DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
WEC

Kiszállhat-e a WEC-ből az Audi?

A 2000 és 2014 között tizenegy Le Mans-i győzelmet gyűjtő gárdáról nemrég röppent fel a hír, hogy jövőre kiszállnak a Hosszútávú-világbajnokságról - a márka motorsportfőnöke kommentálta az értesülést.

A Hosszútávú-világbajnokság Fuji 6 órás versenye - melyen márka éppen csak lemaradt az első helyről - előtt terjedt el a pletyka, mely az Audi WEC-ből való kiszállását taglalta. A hírek több okkal is alátámasztották a márka feltételezett döntését: az utóbbi években elmaradtak a sikerek a pályán, a Volkswagen-csoport csökkenteni szeretné versenyeztetésre fordított költségeit, de az új, 2018-tól életbe lépő szabályváltozások is inkább a hibridhajtást előnyben részesítő gépeknek kedveznének a dízelautók helyett.



A négykarikások motorsportfőnöke, Wolfgang Ullrich nem erősítette meg, de nem is cáfolta az értesülést, de hozzátette, hogy nem most fog eldőlni az Audi jövője. „Az utóbbi években több pletyka is keringett erről, és jó, hogy a negatív hírek többsége nem vált valóra” - idézte a németet a Motorsport.com. „Optimista vagyok a jövőt illetően. A szokásos módon szervezzük a versenyprogramunkat, ez pedig mindig ősszel zajlik. Még nem történt igazgatósági megbeszélés a motorsport-jövőnkről, ezért semmi sincs még eldöntve.”

Ullrich megerősítette, hogy ezzel párhuzamosan a 2017 utáni időszakon is dolgoznak már az új szabályok miatt, valamint megpróbálják rávenni a sorozat vezetőit, hogy egyenlőséget biztosítsanak a dízelmeghajtású R18-assal harcoló Audi számára a benzines gépekkel rendelkező riválisokkal szemben. „Azon dolgozunk, hogy a szabálykönyv egyenlően kezelje a különféle technikai koncepciókat. Az időmérő bebizonyította (ahol az első hat autót fél másodperc választotta el egymástól), hogy a jelenlegi szabályozás alapvetően nagyon jó, de sok szempont van még, amin dolgoznunk kell - például azokon a területeken, ahol úgy gondoljuk, hátrányba vagyunk.”

A közúti autózásban általános vélekedés, hogy a dízelalapú technika napjai meg vannak számlálva, különösen az egyre erősödő károsanyag-kibocsátást szigorító szabályok miatt. Ullrich azonban úgy véli, hatékonysága miatt még mindig a benzinmotoros autók előtt jár, ezért alapozták erre LMP1-es projektjüket. „Nagyon sok politika folyik a háttérben, nem kell ebből nagy ügyet csinálni. Úgy gondoljuk, hogy még mindig a dízel a leghatékonyabb belső égésű motor a piacon. Tisztává is lehet tenni, csak munka és fejlesztés kérdése az egész. Amíg a hatékonyságot tartjuk szem előtt, addig úgy gondoljuk, hogy versenyzésben a dízel a legjobb megoldás.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: