DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 1. kedd
WEC

Webberék a pole-ban, kettős Porsche-siker

Kettős Porsche-sikerrel zárult a szezon utolsó WEC-időmérője: Webberék a pole-ban, a 14-es autó a második helyen. A Toyota a 3. és az 5. pozíciót szerezte meg, a 2-es Audi szétválasztotta őket.

Egy fantasztikus időmérő edzésen Mark Webber és Timo Bernhard a 20-as rajtszámú Porschének szerezte meg a szezon utolsó pole-ját a WEC interlagosi időmérő edzésén. Webber a harmadik helyen adta át az autót Bernhardnak, aki másodiknak lépett elő, de 26 ezreddel még mindig le voltak maradva a testvérautótól, Liebtől és Janitól.

WEC_Int_p_18



Webber ezt követően azt kérte, hogy hadd üljön vissza az autóba, és két újabb gyorskörével megverte a 14-es egységet, és megszerezte a pole-pozíciót. Az ausztrál érthető módon nagyon elégedett volt: „Azt hittem, hogy Adrian Newey egyik autójában ülök, mindent kihoztam az autóból. Timóval megmutattuk, mire képes ez a gép. Azért kértem, hogy visszaülhessek, mert az átlag nem volt elég jó, én viszont bíztam benne, hogy lejjebb tudom vinni” – mondta Webber az „átlagról” beszélve, hiszen a WEC-ben az edzés sorrendje több kör összesítésével alakul ki.

Lieb szintén javított a végén, de egyetlen tizeddel elmaradtak a 20-as egységtől, de így is majd három tizedet adtak a Toyota világbajnok párosának, akik így a harmadik helyet szerezték meg. Buemi és Davidson autóját, a 8-as Toyotát a 2-es Audi, azaz Lottererék választották el a 7-estől, bár ezúttal nem a német, hanem Fässler és Treluyer vezették az autót. A másik Audi hatodik lett, míg az LMP1-L különversenyét Heidfeldék nyerték.

Az LMP2-esek közt a G-Drive Ligier-Nissan JSP2 szerezte meg az első helyet Ruszinov és Pla jó szereplésének köszönhetően, akik majd négy tizeddel előzték meg a kínai KCMG Oreca-Nissant, melyet Imperatori és Bradley vezetett ma.

A GT-kategóriákban az Aston Martin szerezte meg a pole-t. A profik közt Mücke és Turner másfél tizedet adott a Pilet-Makowiecki Porsche-párosnak, míg a nap legszorosabb versenyében az amatőrök közt Lamy és Nygaard egyetlen századdal győzték le a testvérautót, Thiim és Heinemeier Hansson Astonját.

WEC_Int_p_04

 

Kitüntetett figyelem kíséri az amatőrök közt induló 61-es Ferrarit, melyet Jeff Segal és Alessandro Pier Guidi mellett Emerson Fittipaldi vezet, aki a szabadedzésen a leggyorsabb volt a Ferrari-pilóták közül. Az egység végül a 23. rajthelyet szerezte meg a 26 indulóból.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: