Nem sok minden történt ezen a szombati napon: az F1-es hétvége törlése eléggé rányomta a bélyegét a mai hírekre.
Talán két hírt tudnánk kiemelni: az egyik, hogy Piero Ferrari szerint Charles Leclerc-nek már megvan a kellő sebessége, de még több tapasztalatra lesz szüksége ahhoz, hogy le tudja győzni Max Verstappent. Nyilatkozata ezen a linken olvasható!
A másik pedig, hogy a keringő pletykákkal ellentétben a Formula-1 jelenleg biztosan nem eladó. A sajtóban megjelenő híresztelések ellenére a Liberty Media vezérigazgatója mindenkit biztosított arról, hogy fel sem merült a Formula-1 esetleges eladása. Greg Maffei elárulta, hogy miért, ezen a linken olvasható!
Értékes a Mercedesnek a Red Bulltól megszerzett szakember: Toto Wolff Christian Horner korábbi tanácsadóját igazolta le maga mellé, most pedig elmondta, hogy régóta ez volt már a vágya, és azt is megindokolta, hogy miért volt rá szükség. A cikk ide kattintva elérhető!
Günther Steiner élvezte a Miami Nagydíjat és az ott tapasztalható felhajtást, és szerinte ezen a téren a régi, klasszikusabb F1-es helyszíneknek fejlődniük kell. A Haas csapatvezetője azért gondolja így, mert véleménye szerint a modern korban a rajongóknak többet kell kapniuk a pályán lévő alapvető eseményeknél, különösen az Egyesült Államokban, ahol magasabbak az elvárások.
Lemondott a Tripla Koronáról Fernando Alonso. A közelgő Indy 500 kapcsán megkérdezték a spanyolt, hogy továbbra is szerepel-e a céljai között a legendás verseny megnyerése, s így a történelemben másodikként a tripla korona megszerzése, Alonso így felelt: „Igen, de ehhez nagyon magas, 100 százalékos elkötelezettségre van szükség” – mondta a spanyol, aki rámutatott, hogy az Indy 500-on nagyon kis különbségek vannak csupán a versenyzők között, éppen ezért a beugrók komoly hátrányban vannak a mezőny állandó tagjaival szemben. Miután megnyertem a Le Mans-t és Daytontát, és megtapasztaltam az Indy 500-at, ha egyszer bármilyen szerencsésen is, de megnyerném a Dakart, az példátlan lenne. Egészen más, mint az F1, ezért is vonzó számomra” – tűzött ki maga elé új célt a spanyol.
A Mirror és a motorsportos közvetítésekben jártas Motorsport Broadcasting weboldal is arról számolt be, hogy hosszú évek után idén már nem a Tele Monte Carlo, azaz a helyi tv-csatorna, hanem központilag a Formula-1 gyártja majd a nemzetközi közvetítést a jövő hétvégi Monacói Nagydíjon. Míg korábban sok helyszínen előfordult, hogy helyi társaság felelt a közvetítésért, egy ideje már csak a hercegségnek volt meg ez a privilégiuma, amelyet azonban a hírek szerint a tavaly megkötött új, 2025-is szóló szerződés értelmében már ők is elveszítettek. Ez azt is jelenti, hogy a száguldó cirkusz történetében először idén fordul elő, hogy az összes nagydíjon központilag az F1-es tv-stábja gyártja majd a nemzetközi közvetítést.
Adrian Newey majdnem csődbe vitte az Aston Martint? Christian Horner idézte fel egy interjúban azt az időszakot, amikor Adrian Newey a Red Bull istállótól kicsit hátrébb lépett és az Aston Martinnak dolgozott a Valkyrie fejlesztésén – és bár nem tudni, mennyire gondolta komolyan, mindenesetre úgy fogalmazott, hogy a sztártervező kis híján csődbe vitte a legendás brit márkát… Részletek ide kattintva!
Mindig is ide akartam tartozni – mondta James Vowles a Williamsről. Miután 13 évet töltött el a Mercedesnél, Vowles egy új kihívás előtt állt, amikor elfogadta a Williams ajánlatát. A szakember a grove-i alakulat csapatfőnöke lett, amivel elmondása szerint egyik régi álma vált valóra. Bár egy élmezőnyben lévő csapatot hagyott el a brit istállóért, döntését továbbra sem bánta meg.
Szupergyors autókkal indulhat el a motorsport-világbajnokság: másfél évtized után újra megpróbálnak létrehozni egy olyan versenysorozatot, ahol a pilóták nem csapatok, hanem országok színeiben versenyeznek majd. A tervek szerint összesen 20 csapat alkotná a bajnokságot, s fenntartható üzemanyag hajtaná a 350 kilométer per órás végsebességre képes egyenautókat, amivel a világ egyik leggyorsabb versenysorozatát hozná létre a 2012-es londoni olimpiai pályázatot vezető, Sir Keith Mills nevével fémjelzett, 100 millió dolláros projekt.
A kevesebb hír miatt mi is inkább részletesebb anyagokkal foglalkoztunk a nap folyamán. Egyrészt megemlékeztünk a motoros világbajnokság legfeketébb napjáról: 50 éve, 1973-ban ezen a napon történt a monzai tömegbaleset, amelyben Renzo Pasolini és korának legtehetségesebbjének tartott Jarno Saarinen életét vesztette. Az erről írt cikkünk itt olvasható!
Ezen felül Formula Plusz rovatunkba is került két új anyag: egyrészt részletesen is bemutattuk a Ferrari következőnek szánt F1-es tehetségét, másrészt összegeztük, hogy mit kell tudni a hamarosan megrendezendő Indy500 mezőnyéről.
Végezetül pedig egy F1-en kívüli hír: Kiss Norbert egy pole-pozícióval, egy technikai hibával és egy futamgyőzelemmel kezdte a kamion-Eb szezonját Misanóban. Folytatás vasárnap.