050 HYBRID utolsó futamát. Oly sok emlékünk van ebből a nyolc idényből: emlékszünk az izgalmas futamokra, a remek riválisokra és a fantasztikus autókra. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehettünk a hosszútávú versenyzés ezen korszakának, és nagyon várjuk, hogy az új Hypercar-korszakban is szórakoztassuk rajongóinkat.”
Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
“Nagyszerű érzés, hogy világbajnokként állhatok itt egy nehéz, de fantasztikus idény végén. Szeretném nagyon megköszönni a csapatnak, hogy esélyt biztosítottak Josénak, Kamuinak és nekem a sikerhez. A hetes autó legénysége és csapattársaim tökéletesen végezték a munkájukat az egész idény során, szóval ez tényleg remek érzés. Picit elszomorít, hogy ez volt az utolsó futam a TS050 HYBRID számára, de számunkra azért tökéletesen végződött.”
Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
“Nagyon köszönöm mindazt a támogatást, amit Japánból és Kölnből kaptunk, különösen visszatekintve mindarra a hatalmas munkára, amit a TS050-en 2016 óta elvégeztek. Nem volt könnyű dolgunk, de immár nagyszerű emlékeink vannak ezzel az autóval kapcsolatban. A csapat háromszor is győzött a Le Mans-on, és most világbajnokok lettünk a hetes autóval. Nem is akarhatnánk többet ennél az eredménynél. De mindezt nem csak a pilóták érték el. Nagyon köszönök mindent a szerelőknek, a mérnököknek és mindenkinek, akik ezen a projekten dolgoztak.”
José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
“Nagyon különleges érzés, hogy világbajnokok lettünk a mai győzelemmel. Szeretném megköszönni mindenkinek Kölnben és a Higashi-Fujinál – mindenkinek, aki oly sok éven át ezen a fantasztikus autón dolgozott. Elképesztő szezon áll mögöttünk. Nagyon keményen dolgoztunk ezért és tényleg egy valóra vált álom, hogy világbajnokok lettünk Kamuival és Mike-kal, akik szinte már a testvéreimnek számítanak. Ez fantasztikus érzés!”
Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
“Gratulálok a hetes autó legénységének és az egész csapatnak, akik hibátlanul csinálták végig a futamot. Megtettünk mindent, amit a mi autónkkal tudtunk. Elég komoly sikerhendikeppel indultunk, de elégedett vagyok azzal, ahogy a futamon szerepeltünk: hibátlanul mentünk, de nem volt esélyünk győzni. Ilyen az élet. Néha győzünk, néha veszítünk. Ezzel véget ért a TS050 HYBRID pályafutása – erre gondoltam az utolsó körökben, és élveztem a futamot, amíg tartott.”
Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
“Gratulálok a hetes autó legénységének! Jó idényük volt, és megérdemlik a világbajnoki győzelmet. Nekünk is jól sikerült a szezon a Le Mans-i győzelemmel, de a sikerhendikep miatt most nehéz dolgunk volt. Volt egy pontja a futamnak, amikor izgalmassá tudtuk tenni a versenyt, ez szép teljesítmény volt. Szeretnék köszönetet mondani szerelőinknek és mérnökeinknek, akik remek munkát végzetek az egész idény során. Most már nagyon várom, hogy először vezethessem a Hypercart.”
Brendon Hartley (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
“Úgy gondolom, nagyon szépen versenyeztünk a nyolcas autóval. Tudtuk, hogy több mint félperces hátrányunk van, ezért mindent beleadtunk. Átlagban jók voltak a köridőink, de ez sem volt elég a sikerhendikep miatt. Gratulálok a hetes autó legénységének, akik hibátlanul versenyeztek. Megtették, amit kellett, és megérdemelten nyerték el a világbajnoki címet.”
A Bahrein 8 órás futam eredménye:
1. #7 TOYOTA GAZOO Racing 263 kör
2. #8 TOYOTA GAZOO Racing +1 perc 04,594 mp
3. #37 Jackie Chan (Tung/Aubry/Stevens) +16 kör
4. #38 JOTA (Gonzalez/da Costa/Davidson) +16 kör
5. #29 Team Nederland (Van Eerd/Van der Garde/De Vries) +16 kör
6. #22 United Autosports (Hanson/Albuquerque/di Resta) +16 kör