Beismerte az F1, hogy elszúrták a 2026-os szabályokat?
Csütörtökön ülésezett az F1 Bizottság, mindenekelőtt azért, hogy megvitassák a 2026-os motorszabályok esetleges módosításait. Az FIA által kiadott közlemény részleteiről, benne az egyéb változtatásokról, itt írtunk.
Arról pedig FormulaPlusz rovatunkban írtunk, hogy a potenciális változtatás, miszerint elvethetik az 50-50 százalékos arányt a belsőégésű motor és az elektromos komponens között a versenyekre, arról árulkodik, hogy az F1 rájött: valami nem stimmel a jövő évi szabályokkal.
Mexikóváros a hosszabbítás előtt
Minden jel arra utal, hogy rövidesen bejelenthetik a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj szerződéshosszabbítását. A főváros főpolgármestere, Clara Brugada ugyanis az ESPN beszámolója szerint egy helyi sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a jövő héten, egész pontosan április 30-án aláírják az új megállapodást – bővebben itt.
Bemutatták a madridi F1-es pálya nyomvonalát
2026-tól Madridba költözik az F1-es Spanyol Nagydíj – ennek értelmében a Madringen természetesen már zajlanak a munkálatok a jövő évi versenyrendezést illetően, a szervezők pedig megosztották az első szimulátoros videót arról, hogy milyen lesz egy kör az új F1-es pályán. Íme:
Minardi és Steiner: Verstappen megúszta
Mindeközben továbbra is téma még Max Verstappen dzsiddai büntetése: a korábbi F1-es csapatfőnök, Giancarlo Minardi szerint a címvédőnek áthajtásos büntetést kellett volna kapnia a start utáni esetért.
Egy másik volt F1-es csapatvezető, Günther Steiner szerint pedig nem elfogadható, hogy a stewardok nem a szokásos büntetést adták Max Verstappennek Szaúd-Arábiában azért, mert hogy az eset az első körben történt.
Marko Tsunodát és Hadjart méltatta
Yuki Tsunodát, Liam Lawsont és különösképp Isack Hadjart is dicsérte az új felállásban nyújtott teljesítményük kapcsán Helmut Marko, a Red Bull Formula-1-es sportszakmai tanácsadója: előbbinek szerinte az időmérőkön kell még javulnia.
Russell, Alonso, Ocon
George Russell határozottan állítja, hogy a jelenlegi szezon lenyűgöző kezdete után „még közel sincs” a csúcsformájához az F1-ben: jó formában vezet ugyan, de még bőven van benne fejlődési potenciál, és ez izgatottá teszi.
Nem tudja egyelőre Fernando Alonso, mikor fog visszavonulni a Formula-1-ből: egyelőre csak abban biztos, hogy 2026-ban is itt lesz a mezőnyben, utána viszont sok tényezőtől függ a maradása – viszont 50 évesen már biztosan nem láthatjuk a rajtrácson.
Soha korábban nem dolgozott még olyan csapatnál a francia versenyző, ahol gyorsabban reagáltak volna egy adott problémára, mint a Haasnál teszik – Ocon rendkívül elégedett új állomáshelyén.