DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

Le Mans várja a kísérleti koncepciókat

A Nissan 2012-ben és tavaly is a mezőnyből kitűnő konstrukcióval lepte meg a 24 órás közönségét, a szervezők pedig továbbra is várják azokat az autókat, melyek technológiáját a az LMP1-ben is fel lehet használni a jövőben.

„Az 56-os garázs legendája” – ha filmet kellene forgatni a Nissan 2012-es (DeltaWing) és 2014-es (ZEOD RC) Le Mans-i koncepcióiról, ez a cím akár még helyénvaló is lenne. A japán gyártó a hagyományos konstrukcióktól eltérő autókat hozott az ebben a két évben rendezett 24 órás versenyekre, melyek a pálya 56-os, utolsó garázsában foglaltak helyet. A szervezők ugyanis ezt éppen az ilyen innovatív megoldásoknak tartja fent, de 2015-re nem érkezett megfelelő pályázat.



Az Automobile Club de l’Ouest sportigazgatója, Vincent Beaumesnil így nyilatkozott az Autosport hasábjain: „További jelentkezéseket várunk, melyek innovatív projekteket tartalmaznak. Az a terv, hogy az 56-os garázs olyan koncepcióknak adjon helyet, melyeket a jövőben akár az LMP1-ben is lehet majd használni.”

Beaumesnil szerint az ACO kapott jelentkezést erre a pozícióra idén is, de a szervezők nem találták eléggé innovatívnak azt, így az 56-os garázs 2015-ben üresen tátong majd a La Sarthe-pályán.  Eredetileg Frazer Nash koncepciója lett volna a nyerő az elektronikus motor hajtotta hibridautóival, ami a korábbi Williams- és Sauber-tervező Sergio Rinland fejéből pattant ki – ő egyébként az Epsilon Euskadi színeiben már indított autót Le Mans-ban, 2008-ban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: