DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

Lotterer: A WEC a vesztébe rohan

Egyre nő azok száma, akik szerint a WEC vezetői fel kellene, hogy ébredjenek, mert a Toyota és a többi LMP1-es versenyautó között óriási a szakadék, ami rettentő unalmassá teszi a sorozatot.

A napokban Neel Jani hívta fel a figyelmet, hogy ilyen formában unalomba fullad a korábban hatalmas izgalmakat hozó versenysorozat. Elmondása szerint, eddig tízszer indult Le Mans-ban, de az idei huszonnégy órás futam volt messze a legunalmasabb.

A két gyári, hibridmeghajtású Toyotát a két (nagyobb hiba nélkül végig érő) Rebellion követte, a leintéskor tizenkét, illetve tizenhárom kör hátrányban a hibridek mögött. A hármas számú R-13-as állhatott dobogóra, míg a nagyobb nevekből álló, egyes számú Rebellion a negyedik helyen zárt.

Ez utóbbi versenyautó egyik pilótája a korábbi győztes, Andre Lotterer abszolút megerősítette csapattársa, Neel Jani korábbi nyilatkozatát, miszerint a hibrid-meghajtású Toyotákra semmilyen veszély nem leselkedik, ez Le Mans-ban is így történt. Eleve a szabályok a japánokat segítik, de az utolsó hetekben a nem-hibrid megoldást alkalmazó LMP1-es versenyautókra további szigorításokat róttak ki.

A Rebellion mindent megtett, de tizenkét körrel a győztes mögött érkeztek célba


Ezzel végképp mélyítették a szakadékot a normál LMP1-esek és a hibrid Toyoták között. „Ott akartunk lenni, ha esetleg valami történne a Toyotákkal. Semmi sem történt, az pedig egyértelmű volt, hogy a japánok autói ellen önerőből semmi esélyünk sincs” – nyilatkozta Lotterer a Motorsport.com szakoldalnak.

„Semmilyen lehetőségünk nem adódott. Nézzünk szembe a tényekkel, ez volt a valaha futott Le Mans-i 24 órás versenyek közül az egyik legunalmasabb. Így nem volt egyszerű minden körben a maximumot kihozni magunkból. Hogyan maradjunk ilyen módon motiváltak?”

„Remélhetőleg, az ACO és az FIA hamar felébred, nekik kell változtatni. Végsősoron ezt a show-t ők szervezik, márpedig idén ebből keveset láttunk. Saját maguknak kellene tudniuk, mi a teendő. Ha minden ugyanígy marad, szuperunalmas szuperszezont láthatunk” – panaszkodott a korábbi Le Mans-győztes.

Hogy mi lehetne a megoldás? Erről az LMP1-es ByKolles-Nissan egyik pilótája, Oliver Webb beszélt. „A Toyotáké ez az évad. Talán, ha tovább futhatnánk egyetlen tankolással, vagy éppenséggel az üzemanyagáramlást nem korlátoznák le ennyire. Nem tudom, de valahogy közelebb kell hozni egymáshoz a feleket, ha egy kategóriában szeretnénk maradni és nem választanák ketté a hibrideket és a privátokat” – reagált Webb.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: