DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Hírösszefoglaló

A McLaren a százalékok bűvöletében – hétfői F1-es hírek

Piastri győzelme 40 százalékban az előzésnek, 50 százalékban Norrisnak köszönhető a nyilatkozatok alapján, Schumacher és Colapinto is jelölt a Sauber/Audinál. Hétfői F1-es hírek és sztorik.

Természetesen ahogy annak egy versenynap után lennie kell, a hétfőt az Azerbajdzsáni Nagydíjjal kapcsolatos anyagok dominálták weboldalunkon. Pitwall című műsorunkban bár az egész múlt hét híreit összegeztük, külön kitértünk a versenyen történtekre és annak utózöngéire – az adás itt tekinthető meg:

FormulaPlusz rovatunkban a hétvége legfontosabb statisztikáit összegeztük, az ide kattintva elérhető cikkből egy kis ízelítő: hét éve nem maradt le egymás után két dobogóról Hamilton és Verstappen, a McLaren az élre állt, a Ferrari 500 futamon vezetett, Colapinto és Bearman nagy tetteket hajtott végre. Összesítettük emellett, hogyan áll a Formula Podcast erősorrendje a bakui hétvégét követően, s közöltük a „másodosztály”, azaz a négy nagycsapat mögötti különverseny állását.

Piastri győzelméről érdekes adalék derült ki a futamot követően, az ausztrál ugyanis figyelmen kívül hagyta versenymérnöke a sorsdöntő előzést megtiltó utasítását, de mint mondta, ezzel a munka 40 százaléka volt csak elvégezve. Ha hozzátesszük, hogy Andrea Stella csapatfőnök szerint a siker 50 százaléka Lando Norrisé a Perez elleni segítsége miatt, akkor akárhogy számoljuk, 10 százalék marad…

piastri-baku-podium



Ami Norrist illeti, a brit versenyző a verseny után is meglehetősen keserűen nyilatkozott a hétvégéjét tönkretevő sárga zászlóról: a bajnoki pontverseny második helyezettje úgy érzi, nem a saját hibáján múlt a Q1-es kiesése Bakuban, és az „igazságtalan” sárga jelzés nélkül sokkal több pontot gyűjthetett volna.

A McLaren újabb sikere meglehetősen keserűvé tette a Red Bull tagjainak szája ízét, Helmut Marko egyenesen odáig ment, hogy lemondott a konstruktőri cím megszerzéséről, míg Verstappen ha ilyet nem is mondott, kemény panaszokat fogalmazott meg autóját illetően, melynek sokszor csak három kereke érte az aszfaltot Bakuban.

verstappen-baku-5

Szintén nem volt túl vidám Lewis Hamilton, aki egy rosszul összerakott alkatrész és az elmondása szerint valaha tapasztalt egyik legrosszabb balansz miatt zárt a kilencedik helyen – de a második helyezett Leclerc-rel sem lehetett madarat fogatni, aki bevallotta: azt hitte, könnyedén vissza tud majd támadni Piastri előzése után, ezen ment el a győzelme.

Fordítsuk figyelmünket 2025-re, hiszen bejelentették, hogy annak ellenére, hogy az idénynyitót ezúttal nem a Közel-Keleten rendezik, a szezon előtti teszt helyszíne ezúttal is Bahrein lesz. Legnagyobbrészt már tudjuk, kik fogják vezetni az autókat ezen a teszten (és a szezonban), s hamarosan még egy kirakósdarabka a helyére kerülhet, hiszen Marko doktor elmondása szerint Szingapúrban kiderül a VCARB második ülésének sorsa.

lawson-ricciardo

Ha ez így lesz, már csak egyetlen ülés marad szabadon 2025-re, méghozzá a Sauberé, melyet illetően Bottas 99 százalékig biztos abban, hogy ő kapja az ülést, szólnak pletykák Gabirel Bortoletóról, s mint most kiderült, James Vowles, a Williams főnöke szeretné bejuttatni Franco Colapintót a csapathoz, Mattia Binotto pedig elárulta, hogy Mick Schumacher is rajta van a listán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: