DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
17:59

Meg is van, Sargeant keményen, mindenki más lágyon – a 2. és a 3. helyen Leclerc és Stroll friss lágyakon, rajtuk kívül az első tízben a többiek használton.

És ezzel 2023-ban Fernando Alonsóé a második legtöbb dobogó Max Verstappen után.

Keressük a szavakat, elképesztő befutó volt!

53 EZRED!!! Alonso a dobogón! Hihetetlen csata, hihetetlen befutó!

Verstappen győz idén 17-edszer, a legyorsabb kör nem az övé, és kié a dobogó alsó foka...?

HIHETETLEN!!! Alonso visszaelőz!!!

Alonso még tapad Perezre, talán DRS-sel egyet próbálkozhat...

És megcsinálta! Perez az utolsóelőtti kör elején előz!

Nem nagyon írunk másról, mert nincs már miről.

Már csak három kör van ezzel együtt, és Alonso még mindig dobogós...

Perez változatlanul másodpercen belül. És változatlanul nem tud érdemben támadni.

8 kör van hátra, a pontszerzők sorrendje Verstappen, Norris, Alonso, Perez, Stroll, Sainz, Gasly, Hamilton, Tsunoda, Ocon. Szorosabb csata csak a 3. helyért van.

Mármint nem azzal, ha ő esik ki... Hanem ha más...

Sargeant nem tud közeledni a pontszerzőkre, de egy esetleges kieséssel szerezhetne némi vigaszdíjat a Williamsnek.

Hogy mennyi? 1:12,486-ot fut Norris!

A második is kemény... Illetve lila.

Norris jött egy egészen nem normálisan gyors első szektort. Szeretné ő is azt a leggyorsabb kört?

Perez bepróbálkozott a célegyenes végén, még nincs meg, de folyamatosan nyomás alatt tartja Alonsót!

Ezzel 14 autó maradt a pályán, közülük utolsóként Norris is letudja utolsó tervezett cseréjét.

A Mercedestől tudtuk meg: a motor melegedése súlyos meghibásodással fenyegetett, ezért szedték ki Russellt a versenyből.

1:14,044 Verstappen köre.

Véget ér a sokat szenvedett 63-as Mercedes versenye: a bokszba hívják az autót.

Perez nyüstöli Alonsót, de a spanyol tartja magát. Közben Tsunoda megjárta a bokszot, friss lágyakon mehet rá Russellre, Verstappen pedig szintén friss lágyakon a leggyorsabb körre.

Perez egyre közelebb lopja magát, hamarosan támadásba lendülhet...

Ocon megelőzte Sargeantot, és nekiindult, hogy kitaszítsa az egyik Mercedest a pontszerzők közül.

Verstappen mindjárt lekörözi Russellt...

Sainz és Stroll megjárta a bokszot, ahogy Ocon is, Perez pedig nekiindult, és megpróbálja megfosztani Alonsót a dobogótól!

A Mercedes-rajongók inkább ne olvassák el ezt: Sargeant azonos típusú és életkorú gumin gyorsabb Russellnél. Elképesztő.

Ritkán beszélünk ennyit Sargeantról, de mindenképpen meg kell említeni: miután közepesen megkezdte a versenyt, a piros óta csak lágy gumit használ, ez most a harmadik és talán utolsó szett az autóján.

30 kilométer per óra feletti sebességkülönbség volt a két autó között, Hamiltonnak esélye sem volt. Hamilton a 9., Russell a 11., de ha Ocon kiáll az utolsó cserére, akkor a 10. helyre azért feljöhet.

Hamilton még a nyolcadik. De jön Gasly, akié most a leggyorsabb kör éppen.

Az első tízesből Verstappen (1.), Norris (2.), Stroll (3.), Sainz (4.), Tsunoda (7.) és Ocon (10.) nem járt még a bokszban ebben a kiállási fázisban.

Hamilton a lágy helyett keményet szeretett volna. Nem kapott.

Alonso simán Perez előtt, három és fél másodperc az előnye.

Jön is Alonso, mert jönnie kell. Vajon Strollt is hozzák?

Perez a bokszban, lágyat kap, megpróbálnak Alonso elé vágni. Hamilton is jön, Gasly is.

Gasly problémát jelent, de így is közeledik az egyensúlyra panaszkodó Hamiltonra. Russellt pedig kihozzák a feltehetőleg utolsó cseréjére: 25 körre kap egy használt lágy szettet.

Sargeant az abroncsokkal suttogó: a 15 versenyben lévő autó közül ő viseli legrégebben az aktuális szettet. De most bejön, 27 kört tett meg rajtuk.

És most működnek azok az öt körrel frissebb abroncsok: Alonso vissza tudta verni Perezt 2,5 másodpercen kívülre!

Russell már csak a kilencedik, Gasly simán megelőzte. Közben Sargeant úgy a 11. helyen, hogy 25 kör óta nyüstöli a második lágy szettjét.

15 autó még versenyben, 13-an körön belül.

Lehet, hogy Hamilton Mercedese lassú, de Russellé még lassabb. Most Gasly támadja őt, hamarosan a 9. helyre eshet vissza.

Hát mi van az Alfánál? A pontszerzésért küzdő Bottast is kihívják a bokszba. Mindkét autó feladja a versenyt!

A Mercedeseknek a 7-8. helyen hátrafelé kell figyelnie, hiszen Gasly érkezik a nyakukra.

Verstappen nem hagyja annyiban: 1:14,682-vel övé a leggyorsabb kör, és megint 5 másodperc felett a különbség.

Hamm. Sainz Hamiltont is felfalta.

Norris! Először 1:15-ön belüli idő a futamon, ezzel újra 5 másodpercen belüli a lemaradása.

A vártnál is gyorsabban: Tsunoda újra pontszerző helyen, az AlphaTauri folytathatja a Williams üldözését.

Nyamm. Sainz megette Russellt, megy Hamilton után.

Russell nem tudja megelőzni Hamiltont, a hétszeres bajnok pedig nem tudja nem megemlíteni, hogy mennyire nem érzi jól magát ezen a gumiszetten. Sem.

Tsunoda nagyon jó tempót megy, simán visszajöhet még a pontzóna végére a hibája ellenére.

Gasly sorra vadássza le az alsóházi menőket: Sargeant után Bottast is megelőzve már a kilencedik helyen áll. Ocon viszont a 32. kör végén másodszor is cserélt, ebből három kiállás lesz, főleg mivel ő tényleg lágyat tett fel!

Perez faragja lefelé a hátrányát Alonsóval szemben, egyelőre nem segít a frissebb abroncs a spanyolnak...

Hamilton lassú, Russell megtámadta csapattársát, és érkezik a háttérben Sainz is. Aztán meg mások is.

Dehogy tettek. Csak a live timing tett fel neki azt egy pillanatra...

Hoppá! Norrisnak is lágyat tettek fel!

Jön a bokszba az élen álló kettős. Norris négy tizedet veszített a "lassú", 2,6-os cserével.

Stroll megelőzi Hamiltont is! Elképesztően rossz formában a Mercedes!

Alonso előnye 3,8 másodpercre csökkent Perez ellen azzal, hogy később állt ki, de öt körrel frissebbek az abroncsai. Verstappen és Norris a pályán egyedül, mögülük Sainz, Gasly és Tsunoda egyszerre jön a bokszba.

Alonso a 25. kör végén jött cserére, egy nem túl gyors cserével raktak fel neki egy közepes szettet.

Ez már fájdalmas: Stroll tükörsimán előzi meg Russellt. Még küzdenie sem kellett. Meg erőlködnie sem. Meg semmit sem.

Az első hat nem volt még kint cserén, no meg a mezőny végéről induló, körhátrányban lévő ausztrál páros.

Sargeant után Hülkenberg a második, aki lágy helyett lágyat rakott fel.

Újabb kiesés: Zhout csapata kiinti a versenyből.

Perez újra megelőzi Hamiltont, most kicsit nehezebb dolga volt, de megoldotta.

Perez a taktikán méltatlankodik, mérnöke biztatásba burkolva inti meg.

Sikerült az elévágás Hamiltonnak: ismét Perez előtt van, Russell pedig lőtávolságon belülről követi őket.

Perez is jön cserére, ő is közepeset kap mindössze 2,2 másodperc alatt.

Alonso gyorsabb volt Pereznél ebben a körben is. Tényleg a dobogóért megy az Aston Martin? Oly hihetetlennek tűnik az elmúlt két hónap fényében...

A mezőny első harmadából Hamilton jön először, ő is megszabadult a lágyaktól. A percekkel ezelőtt cserélő Sargeant viszont lágyat lágyra váltott!

Alonso előnye bő 8 másodperc Perez előtt, nézzük, hogy az első tiszta körben mekkora lesz köztük a különbség.

Sima: Perez megfogja Hamiltont is.

Ajjh! Megcsípte a füvet a japán. Újabb amatőr hiba Mexikó után!

Tsunoda csinált valamit, ami nem volt jó. Majd 5 másodpercet veszített egy kör alatt, így két helyet visszaesett.

Ocon a 15. kör végén nyitotta meg a kiállások sorát: közepeset kapott, ahogy az egy körrel később cserélő Zhou is.

Már Stroll is támadja Russellt, miközben Hamilton szakad lefelé Alonsóról és mindjárt megkapja Perezt a nyakába. Hol a Mercedes versenytempója?

Perez! Ez igen! Megelőzte Russellt a célegyenesben és nagyon keményen verte vissza a visszatámadást!

Alonso folyamatosan szakítja le magáról Hamiltont: nagyon messze még a vége, de mégis, a semmiből szerezhet egy újabb dobogót az Aston Martin?

Norris és Verstappen között most 2-3 másodperc közötti különbség, a tegnap látottak alapján azt még ne jelentsük ki, hogy eldőlt a verseny.

Ricciardo és Piastri, immár ebben a sorrendben, utolérte a vonat végét – de ugye körhátrányban vannak... Csak egy safety car hozhatja vissza őket a meccsbe.

Russell nem túl elégedett a helyzettel: ott van Hamilton nyomában, de Perez támadni tudja őt.

Verstappen nagyon keményen megnyomta ezt a kört, hogy visszaverje Norrist.

Norris támadja Verstappent a vezetésért!

Russell azt javasolja, hogy dolgozzanak össze Hamitonnal, mint mondja, ő nem fog támadni.

Nem lesz büntetés a rajtbalesetért.

Verstappen megtartja a vezetést, Alonso megelőzi Hamiltont!

Újra elindult!

Csak Piastri közepesen, mindenki más lágyon.

Az első tízesből a 2. helyezett Norris és a 10. Tsunoda tett fel újabb teljesen új szett lágy abroncsot.

Piastri is a pályán, ő és Ricciardo a bokszból fognak indulni egy kör hátrányban.

Jön ki a mezőny a bokszból a felvezető körre. Ami egyúttal egy rajtrácsra kivezető kör is.

Ricciardo az autóban!

Leclerc egyelőre annyit mondott, hogy a kormányzás egyik pillanatról a másikra elment. Azt is hozzátette, hogy nem hidraulikai hiba volt, de többet nem mondhat.

Öt perc az újrakezdésig.

Információ az FIA-tól: amely autókon a garázsban dolgoztak, azok nem állhatnak fel a rajtrácsra, hanem a bokszból eredhetnek a mezőny után.

Ha állórajttal folytatják, és miért ne tennék, az első sorban Verstappen és Norris, a másodikban Hamilton és Alonso, a harmadikban Stroll és Russell áll majd, a negyedikben jön Perez és Sainz, az ötödikben pedig Ocon és Tsunoda.

Magyar idő szerint 18:31-kor ismét megpróbálják elkezdeni a versenyt...

Leclerc talán azért is igyekezett annyira, mert egy pillanatra azt hitte, hogy a piros után ő is újrakezdheti a versenyt – de erre sajnos nincs lehetőség.

Hülkenberg megpróbálta elkerülni az ütközést, de nem sikerült, aztán pedig az autójára is akadt egy elszabaduló abroncs, mely tovarepülve szétcsapta Ricciardo hátsó szárnyát. 

Piastri hátsó szárnyát Magnussen autója rongálta meg, Ricciardóét pedig egy elpattanó kerék – ha nincs a piros, esélytelen lett volna megjavítani az autót, így viszont meg lehet próbálni...

Ez lesz a sorrend az újraindítást követően, valamint Piastri és Ricciardo újraindulása kérdéses...

Helyszíni információ: a gumifal javítása miatt volt szükség belengetni a pirosat.

Piastrival közlik, hogy a piros alatt megpróbálják megjavítani az autóját.

Piastri autója is megsérült, úgy tűnik, hogy véget ér a versenye. És Ricciardóé is?

PIROS!

Verstappen mögött a szenzációsan rajtoló Norris, majd a két Aston Martint szintén levadászó Hamilton.

Albont Hülkenberg pöckölte meg, így csapódott a Williams a másik Haasba. A mezőnyt a biztonsági autó a bokszon vezeti keresztül.

Magnussen és Albon esett ki.

Jön a safety car.

Baleset a célegyenesben!

ELKEZDŐDÖTT!

De a rajt így is érkezik pillanatokon belül...

Nem jön vissza. Leclerc nem rajtol el a versenyen. A csapatrádióban Leclerc közli, hogy hidraulikai hiba okozta az esetet.

Megpróbál visszaigyekezni a bokszba, teljesen rottyon a 2. helyről induló Ferrari!

LECLERC! A felvezető körön falban a Ferrari!

Eljött a mezőny a felvezető körre.

A Pirelli szerint 1, 2 és 3 kiállás is elképzelhető volt – de a rengeteg lágyas rajt kettőt vagy hármat valószínűsít.

Pillanatokon belül megláthatjuk a gumitaktikákat...

Az aszfalt valamivel hűvösebb a tegnapi sprintnél, 47 fok hőmérsékletű jelenleg.

A levegő 23 fokos, az esőre annyi esély van, mint hogy valaki nyer még egy sprintet idén.

Russellnek szenzorproblémája volt – Martin Brundle a brit közvetítésben szeretett volna erről beszámolni, de helyette az univerzum történetének legkínosabb beszélgetését folytatta le Machine Gun Kellyvel...

Volt egy kis probléma Russell Mercedesével, de gyorsan megoldódott.

Kitörő örömmel és szeretettel köszöntünk titeket az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj élő közvetítésében!