Ekkor érkeznek újabb fejlesztések az F1-es Ferrarihoz
Hazai pályán, Imolában debütálhatnak az újabb fejlesztések a Ferrari Formula-1-es autóján – árulta el Frederic Vasseur. A csapatfőnök szerint egyértelműen az időmérőkön kell előrelépniük, ha jobb eredményeket akarnak elérni, mivel a versenytempó eddig is jónak tűnt.
„Ha nem vagyunk előrébb, az az időmérőknek köszönhető, ez világos. A versenyeken mindig nagyon jó volt a tempónk. Konzisztensnek kell lenünk az egész hétvégén, minden edzésen, és jobb munkát végeznünk. Egyértelműen vannak gyengeségeink, szerintem elsődlegesen a kvalifikáción.”
A Scuderia első embere nem írja még le a 2025-ös idényt: „Még mindig a Kínában elveszített pontok árát fizetjük meg a többiekhez képest. A jövőbe kell néznünk, együtt nyomjuk tovább, és az eredmények jönni fognak.”
Ismét különleges festéssel készül az F1-es Miami Nagydíjra a Ferrari?
Elképzelhető, hogy idén is egyedi autófestést láthatunk a Ferraritól a Formula-1-es Miami Nagydíjon: a Scuderia és a névadó szponzora, a HP egy sejtelmes rövid videót tett közzé, amelyen Lewis Hamilton és Charles Leclerc nézegetik az SF-25-ös dizájnját, a klip végén pedig sötétben látható az autó sziluettje és a jövő szerdai dátum (április 30.). „A Scuderia Ferrari és a HP mutatni akar nektek valamit. Erről nem akartok lemaradni…” – írták a posztba Miami és a dátum említése mellett.
Sajtóértesülés szerint egyébként a Racing Bulls is különleges festéssel készül Miamira, és nem kizárt, hogy második is hoznak változtatást az év első amerikai futamára.
Domenicali hiányolja a vitatható technikai megoldásokat
A Formula–1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali az Autosportnak adott interjújában egy első hallásra különös kijelentést tett: szerinte jót tenne a sportágnak, ha több vita övezné a technikai szabályokat, amire példaként többek között felidézte akkori csapata, a Ferrari kettős kizárását az 1999-es Maláj Nagydíjról a szabálytalan bargeboardok miatt – a később visszavont döntés átmenetileg eldönteni látszott a világbajnoki címet.
Domenicali szerint a technikai szabályokat övező viták abból fakadnak, hogy a teljesítmény maximumát keresve a csapatok a szabályrendszer határait feszegetik, ez pedig megfűszerezi a sportágat: „Sok ilyet átéltem: az 1999-es maláj futamot, a dupla diffúzort, a FRIC-et, az ellensúlyos lengéscsillapító, az F-csatornát… Ezt mind a Formula–1 történetének részei. Régen szinte minden vasárnap aktívan részt vettem a technikai és sportszakmai szabályok körüli vitákban.” Akkoriban sokkal tágabbak voltak a szürke zónák” – fejtette ki Domenicali, majd így folytatta: „Az F1-esek ma is tudják, hogyan kell a határokat feszegetni, de személy szerint úgy érzem, a mai viták viszonylag jelentéktelenek. Sőt, szerintem jó lenne, ha ismét több ilyen lenne, hiszen ezek adják meg a sportág igazi ízét.”
„Én vagyok jelenleg a legjobb, de…” – Norris
Lando Norris hiszi, hogy ő rendelkezik jelenleg a legjobb versenytempóval a Formula-1-es mezőnyben, de a túl sok szombati hibának megfizette az árát az utóbbi hetekben – ha viszont ezen sikerülne úrrá lenni, biztos benne, hogy vissza tudja szerezni a világbajnoki vezetést is.
„Magabiztos vagyok annak kapcsán, hogy megvan a tempó, és úgy érzem, én vagyok jelenleg a legjobb, de túlságosan megnehezítem az életemet szombatonként. Megdolgoztatom magam érte, bár olykor kicsit szórakoztatóbbá teszi ez a vasárnapjaimat. Dolgoznom kell a szombatjaimon, és ha ez sikerül, biztos vagyok benne, hogy visszajuthatok oda, ahol voltam” – jelentette ki a McLaren brit pilótája.
Hamilton 2026-os fordulatban reménykedik
Lewis Hamilton reméli, hogy a 2026-os új szabályrendszerben jobban fognak passzolni a stílusához a Formula-1-es versenyautók. A hétszeres világbajnok tisztában van vele, hogy sem a Ferrari rajongói, sem a főnökei nem elégedettek az eredményekkel – ahogy ő maga sem.
„Semmit nem tudok a jövő évi autóról, ha őszinte akarok lenni. Nem igazán töltök időt azzal, hogy ezen gondolkodjak. Reméljük, így lesz” – fogalmazott a potenciális formajavulás kapcsán a MotorsportWeek által idézett pilóta. „Kevesebb lesz a ground-effect, remélhetőleg ezzel kicsit elmozdulnak a dolgok.”
Kiszáll a Formula-E-ből a McLaren
A McLaren név a hírek szerint a 2025/26-os szezon végén távozik a Formula-E-ből, mielőtt a Gen4 a jövő év végén bevezetésre kerülne. A The Race szerint a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown tájékoztatta a csapatfőnököt, Ian Jamest, hogy a wokingi székhelyű márka nem folytatja a következő szezon befejezése után.
A McLaren FE-csapata a McLaren Electric Racing tulajdonában van, a The Race értesülései szerint James az év eleje óta új befektetőket keres. Az összes jelenleg regisztrált Gen4-es gyártóval is tárgyalnak, hogy maga az alakulat továbbra is a rajtrácson maradjon, csak nem a papaja név alatt.
A hír nem sokkal azután érkezett, hogy a McLaren bejelentette, hogy vadonatúj Hypercar-világbajnoki programot indít a 2027-ben induló csapattal.
Menetrend: így folytatódik az F1 2025-ös versenynaptára
Öt versenyhétvégén van túl az F1 2025-ös szezonja, de mi jön most, mikor érkezik meg a mezőny Európába? A menetrend és a tudnivalók ebben a cikkben olvashatók!