A WEC-ben és a Formula-E-ben is szerepet vállaló Andre Lotterer szerint nagyon szomorú, hogy a privát istállók a jelenlegi szabályok miatt képtelenek felvenni a versenyt az LMP1-es kategóriában. A német pilóta igazán érzi a különbséget, azok után, hogy versenyzett a hibrid Audival, majd a hasonló technológiát felvonultató Porschéval is.
Idén azonban a Rebellion R-13 Gibson gépét vezeti Neel Janival és Bruno Sennával. A Toyoták mögött a legjobb helyen végeztek a spái szezonnyitón, két körrel lemaradva a győztes japán autó mögött. Utólag egy szabálytalanság miatt kizárták őket, így a harmadik pozíciót a testvérautó, a 3-as számú Rebellion szerezte meg.
A két versenyautót felvonultató Toyota dominanciája ijesztő, Lotterer előre tudta, hogy a TS050 hibridek fölénye óriási lesz. „Hogy őszinte legyek, nem voltak túlzott reményeim. Mivel az Audinál és a Porschénál is versenyeztem, pontosan ismerem az autók potenciálját” – nyilatkozta a rutinos német versenyző a Motorsport.com szakoldalnak.
„Soha nem fogjuk megközelíteni sem őket, ha nem adnak sokkal több lóerőt és négykerékhajtást, mint amit a rivális használhat. Egy teljesen másik bolygón futnak jelenleg.”
„Hogy mi várható a Le Mans-i 24 óráson? A szabályok nem engedik, hogy gyorsabbak legyünk, a nyers tempójukban pedig verhetetlenek. Az egyetlen stratégiánk az lehet, hogy megbízhatóan és stabilan rójuk a köröket. Egy nem-hibrid LMP1-es autót büntetéssel sújtanak, ha a meghatározott sebességnél gyorsabban halad, ez pedig tovább torzítja az esélyeket” – tette hozzá Lotterer.
Annyi bizonyos, hogy bármilyen verseny izgalmából nagyon sokat elvesz, ha egyetlen istálló csapatai gyakorlatilag behozhatatlan előnyt élveznek és nincs rivális, aki egyáltalán megközelíthetné. Így kevésbé válik vonzóvá a sorozat a nézők számára.