Így alakult az F1-es Bahreini Nagydíj második szabadedzése
Köszöntünk ismét mindenkit, alig tíz perc múlva indul a második szabadedzés az F1-es Bahreini Nagydíjon - kövessétek velünk a történéseket!
Ezúttal már a teljes állandó mezőny pályára fog gurulni azok után, hogy az FP1-en hat vendégszereplő újonc is körözött, így először ül autóba a hétvégén Verstappen, Leclerc, Russell, Sainz, Alonso és Bearman is.
Aki esetleg lemaradt volna: Norris volt a leggyorsabb a nyitó gyakorláson, amelynek azonban a napfényes körülmények miatt túl sok relevanciája nem volt a tétre menő események szempontjából - de azért az eredmények és a beszámoló itt elolvashatók.

A nap pályán kívüli legfontosabb történése kétségkívül a motortalálkozó volt az FIA-elnök vezetésével és az összes gyártó részvételével: ezen egyelőre jegelték a V10-es erőforrások visszatérésének lehetőségét, kitartottak a jövő évi szabályok mellett, viszont engedményeket tehetnek, hogy elkerüljék a 2014-es Mercedes-dominanciához hasonló helyzetet - a részletekről ITT, az FIA kommünikéjéről pedig ITT írtunk.
Elrajtolt a második szabadedzés - a legfontosabb, hogy bár még nincs teljesen sötét, de már égnek a lámpák a pálya körül, hiszen az időmérőhöz és a futamhoz hasonlóan már naplemente után rendezik ezt a tréninget.
A többség a közepes gumin hajtott ki: a program várhatóan nagyjából úgy néz ki, hogy majd az edzés közepe táján kerülnek elő a lágyak az időmérős próbálkozásokra, előtte és utána a hosszabb etapoké és a versenytempóé a főszerep.
Verstappen a kivételek közé tartozik, ő egyből lágy gumin kezdett, azonban a visszafordítót elvétette, így félbeszakította az első gyorskörét. "Rossz a vezethetőség, nagyon ugrál az autó" - jelentette rádión.
Közben a köridők már most több mint egy másodperccel jobbak, mint amivel Norris az élen zárta az első edzést: Hamilton 1:32, 157-es idővel vezet a Ferrariban, másfél tizeddel a lágy gumis Antonelli előtt - akinek ezek szerint sikerült orvosolni a műszaki problémáit.
Russell is lágy gumikon a másik Mercedesben, bejön Antonelli mögé a harmadik helyre.
Szokatlan probléma az Astonnál: Alonso jelezte a rádión, hogy ki kell cserélni a kormányát, mert kikapcsol - a fedélzeti kamerás visszajátszásból látszott az is, hogy menet közben leszedte a spanyol a kormányt.

Norrisnál is furcsaságok vannak: rádión jelezte a vb-éllovas, hogy sisakot és HANS-ot kell cserélni, plusz kérte, hogy tisztítsák meg a fejtámaszát.
Viszonylag sok még most is a hiba amúgy, Norris például előbb a visszafordítót fékezte el, majd az 1-es kanyarban is megnézte az aszfaltozott bukóteret.
Russell az új éllovas, bő két tizeddel előzi Hamiltont: 1:31,945 az új etalon.
Az Alonso-féle kormányproblémák az imént:
Fernando Alonso's steering wheel has come off
— Formula 1 (@F1) April 11, 2025
The Spaniard is back in the pits now as Aston Martin investigate the issue #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/fV1INSJYM4
Ismét változás az első helyen: Leclerc 1:31,729-es kört fut, Hamilton pedig bejön mögé másodiknak - Ferrari 1-2 jelenleg.
Ne felejtsük el: a Ferrari hozta a legnagyobb fejlesztési csomagot ide Bahreinbe, teljesen átszabták a padlólemezt, hogy korrigálják a gyenge szezonkezdetet, ezt most próbálhatják ki igazán reprezentatív körülmények között.
Nem sokáig tartott a kettős Ferrari-vezetés: előbb Albon, majd Verstappen ugrott be eléjük, a holland 1:31,330-as körrel vezet most a Red Bull-lal.
Bumm! Norris odapörkölt egy 1:30,659-es körrel, 671 ezredet adott Verstappennek! Piastri viszont még nála is gyorsabb: 1:30,505!
Russellnek nincs igazán válasza a McLarenekre, fél másodperccel marad el Norristól, de így is harmadik. Antonelli héttizedes lemaradással a negyedik - épp csak megelőzve Hadjart a Racing Bullsban.
A Ferrarik közül Leclerc gyorsul, de az imént még vezető monacói csak a nyolcadik helyen, bő 1,1 másodperces hátránnyal - ne szépítsük, faképnél hagyott hirtelen mindenkit a McLaren...
Az edzés felén túl vagyunk, a sorrend: Piastri, Norris, Russell, Antonelli, Hadjar, Verstappen, Bearman, Sainz, Leclerc, Albon.
Tsunoda első gyorsköre a lágy gumikon nem sikerült túl jól, másfél másodperces lemaradással csak a 17. helyen - Verstappentől is nyolc tizedre a japán.
Közben Alonso is újra a pályán a korábbi kormányproblémák után.
Hamiltonnál felkerült egy újabb szett lágy gumi, de az utolsó szektorban elkövetett két komolyabb hiba után csak hetediknek jött fel a hétszeres világbajnok - pedig az első két szakaszon még viszonylag közel volt Piastrihoz.
Leclerc is igyekezett javulni, ez sikerült is: bejön a két Mercedes közé a negyedik helyre bő fél másodperces hátránnyal.
Lassan véget érnek az időmérős szimulációk, úgyhogy mutatunk egy teljes sorrendet - a McLarenek fölényben, főleg a középső szektoruknak köszönhetően:

Kerülnek elő a közepes és a kemény abroncsok többeknél, ami a köridőkkel együtt csalhatatlan jele annak, hogy megkezdték a versenyszimulációkat a csapatok. És Suzukával ellentétben ennek lehet itt jelentősége: a gumikopás komolyabb lehet, és az előzés sem kivitelezhetetlen ezen a pályán.
Verstappen a fékekre panaszkodott a rádión az imént - a holland amúgy csak a nyolcadik, még a testvércsapatnál szereplő Hadjar is előzi.
Érdekes, hogy többen maradtak a hosszú etapjaikra is a lágy gumin: Norris, Russell, Antonelli és Verstappen is így a piros oldalfalú abroncsokat nyúzza.
Hadjarnak nem tetszett az egyik Sauber viselkedése, amely nem állt félre előle.
Az élboly főként az 1:38-1:39-es tartományban rója a köröket, egyedül Albon az, aki 1:37 végi időket pakol egymás után a Williamsszel - de ő még egy frissebb lágyan van kint a pályán.
Jönnek az utolsó percek, javítás nyilván már nem lesz, hiszen mindenki a versenyszimulációval van elfoglalva. Így összegezhetjük már most, hogy a McLarenek rendesen odapirítottak a többieknek: Piastri fél másodpercet adott Russellnek és Leclerc-nek, Verstappennek pedig nyolc tizedet...
Verstappen nem elégedett: értelmetlennek érzi a körözést, "zéró a tapadás"...
Lepörgött az óra, itt a végeredmény domináns McLarennel, fél másodperccel lassabb Mercedesszel és Ferrarival, elégedetlen Red Bull-osokkal:

Ez volt tehát a második szabadedzés Bahreinben, a pénteki programnak vége, de természetesen jövünk még a legfontosabb értékelésekkel - holnap 14:30-tól pedig a harmadik tréninggel, utána meg az időmérővel, tartsatok akkor és addig is velünk!