Horner fotót lobogtatott, Verstappen némaságba burkolózott
Természetesen a Szaúd-arábiai Nagydíj utózöngéi határozták meg a hétfői híreket a Formula-1-ben. Mindenekelőtt Max Verstappen büntetése: Christian Horner úgy érzi, a felügyelők rosszul ítélték meg a holland és Oscar Piastri között történt első kanyaros incidenst, és mindezt mindezt a Red Bull csapatvezetője egy kinyomtatott onboard fotóval igyekezett bizonygatni a sajtónak nyilatkozva – részletek ide kattintva.
Maga Verstappen azonban inkább némaságba burkolózott: a pályán készült és a tv-s interjúk után az FIA dobogósoknak tartott sajtótájékoztatóján is megkerülte a büntetésére vonatkozó kérdéseket a négyszeres világbajnok, aki viszont ezúttal már elárulta, hogy a túl érzékennyé és a dolgokat félreértelmező világ miatt érzi úgy, hogy jobb hallgatnia.
Nem meglepő módon eközben a McLaren vezetősége viszont egyetértett a szankcióval: „Oscar egyértelműen előrébb volt belül, az ő kanyarja volt” – fogalmazott a wokingiak elnök-vezérigazgatója, Zak Brown.
Piastri cáfolta Norris szavait
Ha már McLaren: Lando Norrisszal ellentétben Oscar Piastri úgy gondolja, tényleg a McLarené jelenleg a legjobb autó a Formula-1-es mezőnyben, s ez a dzsiddai futamra is igaz volt – jóllehet, Max Verstappen versenytempója erősebb volt, mint amit várt. Az ausztrál nem változtat a hozzáállásán a vb-vezetés miatt.
A szenvedők: Hamilton, Russell, Alonso
„Kib*szott baromságnak” nevezte Frederic Vasseur, hogy drámaian visszaesett volna Lewis Hamilton formája: a Ferrari Formula-1-es csapatfőnöke Max Verstappen elmúlt versenyeit hozta fel példaként, és szerinte a britben és az autóban is ott a potenciál, ezért „2000 százalékig” támogatni fogja őt.
Egy kis Mercedes: a gumik túlmelegedése és a hólyagosodás miatt teljesen visszaesett a tempója a verseny második szakaszában George Russellnek, akit meglepett, hogy a dzsiddai versenye rosszabbul sikerült, mint egy héttel korábban az F1-es Bahreini Nagydíj.
Még náluk is rosszabb helyzetben van Fernando Alonso, aki még mindig nulla ponttal állt a tabellán: „A 11. pozíció a legrosszabb, ahol célba érhetsz, de hozzá kell szoknunk. Nehéz lesz pontot szerezni idén” – összegzett az Aston Martin spanyolja.
Extra F1-es tesztet kap Tsunoda
A héten Silverstone-ban vezetheti a Red Bull Racing 2023-as Formula-1-es autóját Yuki Tsunoda. A japán szerdán vezetheti az RB19-est, miután kedden egy napot pedig a szimulátorban tölt: ez a 2023-as versenygép a Red Bull talán legjobban sikerült konstrukciója, amely annak idején 22-ből 21 futamot megnyert a szóban forgó idényben, így azt várja ettől az alkalomtól a csapat, hogy a versenyző jobban megértheti az egykori domináns és a jelenlegi trükkösebb kezelhetőségű autó közötti különbségeket.
Wolff a motortárgyalásokról: Ez egy vicc!
Toto Wolff élesen bírálta, hogy a Bahreinben frissen megerősített 2026-os motorszabályok után máris új javaslatok, például 200 kW-os limit, kerülnek napirendre: „Ez egy vicc” – mondta az osztrák. Christian Horner szerint nem ők kezdeményezték a kérdés tárgyalását, de támogatja, ha az a sport érdekeit szolgálja, míg Andrea Stella szintén a közös felelősséget hangsúlyozta, a sport színvonalát helyezve mindenek elé.
Statisztikák, győztesek és vesztesek, Pitwall
Természetesen ajánljuk FormulaPlusz rovatunk friss írásait. Például arról, hogy miért nem büntették a bokszutca-kijárati vonalat érintő Lando Norrist – ahogy egyébként három éve Monacóban hasonlóért Verstappent és a másik Red Bullt sem.
De megérkeztek a dzsiddai statisztikák is: a Ferrari se volt képes arra, amire a McLaren, Leclerc már a hatodik legtöbb nem-bajnoki dobogót szerezte, Russell a stabilitás példaképe, tizeden belüli időmérőkről is szól 2025 – a teljes cikk itt.
Kik jöttek ki a legjobban és a legrosszabbul a szezon ötödik versenyhétvégéjéből? Négy nagy győztest és vesztest emeltünk ki a Szaúd-arábiai Nagydíjról.
Végezetül pedig íme, a Pitwall friss adása, benne a dzsiddai hét legfontosabb híreinek kibeszélőjével: