A Mercedes az első közepes gumikon futott körökkel csak a mezőny közepén, 2 másodperc feletti hátránnyal: Russell 10. helyen, Hamilton 13. pozícióban.
Véget ért a második szabadedzés. Megfordult az első tréning sorrendje, most a Ferrari került lépéselőnybe a Red Bullhoz képest.
Leclerc jelentése szerint probléma van a motorral, amely kihagyott rövid időre. Csapata megnyugtatta, nincs gond az erőforrással.
Stroll szolgáltatta a szabadedzés legújabb, sokadik kicsúszását egy bukótérbe.
Az utolsó negyedórában a csapatok már a versenyszimulációkra koncentrálnak, így valószínűleg a Leclerc, Perez, Verstappen, Alonso és Sainz marad a végső ötös sorrend. A holland és ferraris spanyol nem mutatták meg valós tempójukat, nem tudtak tiszta gyorskört teljesíteni.
Schumacher autóján egy karosszériaelem lötyögött, ezért kénytelen volt visszajönni a bokszba, ahol a Haas elhárította a problémát.
Említésre méltó Alonso a 4. helyen – köszönhetően annak, hogy Verstappenhez hasonlóan Sainznak sincs még releváns lágy gumis köre.
Verstappen végre kijött lágy gumin, de ezúttal befejezni nem tudta a kört: éppen Perez miatt, aki ekkor kalandozott a 3-as kanyar bukóterébe, sárga zászlót eredményezve.
Perez és Leclerc is elkövette a tipikus bukóteres hibát, utóbbi a szűk 7-es kanyarban.
Albon szokatlan és kínos hibát vétett: a belső falnak ütötte az autót, miközben a kormányon babrált, ezzel elintézte felfüggesztését.
Perez a második helyen 0,248 másodpercre, Verstappen egyelőre nem jött ki lágyon.
Jönnek a Ferrarik is lágyon. Leclerc gyengébb utolsó szektorával is lecsípett hat tizedet, így az új legjobb idő 1:43,224. Sainz viszont lila középső szektor után visszavett.
Az állás 30 perc elteltével – Alonsótól már lágy gumin:
A holland előbb a negyedik, most a második helyre ugrott fel, mindössze 0,030 másodperccel Leclerc mögé.
Leclerc két tizeddel elmaradt előbbi körétől szélárnyék nélkül. Verstappen első mért ideje a hatodik helyre elég, másfél másodperces hátránnyal.
Leclerc erős köre mögé Perez, Alonso és Tsunoda kapaszkodott fel. Verstappen az egyedüli, akinek még nincs mért köre, hátsó szárnyán állítgattak a bokszban.
Tsunoda is megfordult az élen, Leclerc azonban nagyot lépett köridőben, 1:43,806 az új mérce. Közben Vettel is forgolódott egyet az első kanyar bukóterében.
Az első köridők alapján Alonso vezet (1:46,673), mögötte Sainz és Vettel.
Máris egy vezetői hiba: Lando Norris kirohant a 3-as kanyar bukóterébe. A brit a szűk helyen hosszas manőverezés után tudott visszafordulni a pályára.
Elindult az óra, Carlos Sainz gurult ki elsőként a pályára.
Bakuban mindig látványos képek készülnek – itt a Red Bulltól három az első edzésről.
Street View(s) #AzerbaijanGP
16:00-kor indul a második szabadedzés – alig két órája ért véget az első, melyen a nagydíjat tavaly megnyerő Sergio Perez végzett leggyorsabbként Charles Leclerc előtt. Más csapatokhoz hasonlóan a delfinezés jelentősen sújtotta a Ferrarit, az eddig látottaknak megfelelően inkább a bikáknak áll a zászló, de természetesen sokszor láttunk már második edzésen fordulatot.