A Fernando Alonso, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi vezette #8-as Toyota indulhatott az élről a hosszútávú-világbajnokság hatórás japán versenyén, miután a #7-est Jose Maria Lopez bokszutcai gyorshajtása miatt megfosztották a pole-tól az időmérőt követően. Az esős pályán induló futamon ennek ellenére két kör alatt felzárkózott a második helyre a Mike Conway, Kamui Kobayashi, Lopez összeállítású egység, amely aztán az első bokszkiállások során a vezetést is átvette a testvérautótól – részben egyébként a biztonsági autós fázisnak is köszönhetően, amelyet az MR Racing Ferrarijának defektje váltott ki, s amely után így már slick abroncsokra válthatott a #7-es autó.
Innentől kezdve pedig Kobayashiék nem hibáztak, a fináléban is őrizték a nagyjából 15-20 másodperces előnyt Alonsóékkal szemben, így a #7-es egység először tudott nyerni a 2018/2019-es szuperszezonban, s először győzték le a mögöttük célba érő #8-as gépet. A két Toyota egyébként ismét külön kategóriát képviselt az LMP1-esek között: a harmadik helyen befutó Rebellion Racing hat óra alatt négy kört kapott a győztestől. A Jenson Button nevével fémjelzett SMP Racing a negyedik pozíciót szerezte meg, miután a hajrában a brit lenyomta a ByKolles Racing Team autóját.
Ami a többi géposztályt illeti: az LMP2-t a Jackie Chan Racing uralta Fujiban, a Jazeman Jaafar, Weiron Tan, Nabil Jeffri #37-es egység idei első sikerét érte el, kevesebb mint fél perccel megelőzve az alakulat másik autóját. A GTE Próban a Porsche győzött – méghozzá az idén másodszor diadalmaskodó #92-es autó Kevin Estrével és Michael Christensennel a volánnál –, ám ehhez kellett az is, hogy az utolsó előtti órában vezető helyről kapjon defektet a #71-es AF Corse Ferrari. A Porsche ráadásul a GTE Am kategóriát is behúzta: ott a Project 1 alakulata zsebelte be első sikerét.