DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
Élő cikkek

Így telt a második edzés Bakuban

Közeli falak és gyors tempó: pénteken zajlik az Azerbajdzsáni Nagydíj edzésnapja. Az első felvonáson a Red Bullnál volt az előny – közvetítésünkben beszámolunk a második edzés történéseiről.

16:00-kor indul a második szabadedzés – alig két órája ért véget az első, melyen a nagydíjat tavaly megnyerő Sergio Perez végzett leggyorsabbként Charles Leclerc előtt. Más csapatokhoz hasonlóan a delfinezés jelentősen sújtotta a Ferrarit, az eddig látottaknak megfelelően inkább a bikáknak áll a zászló, de természetesen sokszor láttunk már második edzésen fordulatot.

Bakuban mindig látványos képek készülnek – itt a Red Bulltól három az első edzésről.

Elindult az óra, Carlos Sainz gurult ki elsőként a pályára.

Máris egy vezetői hiba: Lando Norris kirohant a 3-as kanyar bukóterébe. A brit a szűk helyen hosszas manőverezés után tudott visszafordulni a pályára.

Az első köridők alapján Alonso vezet (1:46,673), mögötte Sainz és Vettel.

Tsunoda is megfordult az élen, Leclerc azonban nagyot lépett köridőben, 1:43,806 az új mérce. Közben Vettel is forgolódott egyet az első kanyar bukóterében.

Leclerc erős köre mögé Perez, Alonso és Tsunoda kapaszkodott fel. Verstappen az egyedüli, akinek még nincs mért köre, hátsó szárnyán állítgattak a bokszban.

Leclerc két tizeddel elmaradt előbbi körétől szélárnyék nélkül. Verstappen első mért ideje a hatodik helyre elég, másfél másodperces hátránnyal.

A Mercedes az első közepes gumikon futott körökkel csak a mezőny közepén, 2 másodperc feletti hátránnyal: Russell 10. helyen, Hamilton 13. pozícióban.

A holland előbb a negyedik, most a második helyre ugrott fel, mindössze 0,030 másodperccel Leclerc mögé.

Az állás 30 perc elteltével – Alonsótól már lágy gumin:

Jönnek a Ferrarik is lágyon. Leclerc gyengébb utolsó szektorával is lecsípett hat tizedet, így az új legjobb idő 1:43,224. Sainz viszont lila középső szektor után visszavett.

Perez a második helyen 0,248 másodpercre, Verstappen egyelőre nem jött ki lágyon.

Albon szokatlan és kínos hibát vétett: a belső falnak ütötte az autót, miközben a kormányon babrált, ezzel elintézte felfüggesztését.

Perez és Leclerc is elkövette a tipikus bukóteres hibát, utóbbi a szűk 7-es kanyarban.

Verstappen végre kijött lágy gumin, de ezúttal befejezni nem tudta a kört: éppen Perez miatt, aki ekkor kalandozott a 3-as kanyar bukóterébe, sárga zászlót eredményezve.

Említésre méltó Alonso a 4. helyen – köszönhetően annak, hogy Verstappenhez hasonlóan Sainznak sincs még releváns lágy gumis köre.

Schumacher autóján egy karosszériaelem lötyögött, ezért kénytelen volt visszajönni a bokszba, ahol a Haas elhárította a problémát.

Az utolsó negyedórában a csapatok már a versenyszimulációkra koncentrálnak, így valószínűleg a Leclerc, Perez, Verstappen, Alonso és Sainz marad a végső ötös sorrend. A holland és ferraris spanyol nem mutatták meg valós tempójukat, nem tudtak tiszta gyorskört teljesíteni.

Stroll szolgáltatta a szabadedzés legújabb, sokadik kicsúszását egy bukótérbe.

Leclerc jelentése szerint probléma van a motorral, amely kihagyott rövid időre. Csapata megnyugtatta, nincs gond az erőforrással.

Véget ért a második szabadedzés. Megfordult az első tréning sorrendje, most a Ferrari került lépéselőnybe a Red Bullhoz képest.