Hétvégén jön a Las Vegas-i Nagydíj, rendhagyó időpontokkal, szombaton és vasárnap reggel 7-kor kezdődő időmérővel – a helyszínen szombat éjjel tartják a futamot, hogy ezzel kedvezzenek az európai közönségnek. A hétvége időpontjai (a WRC-t záró Japán Rali menetrendjével együtt) megtalálhatók programcikkünkben.
Az Alpine is a Las Vegas-i hétvégére hangol, különleges festést mutatott be a csapat, amellyel nem csupán most, hanem az utolsó három nagydíjon rajthoz állnak. Az autót a főszponzor színe, a pink uralja – a színvilág valószínűleg nem mindenkinek fog tetszeni, az viszont örömteli trend, hogy egyre gyakrabban visszaszorul a fekete dominanciája, amely a súlycsökkentés miatt harapózott el az F1-ben. További képek az Alpine-ról itt láthatók.
Ugyancsak friss hír, hogy új szponzorra tett szert a Red Bull: 2025-tel kezdődően hároméves együttműködést írtak alá a Neat vállalattal, amely kifejezetten videókonferenciákhoz gyárt kellékeket – képernyők, hangszórók, állványok –, oldaluk tanúsága szerint prémium minőségben és áron. A bejelentés értelmében „exkluzív videókonferencia- és innovációs partner” lesz a cég, ami a gyakorlatban a szponzorfeliratokon túlmenően azt jelenti, hogy ezeket az eszközöket használja a csapat.
Las Vegas lesz a nőknek életre hívott sorozat, az F1 Academy 2025-ös szezonjának fő attrakciója: a különleges bajnokság Nevadában fog véget érni egy év múlva. Tavaly egyáltalán nem volt betétsorozat a Las Vegas-i Nagydíjon, idén a Ferrari Challenge kíséri az F1-et, az F1 Academy formájában viszont közvetlenül a Liberty Media érdekeltségébe tartozó sorozat kerül be a hétvégi programba. Az F1 Academy versenynaptáráról itt írtunk.
A következő szezontól kötelezővé tehetik egy új felszerelés használatát a hőségben – most kiderültek részletek ennek működésével kapcsolatban. A légkondicionáló terveit elvetették, a megoldás egy hűtőmellény lesz. Részletek.
De Vries rejtélyes tesztje
Miután az AlphaTauri 2023-ban menesztette, sokan nem számítottak rá, hogy Nyck de Vriest bármikor újra Formula-1-es autóban látjuk. A RacingNews365 ehhez képest meglepő hírrel szolgált: a 29 éves hollandot, aki a Toyota WEC-versenyzője, a Paul Ricard versenypályán látták, ahol egy kétéves McLaren MCL36-ot vezetett.
A teszt körülményei rejtélyesek, mivel a McLaren részéről semmiféle híradás nem érkezett a gyakorlással kapcsolatosan, a lap információi szerint pedig az esemény nem a Pirelli gumitesztje volt. A szabályok a két évnél korábbi autók tesztelését korlátlanul engedik.
Hamilton sokba került a filmeseknek, Marques év végéig marad
A hírek mellett az F1-es médiában szereplő nyilatkozatokból is elhoztuk a legérdekesebbeket. Jerry Bruckheimer, az F1 film producere szerint a hétszeres bajnok észrevételei elengedhetetlenek a produkció autentikussá tételében – ám a hibáik kijavítása Hamilton instrukciói alapján gyakran extra költséget generál. Bővebben itt.
A frissen kinevezett versenyigazgató, Rui Marques elárulta, egyelőre milyen időtávlatra szól a kinevezése – arról is beszélt, mik vezettek az előléptetéséhez, illetve, hogy milyen kihívásokra számít. Részletek.
Sajnálja Esteban Ocon, hogy az F1-ben még nem igazán csatázott egykori nagy riválisával. Cáfolta, hogy ellenséges viszonyuk lenne, és még azt is kifejezte: reméli, Verstappen lesz a világbajnok. Ezt mondta a francia.
George Russell szerint most a leginkonzisztensebb a Mercedes. A pattogós 2022-es F1-es autó fájdalmasabb élmény volt, de idén ingadozik a leginkább a formájuk a brit szerint: egyik körről a másikra tűnik el a teljesítmény.
Az egykori bajnok Mario Andretti szerint Charles Leclerc extra löketet kaphat Lewis Hamilton érkezése miatt – ám a távozó Carlos Sainz is megérdemelt volna egy lehetőséget valamelyik élcsapatnál.
Adrian Newey érkezése nagy löket lehet az alakulatnak, ám egyelőre keresik a helyes utat – a teljesítményért felelős igazgató szerint elvesztek az alternatívák keresésében 2023-ban. Ezért maradt le az Aston Martin a fejlesztési versenyben.
MotoGP-teszt: A világbajnok az Aprilián, Marquez a Ducatin
Barcelona nemcsak a MotoGP szezonzáróját fogadta be a valenciai áradások után, hanem a hagyományos év végi tesztet is, amelyre kedden került sor. Bár Alex Marquez bizonyult a leggyorsabbnak a Gresini GP24-es Ducatijának nyergében, a fókusz egyáltalán nem rajta volt a hétórás körözés során, hanem inkább a csapatot vagy márkát váltó versenyzőkön.
Közülük is kiemelkedik bátyja, Marc Marquez, aki gyakorlatilag szponzorlogók nélküli vörös festéssel vitte pályára a 2025-ös gyári Ducatit. Davide Tardozzi csapatmenedzser szerint a nyolcszoros világbajnok egyből úgy találta, hogy a GP25-ös Desmosedici sokkal jobban kanyarodik, mint a GP23-as verzió, amellyel idén versenyzett a Gresini Racingnél. Marquez végül a negyedik idővel zárta a keddet.
Marquez csak csapatot váltott, a friss vb-győztes Jorge Martin viszont márkát is, ám úgy tűnt, a spanyol hamar ráérzett az Apriliára, amelynek 2024-es és 2025-ös motorját is kipróbálta a tesztnap során. Igaz, kora délután egy bukást is begyűjtött Martin, de a 11. helyezése így sem rossz – ezzel bő egy tizeddel előzte az Apriliával szintén most ismerkedő új csapattársát, Marco Bezzecchit. További részletek a tesztről az összefoglalóban.
Jorge Martin történelmi világbajnoki címet szerzett, de ezen túlmutatóan is tartogatott érdekességeket a barcelonai finálé: a MotoGP évadzárójáról beszélgettünk.