DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
WEC

Button Alonso ellen harcol Le Mans-ban

Fernando Alonso mellett Jenson Button is életében először indul a Le Mans-i 24 órás versenyen, mindketten az LMP1-es kategóriában, de külön csapatban. Az egykori csapattársak újra csatázhatnak.

A 2009-es év Formula-1-es világbajnoka is részt vesz vasárnap, az első hivatalos, Le Mans-i 24 órás versenyre felkészítő teszten, méghozzá egy privát, LMP1-es versenygéppel. Az SMP istálló 11-es számú versenygépén két orosz pilótával, Vitalij Petrovval és Mihail Aljosinnal osztozik.

Legfontosabb feladatának azt tartja, hogy minél inkább felvegye az LMP1 ritmusát, minél többet tanuljon ebben, a számára újszerű feladatkörben. A legérdekesebb része az lehet az idei 24 órásnak, hogy a Toyota Fernando Alonsóval a volánnál indul csatába, míg az SMP LMP1-es (de nem hibrid) gépe Jenson Buttonnal. Két éve még csapattársak voltak a száguldó cirkuszban, most egymás ellen viaskodnak majd.

„Újoncként át kell lépnem a tíz körös határt, hogy kvalifikáljam magam. Amennyire hallottam, a pálya igencsak csúszós, szeretnék minél több tapasztalatot gyűjteni, főleg az első tíz körömben. Ez hosszú folyamat, de szeretem a kihívásokat. A legfontosabb, hogy minél inkább megszokjam az autót és felépítsem benne az önbizalmamat” – nyilatkozta Button a racer.com szakoldalnak.

Ne feledjük, a brit a japán Super GT sorozatban versenyez idén (ahol nagyon jól érzi magát és sikeres is), a GT500-ról pedig nem egyszerű átszokni hirtelen egy LMP1-esre. A pilóta szerint a kerékcseréknél is nagy különbség adódik. „Sokat kell gyakorolni a pilótacserét, mert itt ez jóval gyorsabb, mivel a tankolás és a kerékcsere egy időben zajlik, a Super GT-ben sokkal könnyebb végrehajtani. 

Button Franciaországban nemrég már megfuttatta LMP1-es gépét


Tíz LMP1-es versenyautó indul az idei 24 óráson, Button természetesen szeretne győzni, de tisztában van a realitásokkal, hogy a két, hibrid-meghajtású Toyota önerőből valószínűleg elérhetetlen, így a japánok műszaki hibáira kell apellálniuk elsősorban.

„Természetesen az a célunk, hogy a győzelemért harcoljunk, az autóversenyzésben mindig ez a fő cél. De ez a privátok számára nagyon nehéz, inkább úgy mondanánk, hogy ezt csak a Toyota veszítheti el. Kár, hogy így felbillentek az esélyek, de ez egy 24 órás verseny, soha nem tudhatjuk, bármi történhet.”

„Jó kis vetélkedés lehet a privát autók között, a Rebellion R-13 igencsak versenyképesnek tűnik, de mivel Spa nagyon különböző pálya, így nehéz megítélni. Nem tudjuk, mennyivel van előttünk a Toyota, mi a saját versenyünkre próbálunk összpontosítani, mindent megteszünk” – tette hozzá Button.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: