DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 13. vasárnap
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Bahreini Nagydíj első szabadedzése

Hat vendégszereplővel indul a 2025-ös idény negyedik hétvégéje Szahírban: kövessétek velünk az első gyakorlás eseményeit!

Üdvözlünk nagy szeretettel mindenkit! Még ki sem pihentünk a Japán Nagydíj izgalmait (...), máris itt a folytatás, hiszen a szezon első tripla fordulójának középső állomásaként következik Bahrein: kövessétek velünk az első szabadedzést, ami kevesebb mint negyed óra múlva kezdődik!

Az FP1 különlegessége lesz, hogy hat csapatnál is láthatunk egy "vendégszereplőt". Idén már a szabályok értelmében négyszer kötelesek a csapatok fiatal újoncot ültetni az autójukba pénteken, most ebből tudnak le egyet néhányan a tesztről már jól ismert helyszínen, ahol a későbbi villanyfényes események miatt eleve nincs túlzott relevanciája a nyitó tréningnek. Szóval őket látjuk rövidesen a pályán:

Ferrari: Dino Beganovic (Leclerc helyén)

Mercedes: Frederik Vesti (Russell helyén)

Red Bull: Ayumu Iwasa (Verstappen helyén)

Aston Martin: Felipe Drugovich (Alonso helyén)

Williams: Luke Browning (Sainz helyén)

Haas: Ryo Hirakawa (Bearman helyén)

Fontos amúgy megemlíteni, hogy bár beugróst most látunk először FP1-en, de valójában több istálló a felét már ki is pipálhatta a kötelező újonckvótájának, hiszen a Mercedesnél Antonelli, a Racing Bullsnál Hadjar, a Saubernél Bortoleto első két nagydíja megfelel az előírásoknak, ahogy az Alpine-nál is Doohan első hétvégéje. A Mercedes így Vesti mostani szereplésével már hármat letudott a négyből!

Egy fontos adalékra már utaltunk az imént: a mostani egyórás tréningre még nappali fénynél fog sor kerülni, így a szokottnál is kevesebb egyébként a relevanciája annak, amit látunk, hiszen a kvalifikációt és a futamot már naplementében/esti körülmények között fogják rendezni.

Az újoncdömping azt is jelenti, hogy nem láthatjuk majd most sem Verstappent, sem Leclerc-t, sem Russellt - azaz a négy topistálló közül csak a McLaren küldi pályára mindkét állandó versenyzőjét.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elindult tehát az első szabadedzés - Iwasával, Browninggal és Hirakawával az élen pedig néhányan már ki is hajtottak a pályára.

Mielőtt beindulnak a fontosabb események, jegyezzük fel azt is, hogy a Ferrari érkezett a legkomolyabb fejlesztési csomaggal Bahreinbe: debütál náluk a hetek óta emlegetett padlólemez-frissítés, de pár aprósággal a McLaren és a Red Bull is készült - a részletekről itt írtunk bővebben.

Vestié az első kisebb hiba: a Mercedesben ülő dán az első kanyart fékezte el kissé.

Antonelli jelent rádión valamilyen műszaki problémát, eltűnt a motorerő a Mercedesből...

Lassú tempóban csordogálva, de visszaért a bokszba az olasz.

Közben lassan 10 perc eltelt már az edzésből, jelenleg Norris 1:35,674-es idővel vezet - a közepes és a kemény keverékű gumik vannak használatban egyelőre.

Viszonylag sok az elfékezés és a bukótérbe való kiporolás egyelőre: Vesti újra hibázott, de megcsípte a sódert Norris is.

Hamilton és Piastri rádiózott egymás után: mindketten tapadáshiányra panaszkodtak kicsit.

Norris 1:35,249-es idővel vezet, mögötte a további sorrend bő negyed óra elteltével: Albon, Ocon, Gasly, Piastri, Hamilton, Doohan, Stroll, Bortoleto, Hülkenberg.

Antonelli a jelek szerint ki is szállt a Mercedesből az iménti műszaki hiba után.

A hat beugró közül amúgy Vesti pillanatnyilag a legjobb a 11. helyen a másik Mercedesszel.

Nem reagál túl jól a gázpedál, túl "lustának" érződik - jelentette Tsunoda a rádión. És ha már szóba került: jegyezzük meg, hogy Iwasa vendégszereplésének köszönhetően most két japán ül a két Red Bullban ezen az edzésen!

A Mercedes jelenti: továbbra is vizsgálják, mi okozta a gondot Antonelli autóján. Az újonc már Peter Bonningtonnal beszéli meg a tapasztalatokat:

Közben váltás történt az első helyen: Albon 1:35,180-as idővel, 69 ezreddel megelőzte Norrist.

Épp a felénél járunk az edzésnek, amikor Bortoleto az élre ugrik - viszont a brazil Sauberén már a lágy gumi: 1:34,628 az új etalon.

A csapattárs Hülkenberg 1:34,262-re javít a lágy gumikon - így állunk most:

Piastri is már lágy gumin, de rontott egyet a köre végén, így csak a második helyre sorolt be, elválasztva egymástól a Saubereket.

Egyre többen felteszik a lágy gumit: Ocon az élen, de csak ideiglenesen, mert előbb Albon, majd a három lila szektort futó Gasly ragadja magához az első helyet - 1:31,442!

Feljegyeztek egy Albon-Tsunoda bokszutcai incidenst: a visszajátszásból látszott, hogy Albont úgy engedte ki a Williams, hogy a már gyorssávban haladó japán elé fordult ki, aki emiatt viszont jobbról megelőzte őt - ebből valószínűleg lesz egy páros vizsgálat...

Tyű, egy meleg helyzet a hátsó egyenesre fordító kanyarnál: Albon és Browning ütközött össze majdnem! A thai akart az utolsó pillanatban lehúzódni az ideális ívről a beugró csapattárs elöl, aki viszont addigra már belül akart elmenni mellette. Albon rendesen benne van ma az akciókban!

A Tsunoda-Albon bokszutcai esetet vizsgálni is fogják - mutatjuk mozgóképes formában:

Közben újabb éllovas: Norris 1:33,204-re javít a McLarennel.

Már az utolsó tíz percben járunk, nézzünk rá a vendégszereplőkre: Drugovich előzte Hirakawát és Vestit, de ő is csak a 13. helyen áll. Konkrétan amúgy a bokszban veszteglő Antonelli, valamint Hamilton ékelődik be a beugrósok közé a sor végén.

Beganovic jön fel a 12. pozícióba a Ferrarival, ezzel most ő a legjobb az FP1-es versenyzők közül.

Az élen amúgy Norris, Gasly, Albon, Ocon, Hülkenberg a sorrend - maradjunk annyiban, hogy aligha ezek a valós erőviszonyok...

Hamilton ugrik fel a harmadik helyre, bejön Norris és Gasly mögé - de csaknem hat tized a hátrány a McLarennel szemben.

Hátul Browning jön fel 13.-nak, ezzel most ő a legjobb beugrós a Williamsszel. A másik autónál gondok vannak: Albon az imént a fékekre, most a kuplungra panaszkodott rádión.

Jönnek az utolsó percek, jelenleg Norris, Gasly, Hamilton, Albon, Ocon, Hülkenberg, Doohan, Lawson, Tsunoda, Piastri a top 10-ben.

És ez már nem is változott a leintésig: Norris és a McLaren zárja tehát az élen az F1-es Bahreini Nagydíj első szabadedzését! Mutatjuk a teljes végeredményt:

A hat beugrós közül tehát Browning volt a legjobb, csak Stroll és a műszaki gondok miatt csupán három kört teljesítő Antonelli keveredett be az újoncok közé a lista végén.

Ez volt tehát az első edzés, de ne menjetek messzire, hiszen itthoni idő szerint 17 órától folytatjuk a második tréninggel - tartsatok akkor és addig is velünk!