DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

DRS és hidrogénhajtás Le Mans-ban?

Komoly változások köszönthetnek be a Hosszútávú-világbajnokságon és Le Mans-ban: a szervezők a állítható hátsó szárnyat és a hidrogénhajtású autókat is tervbe vették.

Ahogyan Le Mans-i beharangozó-sorozatunk szerdai cikkében megemlékeztünk róla, a hatvanas években már próbálkoztak az állítható hátsó szárny egyik elődjével a legendás 24 órás versenyen, de két éven belül akár már valóban bevezethetik az F1-ből átvett újítást. A hétvégi verseny előtti sajtótájékoztatón a 24 órást szervező Automobile Club de l’Ouest, azaz az ACO tette közzé ezirányú terveit: annak érdekében, hogy az LMP1-es kategória vonzóbbá váljon a privát csapatok számára, 2018-tól autóikon már DRS működhet a Hosszútávú-világbajnokság versenyein.



A DRS bevezetése a második lépcsőfokot jelenti a privát autók kialakítását illető változásokban: jövőre a gépek nagyobb hátsó szárnnyal futnak majd, és az autó első részének szélességét is 10 mm-rel fogják megnövelni. Az autók minimum súlya is csökkenni fog - 858 kilogrammról 830 kilogrammra -, míg a motor hengerűrtartalmát illető korlátozások megszűnnek majd, ahogyan a szezon során felhasználható erőforrásokkal is szabadon gazdálkodhatnak majd a csapatok.

Sokkal nagyobb dobásnak hangzik viszont a hibridmeghajtású gépek bevezetése - noha az FIA és az ACO egyelőre nem határozta meg, mikortól száguldhatnának ilyen prototípusok a WEC-ben, remélik, hogy a 2017-es Le Mans-i 24 órásra sikerül döntésre jutniuk. „A hidrogénmeghajtás olyan irányt jelent, melyet mindenképp követni szeretnénk a jövőben” - nyilatkozta Vincent Beaumesnil, az ACO sportigazgatója az Autosportnak. „Több előnye is van, például nincs károsanyag-kibocsátás, aztán teljesítmény és üzemanyag-hatékonyság terén is. Ennek érdekében felállítottunk egy munkacsoportot, noha tudjuk, hogy komplex problémával állunk szemben.”

A francia kitért arra is, hogy vannak gyártók, melyek érdeklődnek az alternatív erőforrású gépek bevezetése iránt, de nem árulta el, melyek azok. Az Autosport tudni véli, hogy a BMW igen komolyan gondolkozik rajta - 2013-ban a svájci ’GreenGT’-projekt hidrogénmeghajtású autóval próbálkozott a 24 órás innovatív megoldásoknak fenntartott 56. garázsában, de nem öltött testet próbálkozásuk. 2017-re ugyanez a pozíció Gerard Weltert illeti majd meg, aki biometán-meghajtású autójával kíván részt venni az egynapos viadalon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: