DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

Austinban is tarolt az időmérőn a Porsche!

Tovább tart a Porsche Le Mans-ban megszerzett lendülete, hiszen a Nürburgring után Austinban is övék az első rajtsor. A pole-t a korábban hibridhajtási problémákkal küzdő Neel Jani szerezte meg.

A hétvégén a texasi Circuit of the Americas versenypályán vendégeskedik a hosszútávú világbajnokság mezőnye, ahol a nyolc fordulóból álló évad ötödik állomását rendezik a napokban. Az már a szabadedzések alapján is nyilvánvaló volt, hogy a Le Mans-i 24 órást és a legutóbbi, nürburgringi viadalt megnyerő Porsche van a legjobb formában, s végül az időmérőn is az övék lett az első két rajtkocka, ám a pole pozíció sorsa drámai körülmények között dőlt el közöttük.

Neel Jani ugyanis a kvalifikáció elején hibridhajtási problémákkal küzdött, amellyel ideiglenesen csak a negyedik helyet foglalták el a listán. Csapattársa, Marc Lieb azonban már második pozíciót érő időt futott, ám mivel Jani úgy látta, túl közel vannak az Audik, a végén kiment még egy körre, amelynek végén 1:46.018-nál állította meg a stoppert, ezzel pedig a két pilóta leggyorsabb köreinek átlaga már jobb volt, mint a márkatárs Brendon Hartley, Timo Bernhard duóé. „Nem hittem volna, hogy ilyen időre lehetek képes használt gumikon” – mondta el a leintést követően Jani.

Porsche_Austin_WEC



A Porschék mögött a két Audi következett a sorban: a 8-as rajtszámú autó (Oliver Jarvis és Loic Duval) szerezte meg a harmadik rajthelyet, míg a bajnokságot továbbra is vezető André Lotterer, Benoit Treluyer páros „csak” negyedikként zárta az időmérőt – utóbbi a kvalifikáció után beismerte, hogy nem állt készen még az edzésre, miután csak kevés kört tudott megtenni a korábbi gyakorlások alkalmával. A Toyoták ezúttal is elmaradtak a két rivális márkától: közülük Sebastian Buemi és Kazuki Nakadzsima végzett előrébb, szűk két tizeddel felülmúlva a Mike Conway, Alex Wurz duót.

Ami a többi kategória küzdelmeit illeti: az LMP2-ben annak ellenére is a Matthew Howson és Richard Bradley által vezetett KCMG-autó szerezte meg a rajtelsőséget, hogy a tréning elején miattuk került elő a piros zászló, amely több LMP1-es versenyző gyorskörét is tönkretette. A GTE Pro kategóriában Richie Stanaway idejének köszönhetően a Ferrari nürburgringi pole-ja után ismételten az Aston Martin zárta az élen a kvalifikációt, míg a GTE Am értékelésében a színész Patrick Dampsey alakulata zsebelte be az első helyet.

Az austini hatórás verseny pontban ma éjfélkor rajtol, s az Eurosport teljes terjedelmében élőben közvetíti.

Az időmérő végeredménye:

1. Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEB Porsche 919 Hybrid LMP1 1'46.211  
2. Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEY Porsche 919 Hybrid LMP1 1'46.375 +0.164
3. Lucas DI GRASSI, Loïc DUVAL, Oliver JARVIS Audi R18 e-tron quattro LMP1 1'47.538 +1.327
4. Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoît TRÉLUYER Audi R18 e-tron quattro LMP1 1'47.898 +1.687
5. Anthony DAVIDSON, Sébastien BUEMI, Kazuki NAKAJIMA Toyota TS 040 - Hybrid LMP1 1'48.990 +2.779
6. Alexander WURZ, Stéphane SARRAZIN, Mike CONWAY Toyota TS 040 - Hybrid LMP1 1'49.176 +2.965
7. Nicolas PROST, Mathias BECHE, Nick HEIDFELD Rebellion R-One - AER LMP1 1'53.950 +7.739
8. Alexandre IMPERATORI, Dominik KRAIHAMER, Daniel ABT Rebellion R-One - AER LMP1 1'54.506 +8.295
9. Simon TRUMMER, Pierre KAFFER, CLM P1/01 - AER LMP1 1'55.794 +9.583
10. Matthew HOWSON, Richard BRADLEY, Nicolas LAPIERRE Oreca 05 - Nissan LMP2 1'56.834 +10.623
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: