DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 22. szerda
Hírösszefoglaló

Történelmi kinevezés, Magnussen marad – keddi F1-es hírek és sztorik

Cullen és Hamilton újra együtt, a Haasé az F1 első női versenymérnöke, Magnussen tartalékos lehet 2025-ben, a Red Bullhoz új szponzor érkezhet – mindez és sok más a nap F1-es hírei között.

Oconé az F1 első női versenymérnöke

Alaposan átalakította a pályán dolgozó csapatát a Haas a Formula-1-ben. A legérdekesebb változás alighanem a versenymérnökök személyét illeti, Ayao Komatsu csapatvezető ugyanis két korábbi teljesítménymérnökét nevezte ki a posztokra: Laura Müller fog Esteban Ocon, Ronan O’Hare pedig Oliver Bearman mellett dolgozni. Előbbi történelmet ír a mostani kinevezéssel, hiszen az F1 történetének első női versenymérnöke lesz.

ocon-haas-2024-1



A Haas egyúttal azt is megerősítette, hogy a Mercedeshez hasonlóan nem tartanak külön autóbemutatót, viszont a hivatalos bahreini tesztet megelőzően két filmes nap keretében járatják majd be az új versenygépet: a silverstone-i bejáratáson Ocon vezet majd, méghozzá azért, mert a magassága miatt problémásabb lehet az autó komfortos kialakítása számára, a szahíri filmforgatási napon pedig Bearman ülhet majd a 2025-ös versenygépbe.

Haas: Magnussen tesztel és tartalékos lesz

A Haasnál az állandó versenyzői pozícióból év végén távozó Magnussen idén többek között a régebbi autókkal bonyolított, úgynevezett TPC teszteken fogja vezetni a Haas autóit, hogy ezzel referenciaként szolgáljon az állandó versenyzők, Esteban Ocon és Oliver Bearman számára, valamint a Toyota szimulátorában fog dolgozni, melyet a Haas a tavaly megkötött partnerség értelmében használhat.

magnussen-2024-haas

A RacingNews365 emellett arról számolt be, hogy értesüléseik szerint 2025-ben Magnussen lehet a Haas egyik tartalékosa. A dán mellett a Toyota-kapcsolatnak köszönhetően szóba jöhet a Haas régebbi autóját a minap Jerezben tesztelő Ritomo Miyata, valamint az a Ryo Hirakawa is, aki a múlt héten írt alá az Alpine-hoz hasonló szerepre – de egyáltalán nem ritkaság, hogy a csapatok megosztoznak a tartalékversenyzőkön.

Új kriptós szponzora lehet a Red Bullnak

A Red Bull Racing 2022 óta működött együtt a Bybit nevű kriptocéggel, amely az F1-es léptékben is kiemelkedő szponzori megállapodás keretében évente állítólag 50 millió dollárt fizetett a csapatnak. A szerződést azonban 2024 végén nem újították meg, ami jelentős bevételkieséssel jár a csapat számára, de sejthettük, hogy hamarosan megérkezik az „utánpótlás”. A SportsBusiness beszámolója szerint ez hamarosan meg is történhet, ugyanis a Red Bull egy másik kriptocéggel, a Gate.io-val tárgyal, amely az Internazionale kiemelt partereként már most is jelen van a sportvilágban.

Hamilton első napja a Ferrarinál: videó

A tegnapi volt Lewis Hamilton első hivatalosan Ferrari-versenyzőként eltöltött munkanapja: mint arról beszámoltunk, ennek keretein belül a hétszeres Formula–1-es világbajnok ellátogatott Maranellóba, ahol beléphetett a Scuderia gyárába, találkozott John Elkann elnökkel, Benedetto Vigna vezérigazgatóval, Frederic Vasseur csapatfőnökkel és persze a mérnökökkel, a munkatársakkal is. Minderről a Ferrari egy rövid kulisszák mögé betekintő videót is közzétett a média számára, amely itt is megtekinthető:

Fontos hír a hétszeres világbajnok kapcsán, hogy szűk két év után ismét csatlakozik Lewis Hamilton stábjához a korábban a mercedeses évek során trénerként, fizioterapeutaként és barátként is mellette lévő dolgozó Angela Cullen, akivel a 2023-as szezonnyitó után váltak el az útjaik.

Átvette 33 méteres jachtját Max Verstappen

A négyszeres világbajnok átvette azt a 33 méteres, Mangusta GranSport 33 típusú jachtot (a számok megegyeznek Verstappen a címvédőnek járó 1-es előtt használt választott rajtszámával), melyet két évvel ezelőtt rendelt meg az olasz hajógyártól. A Gazzetta dello Sport beszámolója szerint az Unleash the Lion névre keresztelt jacht becsült értéke 12 millió euró. Az első útra Verstappen várandós párjával, Kelly Piquet-vel, valamint más társakkal érkezett, velük együtt hajóztak ki Viareggio kikötőjéből, ahol a jacht épült.

verstappen-2024-2

Honfitársa, az F1-be kerüléssel annak idején hiába próbálkozó Robin Frijns egyébként úgy nyilatkozott, hogy a négyszeres világbajnok hamarosan kipróbálhatja magát a WEC-ben.

Racing Bulls: Tsunoda feljuttatása a cél

A Racing Bulls versenyigazgatója, Alan Permane szerint csapatának továbbra is arra kell törekednie, hogy Yuki Tsunodát bejuttassa a Red Bull F1-es alakulatához: Ha csak egyetlen százalékkal hozzá tudok járulni a fejlődéséhez, én már boldog leszek. Az lenne a legjobb, ha olyan szintre tudnánk hozni őt, hogy a Red Bullhoz kerülhessen. Ez kell, hogy legyen az ő célja és a miénk is.” Permane teljes nyilatkozatában kijelölte a japán versenyző által követendő példákat is Piastri, Norris és Verstappen személyében – mindez ide kattintva olvasható.

Apja Alonsóhoz és Raikkönenhez hasonlítja Perezt

Sergio Perez édesapja, Antonio Perez elmondta, hogy fia élvezi a családjával töltött időt, és olyan élményeket szerez, amelyeket korábban nem ismerhetett meg. De emellett azt is hangsúlyozta, hogy Checo visszatérésére reális esély van, és példaként olyan világbajnokokat említett, mint Lauda, Raikkönen és Alonso, akik átmeneti kihagyás után sikeresen tértek vissza a Formula–1-be: „Nincs kétségem afelől, hogy Checo is kap egy nagyszerű lehetőséget arra, hogy még néhány évre visszatérjen. Megérdemli, hogy úgy búcsúzzon, mint a nagyok.”

James Vowles ismét az új párosát méltatta

A Williams első embere, James Vowles Carlos Sainz bejelentése óta hangoztatja, hogy az övék lesz a legerősebb páros 2025-ben a Formula-1-es rajtrácson. A csapatfőnök most egy nyilatkozban részletezte is, milyen erősségei vannak Sainznak és Albonnak: „Az egyik tényező, ami nagyszerű Carlosszal és Alexszel kapcsolatban, hogy egyikük sem politizál, nincs politikai szándékuk, csak azt akarják, hogy az autó gyors legyen, és a lehető legjobban akarnak teljesíteni ebben a környezetben.”

vowles-6

„Mindketten tisztában vannak 2025 kihívásaival, de az igazi lényeg, hogy előretekintsünk arra, amink 2026-ban lesz együtt.” Vowles teljes nyilatkozata itt olvasható.

Villeneuve: Colapinto nem sírhat, elszúrta az esélyét

Franco Colapinto tavaly valósággal berobbant a Formula–1-be, amikor a Williams és James Vowles csapatfőnök őt ültette az elküldött Logan Sargeant helyére: az argentin egyből felvette a ritmust, ezzel pedig fel is keltette más csapatok, köztük a Red Bull figyelmét. Aztán jöttek a brazíliai és Las Vegas-i autótörések, és az energiaitalosok érdeklődése hanyatlani kezdett, pedig a pletykák már arról is szóltak, hogy Colapinto akár egyből Max Verstappen mellé is kerülhet a nagycsapathoz.

l-colapinto

Így ebben a pillanatban csak egy tartalékos helye van idénre az argentinnak, márpedig az 1997-es F1-es világbajnok, Jacques Villeneuve úgy véli, hogy ezért csak magát hibáztathatja: „Franco Colapinto a saját esélyeit tette tönkre. Ha megkapod az aranyat érő esélyt, akkor rajtad áll, hogy kihozd belőle a legtöbbet. Nem sírhat emiatt.”

Marquez dobogóra akar kerülni a Ducatival

Visszafogott várakozásokat fogalmazott meg első gyári ducatis szezonjára Marc Marquez, aki az első háromba kerülést tűzte ki célul: „De miért? Mert ez azt jelenti, hogy harcban voltál a címért, de nyilván ha ebben a csapatban szerepelsz, az jár ezzel a nyomással, amelyet menedzselned kell és logikusan a lehető legtöbb pontot hazahoznod” – mondta Marquez, míg csapattársa, Pecco Bagnaia szeretne továbbra is úriember maradni. A nyilatkozatok ide kattintva olvashatóak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: