DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

Ekkor mutatják be a Toyota új WEC-autóját

Hivatalosan is megerősítették, hogy 2021. január 11-én rántják le a leplet a Toyota Le Mans-i Hypercar versenyautójáról.

A jövő év első napjaiban véget ér egy hosszú fejlesztési folyamat: a Toyota 2021. január 11-én hivatalosan is bemutatja annak a versenyautónak a végleges változatát, amellyel a hosszú távú világbajnokságban igyekszik majd megismételni az LMP1 géposztályban elért sikereit.

wec-2019-2020-gr-007_0



A Toyota közel másfél évtizedes szünet után, 2012-ben tért vissza a hosszú távú világbajnokságba, ahol az LMP1 királykategóriában három típusával (TS030 Hybrid, TS040 Hybrid és TS050 Hybrid) a mai napig két világbajnoki címet szerzett, illetve háromszor győzött a bajnokság emblematikus futamán, a Le Mans-i 24 óráson. Az aktuális 2019/20-as szezon mindent eldöntő zárófutama (Bahrein, november 14.) előtt kiválóak annak az esélyei, hogy a Toyota Gazoo Racing csapata megismételje 2018-as kettős győzelmét.

Az idei évaddal azonban véget ér egy korszak a hosszú távú világbajnokság történetében, és kezdődik egy új, várhatóan még izgalmasabb éra. Amint az LMP1-et váltó Hypercar géposztály neve is mutatja, közúti hipersportautók versenypályára adaptált változatai állnak majd rajthoz.

Ennek köszönhetően egyrészt jóval színesebb lehet a mezőny, amint visszatérhetnek a bajnokságba azok a márkák, amelyek nem tudtak vagy nem kívántak lépést tartani az LMP1 autók technológiai fejlődésével, másrészt a versenyautók kötelező homologizációs szériája révén a közúton is megjelenhet a Le Mans-i technika, kézzel foghatóbbá és testközelibbé téve a hosszú távú autóversenyzést.

wec-2019-2020-gr-011_0

Ennek a párhuzamos fejlesztésnek a végeredményét mutatja meg 2021. január 11-én a Toyota Gazoo Racing, amikor leleplezik az egyelőre Toyota GR Super Sport néven ismert modellt. Habár a pontos specifikációk még nem ismertek, az álcázott fejlesztési prototípus idomai és arányai alapján a végső modell minimális mértékben tér majd csak el attól a tanulmányautótól, amelyet 2018 elején mutatott be a Toyota.

A TS050 Hybrid versenyautó hajtástechnológiáját és aerodinamikai jellemzőit felhasználó modell versenykivitelben 750 lóerős teljesítményt ígér, az igazi egzotikumnak ígérkező közúti változat teljesítménye azonban megközelítheti az 1000 lóerőt – ára pedig a 800 millió forintot.

A Toyota eredetileg is 2021-re időzítette a GR Super Sport bemutatását, ám az utóbbi időkben egyre több csatornán vonták kétségbe ennek realitását. Az, hogy a vállalat mégis január 11-re tűzte ki a világpremiert, nem csak a motorsport-rajongók számára jó hír – arra utal ugyanis, hogy a Toyota sikeresen birkózott meg a világméretű koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásaival.

Azt már korábban prognosztizálta az autógyártó, hogy a 2020-as pénzügyi év végére stabilizálhatja globális eladásait, a jelek szerint pedig a cég motorsport-tevékenységeinek lendületét sem vetette vissza a világméretű járványhelyzet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: