Nem engedi el idő előtt szakemberét a McLarenhez a Red Bull
Miközben Jonathan Wheatley hamarabb munkába állhat a Sauber csapatfőnökeként, a Will Courtenay-t már nem engedi el idő előtt a McLarenhez a Red Bull. Az energiaitalosok stratégiai főnöke már tavaly eligazolt a McLarenhez, de hiába jelentették be már szeptemberben, hogy a wokingiak új sportigazgatója lesz, a szerződése egészen 2026 közepéig szól a Red Bull-lal. És ebből nem is engednek – bővebben itt.
Verstappen nem változtat, és nem is volt tervben a leigazolása
Mivel Max Verstappen a szezonzárón begyűjtött büntetőpontokkal együtt már nyolcnál jár az eltiltást jelentő tizenkettőből, óvatosabbá kellene majd válnia a világbajnoknak. Ő viszont nem készül változtatásra: „Nem fogok emiatt változtatni a vezetési stílusomon” – idézi Verstappent a Blick. „Tudom, hogy mikor mentem túl messzire. Mint például a szezonzárón Abu Dhabiban, amikor a rajtnál megtámadtam Piastrit.”
Mindeközben Toto Wolff Mercedes-vezér arról beszélt, hogy a tavalyi hízelgő nyilatkozatok ellenére sem állt komolyan a szándékában leigazolni Verstappent: „Soha nem volt ez a tervünk” – fogalmazott Wolff. „Mindig beszéltünk egymással, és nyitva hagytuk a kommunikációs csatornákat.”
Keveset fizet a Cadillac?
Ha már Wolff: ugyan az F1 manapság már nyereséges a csapatok számára, ennek ellenére kevésnek érzi a Cadillac által befizetett kompenzációs összeget a Mercedes csapatfőnöke – a nyilatkozat ide kattintva olvasható.
Visszatérések és vissza-nem-térések
Az említett Cadillac jelentheti amúgy az opciót a visszatérésre Valtteri Bottasnak, aki azonban kijelentette: nem akar mindenáron újra az F1-ben szerepelni, hosszabb távú és világos tervekkel rendelkező projektre vágyik. Ha pedig 2026-ra sem kap ülést, akkor másfelé fog nézelődni – bővebben itt.
Mindeközben visszatérne Maranellóba a Ferrari korábbi mérnöke: a sokáig Felipe Massa mellett dolgozó Rob Smedley beszélt ennek lehetőségéről. „Továbbra is kapok ajánlatokat az F1-ből, de mindig felteszem magamnak a kérdést, hogy dolgoznék-e az adott csapatnak. Nincs sok olyan ember, akinek szívesen dolgoznék, de Fred Vasseur az egyik közülük. Ő egy nagyon egyenes ember” – mondta el a szakember.
Az F1-es versenynaptárba azonban nem fog visszatérni Portugália: Mohammed ben Sulayem a kérdést firtató Lusa hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy „Portugália kiváló helyszín, és már most is rendeznek ott más bajnokságokat, például terepraliversenyeket. A Formula–1-ben azonban csak korlátozott számú hely áll rendelkezésre.”
Villeneuve Tsunoda távozását jósolja
Az F1 egyik fő megmondóembere, Jacques Villeneuve amellett tett hitet, hogy a Red Bulltól távozó Sergio Pereznek már nem lesz visszaútja az F1-be, és érdemes lenne máshol keresnie a boldogulást, egyúttal azt is jósolja, hogy Yuki Tsunoda lesz az első, aki elhagyja a 2025-ös rajtrácsot – a nyilatkozat itt található.
Új éllovas a Dakaron, #1-es rajtszám az Aprilián
Ami az F1-en kívüli történéseket illeti: a Dakar Rali utolsó előtti szakaszán újabb részsikert könyvelhetett el a Ford Mattias Ekström révén, aki ezzel megerősítette harmadik helyét az összetettben. Az élen viszont újra helycsere történt, Yazeed Al-Rajhi várhatja éllovasként a pénteki finálét Henk Lategan előtt – részletes beszámoló és eredmények ide kattintva.
A MotoGP-ben pedig a gyári Aprilia leleplezésével folytatódott a bemutatók sorát: az RS-GP-k idén is főként fekete színben pompáznak, Jorge Martin motorjára viszont felkerült a regnáló világbajnokot megillető #1-es rajtszám – fotók itt nézegethetők.