DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

LM24 12. óra: SC-fázisok, Toyota-harc

Akciódúsan alakultak a 87. Le Mans-i 24 órás első felének utolsó órái, a biztonsági autók pedig hol az egyik, hol a másik Toyotának kedveztek, miközben a GTE Próban kétautósra olvadt az élboly.

ÉLŐ KÖZVETÍTÉS ITT!

Több balesetet is hoztak az első vasárnapi órák Le Mans-ban: előbb Alex Lynn pörgött meg a #97-es Aston Martinnal a Porsche-kanyaroknál, majd a #95-ös testvérautót állította falba Marco Sorensen. A legnagyobb drámát azonban a #17-es SMP Racing produkálta: valamivel negyed kettő után az abszolút harmadik helyen haladó autót Egor Orudzhev rakta bele a falba.

toyota-12h



Az ezek miatti biztonsági autós fázisok rendre megkavarták a Toyoták párharcát: hol megnőtt a #7-es egység előnye, hol teljesen elolvadt, sőt ideiglenesen még vezetett is a #8-as autó. Félidőben Kamui Kobayashi áll az élen, de alig néhány másodperc a fórja Sebastien Buemi előtt. A korábban bajba kerülő #3-as Rebellion visszazárkózott a dobogóra, két kör hátránnyal jönnek a harmadik helyen.

A többi kategóriában is kiélezett a küzdelem: az LMP2-ben a #26-os G-Drive vezet a #36-os Signatech Alpine előtt, a GTE Próban viszont az SC-fázisok miatt már ugyancsak mindössze két autó liheg egymás sarkában, konkrétan a #92-es Porsche és az #51-es Ferrari. A legegyértelműbb géposztály egyelőre a GTE Am, ott a #85-ös Keating Ford háromperces fórral vezet.

ÉLŐ KÖZVETÍTÉS ITT!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: