Bortoleto a Saubernél
A szerda kétségkívül legfontosabb Formula-1-es hírét a 2026-tól Audivá váló Sauber szolgáltatta azzal, hogy bejelentette: a jelenlegi Formula-2-es éllovas Gabriel Bortoleto lesz jövőre Nico Hülkenberg csapattársa – részletek és az ifjú brazil első szavai itt olvashatók.
Az Audi vezérigazgatója nem fogta vissza magát a pilóta dicséretekor: „Gabriel Bortoleto leigazolásával az egyik legjobb tehetséget sikerült megszereznünk. A szerződtetése erősíti az Audi hosszú távú stratégiáját és elkötelezettségét a Formula-1 iránt” – nyilatkozta Gernot Döllner.
A bejelentésre reagált a Bortoletót eddig a juniorprogramjában nevelgető McLaren is: „Minden jót a jövőben. Gabriel Bortoleto távozik a McLaren pilótaprogramjából a 2024-es szezon végén, hogy megragadjon egy új lehetőséget a karrierjében” – írták egy posztban a wokingiak.
A Stake bejelentésével amúgy hivatalosan már csak egy ülés kiadó a 2025-ös F1-es rajtrácson, de a Red Bull még megkavarhatja a paklit a két csapata közötti variálásával – ide kattintva mutatjuk a jelenlegi helyzetet.
Bottas alsógatyában búcsúzott, Zhou maradna az F1-ben
Bortoleto érkezése egyúttal azt is jelenti, hogy a Stake jelenlegi két versenyzője egyaránt távozik Hinwilből. Valtteri Bottas kapcsán Mattia Binotto elmondta, hogy komoly jelölt volt a finn, aki maga pedig úgy fogalmazott, hogy nem teljesültek a közös folytatás feltételei, de „amikor egy ajtó bezárul, egy másik kinyílik” – mondta a pilóta az Instagramjára feltöltött videóban – amely végén kiderült, hogy alsógatyában állt kamera elé:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A csapattárs Guanyu Zhou arról írt a közösségi oldalain közzétett posztban, hogy büszke az eddigi F1-es karrierjére, és „számos opciót” vizsgál annak kapcsán, hogy maradhatna a Formula-1-es paddockban.
Reagált a Pirelli és a Mercedes
Természetesen voltak azért a Sauber-bejelentésen kívüli híreink is. A Pirelli részéről Mario Isola például arról beszélt, hogy nem lát bizonyítékot arra, hogy bármely csapat élne azzal a trükkel, amelynek gyanúja Interlagosban került napvilágra, s amely szerint állítólag néhány alakulat vizet fecskendez a gumikba, hogy azzal hűtse őket – a nyilatkozat itt olvasható.
A Mercedes is reagált, méghozzá egy elég vad pletykára, ami Lewis Hamilton furcsára sikerült rádióüzenete után indult el: úgy tűnt a vasárnapi futam végén, mintha a hétszeres világbajnok búcsúzkodna, így felmerült, hogy esetleg az utolsó három nagydíjat már nem is teljesítené a jövőre a Ferrarihoz igazoló brit, ám ezt az Ezüst Nyilak cáfolták – részletek ide kattintva.
De ha már Hamilton és a Mercedes, a 39 éves pilóta elég kemény kritikát fogalmazott meg a brazil viadal után a W15-ösről: „Olyan, mint egy deszka. Nincs felfüggesztés. Mindenfelé pattog a gumikon és sehol sem léphetsz rá a gázra. Ez volt a legrosszabb vezetői élményem, amit valaha tapasztaltam, különösen a kanyarokban.”
F1-es Red Bullt tesztelt a WRC-bajnok
Először ülhetett Formula-1-es versenygép volánja mögé Kalle Rovanpera: a finn élvezte a körözést, és azt is elmondta, miben más ez, mint egy raliautó – részletek és további fotók itt.
A Ferrari F1-es csapatának tesztpilótáját, Robert Svarcmant igazolta le a juniorkategóriákból ismert név, a Prema az olasz istálló újonnan alakuló IndyCar-csapatába, amellyel jövőre indulnak először a tengerentúlon.
50 ezer eurót adományoz a Formula-E a valenciai áradás érintettjeinek megsegítéséért dolgozó szervezeteknek. Az elektromos széria előszezoni tesztjét a Ricardo Tormo versenypályán tartották volna a héten, viszont a heves esőzések és az ezáltal kialakult áradások miatt a pálya környéke is megrongálódott, így az FE tesztjét a madridi Jarama pályára tették át.
Végezetül ajánljuk figyelmetekbe a Formula Motocast friss adását, amelyben szintén szóba kerültek a valenciai áradások, hiszen a MotoGP-évadzárót is áthelyezték Barcelonába miatta – de a műsorban persze nemcsak erről, hanem Jorge Martin és Francesco Bagnaia eldőlni látszó vb-harcának aspektusairól és egyéb aktualitásokról is beszéltünk: