Ez volt az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj
Kitörő örömmel és szeretettel köszöntünk titeket az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj élő közvetítésében!
Volt egy kis probléma Russell Mercedesével, de gyorsan megoldódott.
Russellnek szenzorproblémája volt – Martin Brundle a brit közvetítésben szeretett volna erről beszámolni, de helyette az univerzum történetének legkínosabb beszélgetését folytatta le Machine Gun Kellyvel...
A levegő 23 fokos, az esőre annyi esély van, mint hogy valaki nyer még egy sprintet idén.
Az aszfalt valamivel hűvösebb a tegnapi sprintnél, 47 fok hőmérsékletű jelenleg.
Pillanatokon belül megláthatjuk a gumitaktikákat...
Meg is van, Sargeant keményen, mindenki más lágyon – a 2. és a 3. helyen Leclerc és Stroll friss lágyakon, rajtuk kívül az első tízben a többiek használton.
A Pirelli szerint 1, 2 és 3 kiállás is elképzelhető volt – de a rengeteg lágyas rajt kettőt vagy hármat valószínűsít.
Eljött a mezőny a felvezető körre.
LECLERC! A felvezető körön falban a Ferrari!
Megpróbál visszaigyekezni a bokszba, teljesen rottyon a 2. helyről induló Ferrari!
Nem jön vissza. Leclerc nem rajtol el a versenyen. A csapatrádióban Leclerc közli, hogy hidraulikai hiba okozta az esetet.
De a rajt így is érkezik pillanatokon belül...
ELKEZDŐDÖTT!
Baleset a célegyenesben!
Jön a safety car.
Magnussen és Albon esett ki.
Albont Hülkenberg pöckölte meg, így csapódott a Williams a másik Haasba. A mezőnyt a biztonsági autó a bokszon vezeti keresztül.
Verstappen mögött a szenzációsan rajtoló Norris, majd a két Aston Martint szintén levadászó Hamilton.
PIROS!
Piastri autója is megsérült, úgy tűnik, hogy véget ér a versenye. És Ricciardóé is?
Piastrival közlik, hogy a piros alatt megpróbálják megjavítani az autóját.
Helyszíni információ: a gumifal javítása miatt volt szükség belengetni a pirosat.
Ez lesz a sorrend az újraindítást követően, valamint Piastri és Ricciardo újraindulása kérdéses...
Piastri hátsó szárnyát Magnussen autója rongálta meg, Ricciardóét pedig egy elpattanó kerék – ha nincs a piros, esélytelen lett volna megjavítani az autót, így viszont meg lehet próbálni...
Hülkenberg megpróbálta elkerülni az ütközést, de nem sikerült, aztán pedig az autójára is akadt egy elszabaduló abroncs, mely tovarepülve szétcsapta Ricciardo hátsó szárnyát.
Leclerc talán azért is igyekezett annyira, mert egy pillanatra azt hitte, hogy a piros után ő is újrakezdheti a versenyt – de erre sajnos nincs lehetőség.
Magyar idő szerint 18:31-kor ismét megpróbálják elkezdeni a versenyt...
Ha állórajttal folytatják, és miért ne tennék, az első sorban Verstappen és Norris, a másodikban Hamilton és Alonso, a harmadikban Stroll és Russell áll majd, a negyedikben jön Perez és Sainz, az ötödikben pedig Ocon és Tsunoda.
Információ az FIA-tól: amely autókon a garázsban dolgoztak, azok nem állhatnak fel a rajtrácsra, hanem a bokszból eredhetnek a mezőny után.
Öt perc az újrakezdésig.
Leclerc egyelőre annyit mondott, hogy a kormányzás egyik pillanatról a másikra elment. Azt is hozzátette, hogy nem hidraulikai hiba volt, de többet nem mondhat.
Ricciardo az autóban!
Jön ki a mezőny a bokszból a felvezető körre. Ami egyúttal egy rajtrácsra kivezető kör is.
Piastri is a pályán, ő és Ricciardo a bokszból fognak indulni egy kör hátrányban.
Az első tízesből a 2. helyezett Norris és a 10. Tsunoda tett fel újabb teljesen új szett lágy abroncsot.
Csak Piastri közepesen, mindenki más lágyon.
Újra elindult!
Verstappen megtartja a vezetést, Alonso megelőzi Hamiltont!
Nem lesz büntetés a rajtbalesetért.
Russell azt javasolja, hogy dolgozzanak össze Hamitonnal, mint mondja, ő nem fog támadni.
Norris támadja Verstappent a vezetésért!
Verstappen nagyon keményen megnyomta ezt a kört, hogy visszaverje Norrist.
Russell nem túl elégedett a helyzettel: ott van Hamilton nyomában, de Perez támadni tudja őt.
Ricciardo és Piastri, immár ebben a sorrendben, utolérte a vonat végét – de ugye körhátrányban vannak... Csak egy safety car hozhatja vissza őket a meccsbe.
Norris és Verstappen között most 2-3 másodperc közötti különbség, a tegnap látottak alapján azt még ne jelentsük ki, hogy eldőlt a verseny.
Alonso folyamatosan szakítja le magáról Hamiltont: nagyon messze még a vége, de mégis, a semmiből szerezhet egy újabb dobogót az Aston Martin?
Perez! Ez igen! Megelőzte Russellt a célegyenesben és nagyon keményen verte vissza a visszatámadást!
Már Stroll is támadja Russellt, miközben Hamilton szakad lefelé Alonsóról és mindjárt megkapja Perezt a nyakába. Hol a Mercedes versenytempója?
Ocon a 15. kör végén nyitotta meg a kiállások sorát: közepeset kapott, ahogy az egy körrel később cserélő Zhou is.
Tsunoda csinált valamit, ami nem volt jó. Majd 5 másodpercet veszített egy kör alatt, így két helyet visszaesett.
Ajjh! Megcsípte a füvet a japán. Újabb amatőr hiba Mexikó után!
Sima: Perez megfogja Hamiltont is.
Alonso előnye bő 8 másodperc Perez előtt, nézzük, hogy az első tiszta körben mekkora lesz köztük a különbség.
A mezőny első harmadából Hamilton jön először, ő is megszabadult a lágyaktól. A percekkel ezelőtt cserélő Sargeant viszont lágyat lágyra váltott!
Alonso gyorsabb volt Pereznél ebben a körben is. Tényleg a dobogóért megy az Aston Martin? Oly hihetetlennek tűnik az elmúlt két hónap fényében...
Perez is jön cserére, ő is közepeset kap mindössze 2,2 másodperc alatt.
Sikerült az elévágás Hamiltonnak: ismét Perez előtt van, Russell pedig lőtávolságon belülről követi őket.
Perez a taktikán méltatlankodik, mérnöke biztatásba burkolva inti meg.
Perez újra megelőzi Hamiltont, most kicsit nehezebb dolga volt, de megoldotta.
Újabb kiesés: Zhout csapata kiinti a versenyből.
Sargeant után Hülkenberg a második, aki lágy helyett lágyat rakott fel.
Az első hat nem volt még kint cserén, no meg a mezőny végéről induló, körhátrányban lévő ausztrál páros.
Ez már fájdalmas: Stroll tükörsimán előzi meg Russellt. Még küzdenie sem kellett. Meg erőlködnie sem. Meg semmit sem.
Alonso a 25. kör végén jött cserére, egy nem túl gyors cserével raktak fel neki egy közepes szettet.
Alonso előnye 3,8 másodpercre csökkent Perez ellen azzal, hogy később állt ki, de öt körrel frissebbek az abroncsai. Verstappen és Norris a pályán egyedül, mögülük Sainz, Gasly és Tsunoda egyszerre jön a bokszba.
Stroll megelőzi Hamiltont is! Elképesztően rossz formában a Mercedes!
Jön a bokszba az élen álló kettős. Norris négy tizedet veszített a "lassú", 2,6-os cserével.
Hoppá! Norrisnak is lágyat tettek fel!
Dehogy tettek. Csak a live timing tett fel neki azt egy pillanatra...
Hamilton lassú, Russell megtámadta csapattársát, és érkezik a háttérben Sainz is. Aztán meg mások is.
Perez faragja lefelé a hátrányát Alonsóval szemben, egyelőre nem segít a frissebb abroncs a spanyolnak...
Gasly sorra vadássza le az alsóházi menőket: Sargeant után Bottast is megelőzve már a kilencedik helyen áll. Ocon viszont a 32. kör végén másodszor is cserélt, ebből három kiállás lesz, főleg mivel ő tényleg lágyat tett fel!
Tsunoda nagyon jó tempót megy, simán visszajöhet még a pontzóna végére a hibája ellenére.
Russell nem tudja megelőzni Hamiltont, a hétszeres bajnok pedig nem tudja nem megemlíteni, hogy mennyire nem érzi jól magát ezen a gumiszetten. Sem.
Nyamm. Sainz megette Russellt, megy Hamilton után.
A vártnál is gyorsabban: Tsunoda újra pontszerző helyen, az AlphaTauri folytathatja a Williams üldözését.
Norris! Először 1:15-ön belüli idő a futamon, ezzel újra 5 másodpercen belüli a lemaradása.
Hamm. Sainz Hamiltont is felfalta.
Verstappen nem hagyja annyiban: 1:14,682-vel övé a leggyorsabb kör, és megint 5 másodperc felett a különbség.
A Mercedeseknek a 7-8. helyen hátrafelé kell figyelnie, hiszen Gasly érkezik a nyakukra.
Hát mi van az Alfánál? A pontszerzésért küzdő Bottast is kihívják a bokszba. Mindkét autó feladja a versenyt!
Lehet, hogy Hamilton Mercedese lassú, de Russellé még lassabb. Most Gasly támadja őt, hamarosan a 9. helyre eshet vissza.
15 autó még versenyben, 13-an körön belül.
Russell már csak a kilencedik, Gasly simán megelőzte. Közben Sargeant úgy a 11. helyen, hogy 25 kör óta nyüstöli a második lágy szettjét.
És most működnek azok az öt körrel frissebb abroncsok: Alonso vissza tudta verni Perezt 2,5 másodpercen kívülre!
Sargeant az abroncsokkal suttogó: a 15 versenyben lévő autó közül ő viseli legrégebben az aktuális szettet. De most bejön, 27 kört tett meg rajtuk.
Gasly problémát jelent, de így is közeledik az egyensúlyra panaszkodó Hamiltonra. Russellt pedig kihozzák a feltehetőleg utolsó cseréjére: 25 körre kap egy használt lágy szettet.
Perez a bokszban, lágyat kap, megpróbálnak Alonso elé vágni. Hamilton is jön, Gasly is.
Jön is Alonso, mert jönnie kell. Vajon Strollt is hozzák?
Alonso simán Perez előtt, három és fél másodperc az előnye.
Hamilton a lágy helyett keményet szeretett volna. Nem kapott.
Az első tízesből Verstappen (1.), Norris (2.), Stroll (3.), Sainz (4.), Tsunoda (7.) és Ocon (10.) nem járt még a bokszban ebben a kiállási fázisban.
Hamilton még a nyolcadik. De jön Gasly, akié most a leggyorsabb kör éppen.
30 kilométer per óra feletti sebességkülönbség volt a két autó között, Hamiltonnak esélye sem volt. Hamilton a 9., Russell a 11., de ha Ocon kiáll az utolsó cserére, akkor a 10. helyre azért feljöhet.
Ritkán beszélünk ennyit Sargeantról, de mindenképpen meg kell említeni: miután közepesen megkezdte a versenyt, a piros óta csak lágy gumit használ, ez most a harmadik és talán utolsó szett az autóján.
A Mercedes-rajongók inkább ne olvassák el ezt: Sargeant azonos típusú és életkorú gumin gyorsabb Russellnél. Elképesztő.
Sainz és Stroll megjárta a bokszot, ahogy Ocon is, Perez pedig nekiindult, és megpróbálja megfosztani Alonsót a dobogótól!
Verstappen mindjárt lekörözi Russellt...
Ocon megelőzte Sargeantot, és nekiindult, hogy kitaszítsa az egyik Mercedest a pontszerzők közül.
Perez egyre közelebb lopja magát, hamarosan támadásba lendülhet...
Perez nyüstöli Alonsót, de a spanyol tartja magát. Közben Tsunoda megjárta a bokszot, friss lágyakon mehet rá Russellre, Verstappen pedig szintén friss lágyakon a leggyorsabb körre.
Véget ér a sokat szenvedett 63-as Mercedes versenye: a bokszba hívják az autót.
1:14,044 Verstappen köre.
A Mercedestől tudtuk meg: a motor melegedése súlyos meghibásodással fenyegetett, ezért szedték ki Russellt a versenyből.
Ezzel 14 autó maradt a pályán, közülük utolsóként Norris is letudja utolsó tervezett cseréjét.
Perez bepróbálkozott a célegyenes végén, még nincs meg, de folyamatosan nyomás alatt tartja Alonsót!
Norris jött egy egészen nem normálisan gyors első szektort. Szeretné ő is azt a leggyorsabb kört?
A második is kemény... Illetve lila.
Hogy mennyi? 1:12,486-ot fut Norris!
Sargeant nem tud közeledni a pontszerzőkre, de egy esetleges kieséssel szerezhetne némi vigaszdíjat a Williamsnek.
Mármint nem azzal, ha ő esik ki... Hanem ha más...
8 kör van hátra, a pontszerzők sorrendje Verstappen, Norris, Alonso, Perez, Stroll, Sainz, Gasly, Hamilton, Tsunoda, Ocon. Szorosabb csata csak a 3. helyért van.
Perez változatlanul másodpercen belül. És változatlanul nem tud érdemben támadni.
Már csak három kör van ezzel együtt, és Alonso még mindig dobogós...
Nem nagyon írunk másról, mert nincs már miről.
És megcsinálta! Perez az utolsóelőtti kör elején előz!
Alonso még tapad Perezre, talán DRS-sel egyet próbálkozhat...
HIHETETLEN!!! Alonso visszaelőz!!!
Verstappen győz idén 17-edszer, a legyorsabb kör nem az övé, és kié a dobogó alsó foka...?
53 EZRED!!! Alonso a dobogón! Hihetetlen csata, hihetetlen befutó!
Keressük a szavakat, elképesztő befutó volt!
És ezzel 2023-ban Fernando Alonsóé a második legtöbb dobogó Max Verstappen után.