Január 22-e volt a napja annak, hogy Lewis Hamilton Ferrarit tesztelhetett: a 2023-as autóval gördült ki a fioranói tesztpályára, ahol rengeteg rajongó várta. Az első körében integetett a szurkolóknak, és természetesen hamar kikerült néhány fotó és videó is az eseményről:
Ugyan ez egy két évvel ezelőtti autó, de mivel a többi csapatváltó pilótával ellentétben Hamilton az előző szezon végén nem vehetett részt a gumiteszten Abu Dhabiban (a Mercedes miatt), így alapvető dolgokat is most tud csak kipróbálni új csapatával.
Hamilton számára ez az első alkalom, hogy a mérnökcsapattal együtt dolgozhasson egy garázsban, hogy kiépítse a fontos kötelékeket, és lehetővé teszi számára, hogy hozzászokjon a Ferrari motorjához – mivel Hamilton egész F1-es pályafutása során csak a Mercedes erőforrását ismerte.
Hamilton az olasz értesülések szerint kedden a 2024-es autó utolsó verziójával gyakorolt a szimulátorban.
A nap indulásáról a Ferrari is kitett egy rövid videót:
Stepping into a new era
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) January 22, 2025
Lewis Hamilton takes his first lap in a Ferrari! pic.twitter.com/LCOws2haSn
Egészen pontosan 9 óra 16 perckor gördült ki a 2023-as SF-23 a fioranói tesztpálya bokszából, a volán mögött a korábbiakhoz képest megváltozó, sárga sisakot viselő Lewis Hamiltonnal. Ködös időjárás uralta Maranellót délelőtt – a Ferrari közleménye is jegyezte, Michael Schumacher első Ferrari-tesztje idején, 1995 novemberében hasonló állapotok uralkodtak.
Hamilton először esőgumin, egyetlen installációs körre hagyta el a bokszot. Az érdemi körözés a később slick abroncson zajlott: gyorskörökre, próbarajtokra és a Ferrari rendszereivel való ismerkedésre került sor a 89 kilométert jelentő 30 kör alatt, amely mára a vörös overallt magára öltő britnek jutott.
Húsz évvel az első F1-es teszt után ugyanazok az érzések
„Szerencsés vagyok, hogy sok elsőre került sor karrierem során, az első teszttől az első futamig, dobogóig, győzelemig és bajnokságig. Nem is tudom, mennyi első volt még, de délelőtt a Scuderia Ferrari HP autóját először vezetni életem egyik legjobb érzése volt” – kezdte a tesztet követő nyilatkozatát Hamilton.
„Amikor beindítottam az autót és kihajtottam azon a garázsajtón, a legnagyobb mosoly ült az arcomra. A legelső Formula-1-es tesztemre emlékeztett, annyira izgalmas és különleges pillanat volt. Most itt vagyok, csaknem húsz évvel később, és ismét ugyanazok az érzések töltenek el.”
Sárga sisak a vörös autóhoz
A brit versenyző ezt megelőzően a saját közösségi oldalán megmutatta idei sisakfestését is, ami sárga színben pompázik:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Körülbelül kétezren voltak kíváncsiak Lewis Hamilton első métereire a Ferrari volánja mögött – vannak rajongók, akik órákat utaztak, hogy a helyszínen éljék át ezt a történelmi pillanatot. A rajongók megszólalásai itt olvashatók.
Vigna szerint Hamilton visszatért
Benedetto Vigna szerint a motiválatlanság fel sem merül, Lewis Hamilton visszatért a játékba, és bajnoki rutinnal érkezett meg a Ferrarihoz.
„Egy olyan ember, aki hét bajnoki címet nyert, tényleg sokat tud átadni, ha Freddel beszélek, kiemeli, hogy képes technikai útmutatást adni, de nem csak azt” – mondta Vigna a Corriere della Serának.
„Nagy vágya van a változásra, nem fél. 40 évesen visszatette magát a játékba, sok szempontból más kultúrát fogadott el, mint az angolszász.”
Új tesztpilóta a Williamsnél
F1-es szerepkörök, Formula E és sportautózás – 15 évnyi tapasztalattal a háta mögött érkezik meg a Williamshez a gárda új teszt- és fejlesztőversenyzője, a 37 éves Oliver Turvey.
„Örülök, hogy a Williams tagja lehetek, megtisztelő egy nagy múltú és sikeres istállóhoz csatlakozni. Hosszú ideje csodálom a Williamst, az inspirált az autóversenyzői karrierem megkezdésére, amikor Damon Hill világbajnoki címet szerzett a csapattal” – mondta Turvey. Részletek.
Magnussen, Massa és 12 másik ex-F1-es indul Daytonában
A hétvégén rendezik az endurance-versenyzés idei első csúcseseményét, a daytonai egynapos futamot, melynek mezőnyét áttekintve nem csupán a hosszútávú versenyzés szerelmesei találhatnak ismert neveket, hiszen nem kevesebb, mint 14 egykori F1-es pilóta küzd majd a minél jobb helyezésekért, köztük tízen a csúcskategóriában, a GTP-ben, négyen pedig az LMP2-es géposztályban. Előbbiek közé tartozik az F1-ből tavaly távozó Kevin Magnussen, aki most fog bemutatkozni a BMW LMDh-programjában.
A végső győzelemre is esélyes autóban ül többek között a Wayne Taylorék Cadillacjével induló Kamui Kobayashi, a testvérautóval induló Will Stevens és Brendon Hartley, a szintén Cadillacben ülő Jack Aitken, valamint a Porschét vezető bajnoki címvédő, Felipe Nasr. Szintén a csúcskategóriában szerepel az egy szem Lamborghini volánja mögött Romain Grosjean és Danyiil Kvjat, valamint a daytonai debütálását a JDC–Miller privát Porschéjével megejtő Pascal Wehrlein és a rutinos endurance-menőnek számító Gimmi Bruni.
Az LMP2-ben indul a második daytonai részvételére készülő Felipe Massa a Riley autójával, Sebastien Bourdais a Tower Motorsportsszal, Paul di Resta a Uniteddel, Pietro Fitttipaldi pedig a Pratt Miller autójával indul a legendás egynaposon.
Így áll most a Hungaroring építése
Felkerült a tetőszerkezet a magyar pálya új főlelátójára. A nehézacél előszerelési munkálatainak elvégzéséhez négy hónap kellett, a végső művelethez pedig egy speciális, 650 tonnás mobil autódarura volt szükség, amiből mindössze egyetlenegy van Magyarországon. A hatalmas, 272 méter hosszú, 33 méter fesztávú tetőelemekből álló tetőszerkezet teljes súlya 1300 tonna, a teljes felülete pedig 8976 négyzetméter lesz.
A Haas nem bánja, ha Bearmant elviszi a Ferrari
A 2024-es Szaúd-arábiai Nagydíjon Carlos Sainz helyén, a Ferrari színeiben debütált az F1-ben Oliver Bearman, aki az idei szezonban már állandó versenyzőként szerepel a Haas csapatánál. A brit pilóta tavaly két versenyhétvégén is vezethette a csapat autóját, miután Kevin Magnussen eltiltás, illetve betegség miatt kénytelen volt kihagyni Bakut és Interlagost.
A fiatal tehetség továbbra is a Ferrari Akadémia tagja, miközben a Haasszal kétéves szerződést írt alá, ami Ayao Komatsu csapatfőnök szerint nem jelent problémát. „Egyáltalán nem frusztráló számunkra a helyzet, sőt fantasztikus, hogy hozzáférhettünk Olihoz” – mondta Komatsu. „A Ferrarival való kapcsolatunknak köszönhetően van nálunk, ezért versenyezhetett nálunk Bakuban és Interlagosban. Ez egy pozitívum, és előnyös a számunkra.”
A Ferrarinál 2026 végéig mindkét versenyzőnek szerződése van, de Bearman előtt ott lebeghet a lehetőség, hogy a hétszeres világbajnok visszavonulása után ő vegye át a helyét a Scuderiánál. Komatsu szerint ez az ő számukra is elismerés lenne: „Nagyszerű, hogy van két évünk Olival, feltéve, hogy semmi sem történik Lewisszal és Charles-lal a Ferrarinál. Ha úgy tudunk együtt dolgozni és fejlődni, hogy 2026 végén a Ferrari ragaszkodik ahhoz, hogy Olit ültesse az egyik autóba, az számunkra is elismerést kell, hogy jelentsen.”
Fordulópont: A Haas önfenntartóvá vált
A Haas tulajdonosának, Gene Haasnak idén először nem kell pénzt tennie az F1-es csapatába, mivel a bevételeikkel lefedik a költségvetési plafont elérő kiadásokat.
„Az idei év az első alkalom, hogy Gene-nek nem kell a saját pénzéből betennie. Eddig nem értük el a költségvetési plafont, idén viszont elérjük, szóval most új kihívást jelent a számunkra, hogy a költségvetési plafon alatt maradjunk” – mondta Komatsu.
Albon: Verstappen 2024-es győzelme a csúcs
Alexander Albon szerint Max Verstappen 2024-es F1-es címe nemcsak gyorsaságáról, hanem taktikai érettségéről és versenyzési tudásáról is tanúskodik, amit a Lando Norris által támasztott kihívás is kiemelt.
„Úgymond szép volt, mert úgy éreztem, hogy láthattuk, Max milyen képességekkel rendelkezik, nemcsak az egy körös teljesítményt vagy bármit tekintve, hanem a versenyzői tudást kézügyességet, a hétvége menedzselését és minden ilyesmit tekintve is” – mondta Albon.
Formula Shakedown: Jön a Monte!
A WRC szezonnyitója a Formula Shakedown idei második adásának fő témája: Vincze Ferenc és Csomós Miklós beszél arról, hogy vezetéstechnikában, autóbeállításban, hozzáállásban mi vár most a Rali-vb pilótáira azzal, hogy a Pirelli gumijai helyett a Hankook abroncsait használják majd. Emellett szó lesz a hibrid rendszer kivételéről, a változtatásokról, a Hyundai megújult autójáról, Martins Sesks programjáról és az aktuális hírekről.